Πεμ09192024

Last updateΤετ, 18 Σεπ 2024 7pm

Ανταγωνιστική ευρωπαϊκή ναυτιλία κλειδί για την ασφάλεια της Ευρώπης

Bulk carrier 1

Η έκθεση Draghi της περασμένης εβδομάδας τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική.

Ταυτόχρονα, διαπίστωσε ότι η ναυτιλία χρειάζεται 40 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες δημοσιεύουν σήμερα το έγγραφο θέσης τους σχετικά με μια ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανική στρατηγική στο πλαίσιο της νέας καθαρής βιομηχανικής συμφωνίας.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί γεωπολιτικό πλεονέκτημα για την Ευρώπη και ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ενέργειας, των τροφίμων και της εφοδιαστικής αλυσίδας της ηπείρου. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία ελέγχει το 39,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία καθιστά την Ευρώπη ηγέτη στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και συμβάλλει στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το εμπόριο.

Η διατήρηση και η ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας είναι απαραίτητη για την ασφάλεια της ηπείρου μας και προϋπόθεση για ένα ισχυρό ευρωπαϊκό ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα.

Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανική στρατηγική πρέπει να αποτελέσει βασικό πυλώνα της επικείμενης καθαρής βιομηχανικής συμφωνίας, την οποία η πρόεδρος φον ντερ Λάιεν δεσμεύτηκε να υποβάλει κατά τις πρώτες 100 ημέρες της νέας Επιτροπής.

Στο έγγραφο που δημοσιεύθηκε σήμερα, οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες διατυπώνουν συστάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και του ναυτιλιακού βιομηχανικού συνεργατικού σχηματισμού, με παράλληλη υλοποίηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης:

Διατήρηση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε διεθνές επίπεδο: η διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού μεταξύ της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των μη ευρωπαίων ανταγωνιστών της είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ευρώπη και για την προώθηση ενός ακμάζοντος ευρωπαϊκού ναυτιλιακού συνεργατικού σχηματισμού. Ένα κατάλληλο για τον επιδιωκόμενο σκοπό κανονιστικό και φορολογικό πλαίσιο είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες της ΕΕ παραμένουν ανταγωνιστικές σε παγκόσμιο επίπεδο.
40 % παραγωγή καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στην Ευρώπη: η κλιμάκωση της παραγωγικής ικανότητας για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα στην Ευρώπη είναι ζωτικής σημασίας για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τουλάχιστον το 40 % των καθαρών καυσίμων που απαιτούνται για τη ναυτιλία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της FuelEU θα πρέπει να παράγονται στην Ευρώπη, ευθυγραμμιζόμενο με το σημείο αναφοράς του νόμου για τη βιομηχανία μηδενικών καθαρών εκπομπών.
40% της ευρωπαϊκής βιομηχανικής ικανότητας για καινοτόμες ναυτιλιακές τεχνολογίες: Η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στις τεχνολογίες αιχμής που καινοτομούν για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Για να διατηρήσουν και να αξιοποιήσουν αυτή την ηγετική θέση, τα κράτη μέλη θα πρέπει να εφαρμόσουν ταχέως δείκτη αναφοράς για τη μεταποίηση ύψους τουλάχιστον 40 % στο πλαίσιο του νόμου για το μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών στον τομέα της βιομηχανίας για τις βασικές τεχνολογίες.
Διασφάλιση της πρόσβασης σε χρηματοδότηση για βασικές επενδύσεις: η ενίσχυση της πρόσβασης σε δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση είναι ζωτικής σημασίας για την αποδέσμευση των επενδύσεων που απαιτούνται για την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Τα έσοδα του ΣΕΔΕ της ΕΕ θα πρέπει να δαπανώνται σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενεργειακή μετάβαση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Απαιτούνται διάφορα χρηματοδοτικά και χρηματοδοτικά εργαλεία που περιλαμβάνουν την τραπεζική χρηματοδότηση, τις κεφαλαιαγορές και τους ιδιώτες επενδυτές, ώστε να καταστεί δυνατός ο καλύτερος επιμερισμός των κινδύνων των καινοτόμων και μεταβατικών έργων.
Ανθρωποκεντρική μετάβαση: μια ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανική στρατηγική πρέπει να αναγνωρίζει την ανάγκη επένδυσης σε νέες δεξιότητες για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. 800.000 ναυτικοί πρέπει να επανειδικευτούν για την πράσινη μετάβαση έως τα μέσα του 2030. Επιτροπή και τα κράτη μέλη πρέπει να στηρίξουν τις κοινές προσπάθειες των κοινωνικών εταίρων, ώστε το εργατικό δυναμικό μας να είναι ανθεκτικό στις μελλοντικές εξελίξεις.
«Η έκθεση Draghi αναγνωρίζει σθεναρά την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη διατήρησης της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της. Αυτό αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού βιομηχανικού συνεργατικού σχηματισμού. Η έκθεση κατονομάζει τη ναυτιλία ως έναν από τους πιο δύσκολους τομείς για την απαλλαγή από τον άνθρακα, απαιτώντας περίπου 40 δισεκατομμύρια ετήσιες επενδύσεις. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι υπάρχει μια ευκαιρία να τοποθετήσουμε την ευρωπαϊκή ναυτιλία και ολόκληρο το ναυτιλιακό βιομηχανικό σύμπλεγμα ως πυλώνα της επικείμενης Καθαρής Βιομηχανικής Συμφωνίας. Η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για επενδύσεις στην ευρωπαϊκή παραγωγική ικανότητα καθαρών καυσίμων και καινοτόμων τεχνολογιών. Ζητούμε το 40% των καθαρών καυσίμων και των καινοτόμων τεχνολογιών που χρειαζόμαστε για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση να κατασκευαστούν στην Ευρώπη και είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και με το ναυτιλιακό σύμπλεγμα για να συμβεί αυτό», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

ECSA

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter