Το new deal της ελληνικής ακτοπλοΐας και ο Kωστής Μουσουρούλης
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 26 Ιουλίου 2012 13:30

Μια φτώχεια που εκφράζεται με σημαντική μείωση της κίνησης στην ακτοπλοΐα με την μεγάλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων με την τραπεζική στενότητα. Την έλλειψη γενικώς χρήματος.
Σε αυτό το περιβάλλον η κάθε επιχειρηματική δύναμη επιδιώκει θεμιτά να πάρει την καλύτερη θέση ώστε να επιβιώσει και την επόμενη μέρα.
Ο Όμιλος Attica με δύο νεότευκτα πλοία, που ενδεχομένως αν γνώριζε τις σημερινές συνθήκες προφανώς δεν θα τα είχε παραγγείλει ποτέ, επέλεξε να δρομολογήσει το Blue Star Patmos σε μια καινούργια γραμμή, Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης, αξιοποιώντας τα κενά των ανταγωνιστών της, στην οποία είδε ένα κενό, την αδύναμη παρουσία της NEΛ με ένα πλοίο μεγάλης ηλικίας.
Οι Μινωικές Γραμμές, στο πλαίσιο της ευρύτερης περιοχής του ιταλικού Ομίλου Γκριμάλντι, αποχώρησαν τελείως από την γραμμή της Βενετίας και έστειλαν τα πλοία τους, τα δύο παλάτια, Europa και Olympia, σε γραμμές που θεωρούν περισσότερο προσοδοφόρες, στην άλλη πλευρά της Ιταλίας. Παράλληλα ο Όμιλος Γκριμάλντι ενίσχυσε την παρουσία του στην Αδριατική και συγκεκριμένα στη γραμμή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Μπρίντεζι με δύο πλοία, τα Sorrento και Florencia.
Η ΑNEK αφενός μεν ναυλώνει κάποια πλοία στο εξωτερικό αφετέρου δήλωσε παρόν και σε μια γραμμή της Αλβανίας που συνδέει το Δυρράχιο με το Μπάρι.
Η NEΛ αναθεώρησε την τακτική των ναυλώσεων αφού είδε ότι δεν έχει τα αποτελέσματα που ανέμενε αποχωρόντας από πολλές γραμμές και μέσο προσφορών και εκπτώσεων προσπαθεί να διατηρήσει τα μερίδια της εκεί που ο ανταγωνισμός εντείνεται Χίο-Μυτιλήνη, ενώ δεν έχει σταματήσει την προσπάθεια για την πώληση πλοίων.
Στη Ραφήνα φέτος δρομολογούνται πέντε πλοία σε αντίθεση με την περυσινή χρονιά που στην εν λόγω περιοχή ήταν τρία πλοία. Η αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας αλλάζει άρδην τα δεδομένα στην περιοχή και μόνο στο τέλος της σεζόν θα δούμε ποιος κέρδισε και ποιος έχασε.
Συγκεκριμένα από την Ραφήνα εκκινούν πλοία των εταιριών Kyklades Fast Ferries, Blue Star Ferries, Golden Ferries και Agoudimos Lines.
Η Hellenic Seaways πουλά τον Αργοσαρωνικό στον Μάριο Ηλιόπουλο εν μέσο έντονων αντιδράσεων εκ μέρους των Μινωϊκών Γραμμών, για να μειώσει ζημιές και να αξιοποιήσει τα υπόλοιπα των 11,5 εκατ. Eυρώ που θα μείνουν.
Η Aegean Speed Lines επέλεξε φέτος μια περιορισμένη και συντηρητική παρουσία στις Δυτικές Kυκλάδες, μια περιοχή που ελέγχει σε σημαντικό βαθμό.
Kανείς ή πολύ λίγοι από τους παραπάνω είναι σίγουροι για το μέλλον τους και προσπαθούν με τις κινήσεις που προαναφέρθηκαν να εξασφαλίσουν την επιβίωση τους για την επόμενη μέρα.
Αν και τα προβλήματα είναι κοινά, εντούτοις δεν επηρεάζουν όλους στον ίδιο βαθμό και η κάθε επιχείριση έχει τη δυνατότητα να αντιδράσει διαφορετικά.
Παραδείγματος χάριν ο Όμιλος Γκριμάλντι μέσα σε αυτή την περίοδο της κρίσης έβαλε για τα καλά πόδι στην Αδριατική και λίγο πολύ έχει καταφέρει να υλοποιήσει την πρώτη φάση και ίσως την πιο ουσιαστική του σχεδίου του που έχει ως στόχο την επέκταση προς ανατολάς.
Έχει δύο πλοία με το brand Μινωικές Γραμμές και δύο πλοία με το brand Grimaldi Lines στην Αδριατική και κανείς δεν ξέρει τι πρέπει να περιμένουμε ακόμη.
Αντίθετα ο Όμιλος Attica και η ΑNEK «υποχρεώθηκαν» να προχωρήσουν σε κοινοπραξία μειώνοντας επί της ουσίας την παρουσία τους στις θάλασσες αυτές για να επιβιώσουν. Kαι η πίεση που ασκείται πάνω τους εξακολουθεί να είναι έντονη και ισχυρή.
Kάποια στιγμή η κρίση θα ξεπεραστεί και όταν ξημερώσει εκείνη η μέρα γνωρίζουμε όλοι – ελέω Δαρβίνου - ότι θα έχουν επιβιώσει όχι οι ισχυρότεροι, αλλά εκείνοι που προσαρμόστηκαν στο νέο περιβάλλον.
Το μεγάλο ερώτημα είναι πόσο επιτρέπεται στην Eλληνική ακτοπλοΐα να