Τετ09182024

Last updateΤετ, 18 Σεπ 2024 6pm

H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε οριακά

0bulk carrier

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου υποχώρησε οριακά, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με τα Capes και τα Handies να ρίχνουν το γενικό δείκτη.

Ωστόσο τα Panamaxes και τα Ultramaxes σημείωσαν άνοδο, με τα πρώτα να εμφανίζουν διψήφια διαφορά. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 8%, τα Kamsarmaxes +10,35%, τα Ultramaxes(63) +0,31% και τα Handies -2,35%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 51 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1890 μονάδες την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά με περιορισμένο όγκο κλεισιμάτων μεν, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα δε. Στη συνέχεια ο όγκος των φορτίων μειώθηκε με αποτέλεσμα να μειωθούν και οι ναύλοι στις βασικές γραμμές. Ωστόσο στο τέλος εβδομάδας είδαμε την αγορά να ανακάμπτει. Ωστόσο στη συνέχεια υπήρξε άνοδος των ναύλων αφού οι τρεις μεγαλύτεροι μεταλλωρύχοι ήταν στην αγορά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 11,30 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις με τις μεγαλύτερες απώλειες να σημειώνονται στο βορρά και κυρίως στα υπερατλαντικά ταξίδια. Στη Βραζιλία η εικόνα ήταν λίγο καλύτερη με τις εβδομαδιαίες απώλειες να είναι οριακές φτάνοντας μόλις το 3%. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 27 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 54,19 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 19,43Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού η αγορά παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα με βελτιωμένη ζήτηση για μεταφορές ενώ αρκετά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση. Ξεχώρισαν η περιοχή της ECSA, του Αμερικάνικου Κόλπου και η Μαύρη Θάλασσα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14,5-16,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21-23 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8,5-10,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία σημειώθηκαν βελτιώσεις τόσο στο βορρά σου και στο νότο, χάρη στη σταθερή ροή φορτίων από το Βόρειο Ειρηνικό και την Ινδονησία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα ωστόσο στα μέσα της εβδομάδας αυξήθηκαν τα φορτία και περιορίστηκε ο αριθμός των πλοίων ανεβάζοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 17,5-19Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά εμφάνισε περισσότερα φορτίο από το Βόρειο Ειρηνικό ωστόσο αυτά δεν ήταν αρκετά για να βελτιώσουν τα επίπεδα των ναύλων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13,5-15Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε μικρές βελτιώσεις με μικρή αύξηση της ροής φορτίων και των κλεισιμάτων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15,5-17Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 9-10,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος επηρεάστηκε από τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που δημιούργησε ο τυφώνας Francine. Ωστόσο η λίστα φορτίων σταδιακά αυξήθηκε αφήνοντας μία αίσθηση για βελτίωση της αγοράς την άλλη εβδομάδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 25,5-27Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα με περιορισμένο όγκο φορτίων. Ωστόσο όσο οι μέρες περνούσαν η ζήτηση βελτιώθηκε με κάποια φορτία προς την Ασία και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με αποτέλεσμα να σταθεροποιηθούν οι ναύλοι. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18-19,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε περισσότερη σταθερότητα ύστερα από την θετική μεταβολή του κλίματος και την εμφάνιση κάποιων φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 13-14,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε αρκετή κινητικότητα με πολλά κλεισίματα κυρίως όμως για τη δυτική πλευρά, αφού στην ανατολική η απουσία σιτηρών από την Μαύρη Θάλασσα ήταν εμφανής. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά κινήθηκε θετικά με περισσότερη δραστηριότητα και κάποια φορτία σκραπ που τόνωσαν τη ζήτηση. Ωστόσο αυτή η βελτίωση του κλίματος αφορούσε τα μεγαλύτερα πλοία του τομέα καθώς στα μικρότερα ο ανταγωνισμός ήταν έντονος. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 9-10,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $12,5-14Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 7,5-9Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε να εμφανίζει αρκετή κίνηση από τα ουκρανικά λιμάνια αφού συνεχίζονται οι εξαγωγές σιτηρών. Όμως η υπερπροσφορά πλοίων δεν άφησε πολλά περιθώρια για άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13,5-15 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κινήθηκε υπό την πίεση του τυφώνα ο οποίος προκάλεσε επιχειρησιακά προβλήματα στα λιμάνια και κράτησε δεσμευμένα αρκετά πλοία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 20,5-21Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) δέχτηκε πιέσεις από τον αυξημένο αριθμό άμεσα διαθέσιμων πλοίων με αποτέλεσμα η ναυλαγορά να χάσει έδαφος. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως στο βορρά η αγορά ενισχύθηκε με περισσότερα φορτίο από το Βόρειο Ειρηνικό ενώ και στο νότο υπήρχε ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Δυτικότερα στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία υπήρχαν περισσότερες συζητήσεις για κάποια tenders με φορτία χάλυβα τα οποία βοήθησαν τους ναύλους να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter