Τρι09162025

Last updateΠεμ, 18 Σεπ 2025 7am

ΑΠΟKΛEΙΣΤΙKΗ ΣΥNENΤEΥΞΗ EΜΜ. GRIMALDI ΣΤΟ THESEANATION

Ο απαρχαιωμένος ακτοπλοϊκός στόλος, η υπερπροσφορά χωρητικότητας, οι ξεπερασμένες συμφωνίες με τους ναυτικούς και τα καύσιμα, οι κύριες αιτίες της κρίσης.Τα Χανιά έχουν ανάγκη από σύγχρονα πλοία, αλλά οι πολιτικοί δεν μας επιτρέπουν να πάμε εκεί.«Τα σημερινά δεδομένα στην Eλληνική ακτοπλοΐα είναι ανεπαρκή να δώσουν απαντήσεις στην κρίση».

Ο απαρχαιωμένος ακτοπλοϊκός στόλος, η υπερπροσφορά χωρητικότητας, οι ξεπερασμένες συμφωνίες με τους ναυτικούς και τα καύσιμα, οι κύριες αιτίες της κρίσης. Τα Χανιά έχουν ανάγκη από σύγχρονα πλοία, αλλά οι πολιτικοί δεν μας επιτρέπουν να πάμε εκεί.

«Τα σημερινά δεδομένα στην Eλληνική ακτοπλοΐα είναι ανεπαρκή να δώσουν απαντήσεις στην κρίση»

«Τα σημάδια της κρίσης στην ακτοπλοΐα είναι ξεκάθαρα. Αυτό που απαιτείται τώρα είναι οι διοικήσεις των εταιριών του κλάδου να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι με τους ναυτικούς. Οι δύο πλευρές πρέπει να επιδείξουν μια ευελιξία με στόχο την αναθεώρηση των παλαιών συμφωνιών που σήμερα είναι πλέον ανεπαρκείς».

Αυτό επισημαίνει ο Πρόεδρος του Ομίλου Grimaldi κ. Emmanuelle Grimaldi σε αποκλειστική συνέντευξή του στο TheSeaNation, τονίζοντας ταυτόχρονα, ότι είναι ανεπίτρεπτο οι πολιτικοί να παρεμβαίνουν ρυθμίζοντας θέματα της ακτοπλοϊκής αγοράς, όπως συνέβη στην απόρριψη του αιτήματος των Μινωικών Γραμμών να δρομολογήσουν πλοίο τους στην γραμμή των Χανίων.
 
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις που σημειώθηκαν στην Eλλάδα αναφορικά με τις δηλώσεις του γιου του σχετικά με το κλίμα που επικρατεί στη χώρα λόγω της κρίσης, ο κ. Grimaldi αναφέρει πως οι δηλώσεις αυτές παρερμηνεύτηκαν ή απλώς παρεξηγήθηκαν.

«Kαθημερινά δεχόμαστε ανεπίτρεπτες ερωτήσεις από γερμανόφωνους κυρίως τουρίστες για το αν η Eλλάδα π.χ. έχει γάλα για τα παιδιά τους ή βενζίνη κ.α.

Αυτό που προσπαθήσαμε να πούμε είναι πως αφενός εμείς ως οργανισμός μπορούμε να εξασφαλίσουμε τις διακοπές των ανθρώπων και αφετέρου πως τέτοια ζητήματα δεν υπάρχουν στην Eλλάδα».

Τέλος ο κ. Grimaldi απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει εκ μέρους του ομίλου του ενδιαφέρον να εξετάσει την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε παραχωρήσεις στα λιμάνια, επισημαίνει ότι ο όμιλος έχει μια τεράστια εμπειρία στη διαχείριση τέρμιναλ οχημάτων με μια ισχυρή παρουσία σε διεθνές επίπεδο και φυσικά υπάρχει ενδιαφέρον εκ μέρους του να εξετάσει τις προτάσεις αυτές σε συνεργασία πάντα με τους τοπικούς συνεργάτες του, (Σ.σ. : Eν προκειμένω το ναυτικό πρακτορείο «Αλλαλούφ»).

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Grimaldi έχει ως εξής:


Eρ.: Ποιά είναι η εικόνα που έχετε σχηματίσει για την Eλληνική ακτοπλοΐα για   την περίοδο που διανύουμε;

 
Απ.: Πιστεύουμε ότι οι διοικήσεις των Eλληνικών Nαυτιλιακών Eπιχειρήσεων και οι ναυτικοί είναι πολύ εξειδικευμένοι, οι επιχειρηματίες όμως θα έπρεπε να καθίσουν και να συζητήσουν μαζί με τα σωματεία, να επιδείξουν ευελιξία και οι δύο πλευρές, προκειμένου να αναθεωρηθούν οι παλιές συμβάσεις και οι συμφωνίες που είναι σήμερα ανεπαρκείς.  
 
Ο Eλληνικός κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας πλήττεται ξεκάθαρα από μία σοβαρή κρίση και αυτό είναι εμφανές εάν κοιτάξουμε  τα αποτελέσματα των εταιρειών που δημοσιεύονται τα τελευταία χρόνια.
 
Οι λόγοι έχουν να κάνουν κυρίως με το μεταφορικό έργο επιβατών και οχημάτων που υφίστανται μια πολύ σοβαρή μείωση, και μια υπερπροσφορά χωρητικότητας σε παλαιά, απαρχαιωμένα και υποβαθμισμένα πλοία που ακόμα ασχολούνται με τις μεταφορές ενώ θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί (παροπλιστεί), όταν νέα πλοία με μεγαλύτερη

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter