Κυρ10062024

Last updateΚυρ, 06 Οκτ 2024 8am

Με οριακές απώλειες προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου

0bulker loading coal

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου σημείωσε μικρές απώλειες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με όλα τα μεγέθη να καταγράφουν μονοψήφια πτώση. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 3%, τα Kamsarmaxes -7,27%, τα Supramaxes -3,63% και τα Handies -2,7%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 84 μονάδες, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και έκλεισε στις 1966 μονάδες την Παρασκευή 5 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία ξεκίνησε η εβδομάδα με έντονη δραστηριότητα με τους κυριότερους ναυλωτές να είναι ενεργοί. Όμως στο τέλος της εβδομάδας έπεσαν οι ρυθμοί και άρχισε να αυξάνεται η χωρητικότητα. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 10,28 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία είδαμε υψηλότερα νούμερα για τις φορτώσεις από τη Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική κατά τη διάρκεια του Ιουλίου και χαμηλότερα για τις φορτώσεις Αυγούστου. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,51 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 59,68 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 27,71Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στη λεκάνη του Ατλαντικού σημειώθηκαν απώλειες λόγω της περιορισμένης ζήτησης κυρίως στο βορρά. Επιπλέον οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να περιμένουν ενδεχόμενη αύξηση παρά να κλείσουν σε χαμηλότερα νούμερα. Στο νότο η εικόνα ήταν καλύτερη ωστόσο και εκεί καταγράφηκε πτώση αλλά μικρότερης κλίμακας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13,5-15,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 23-25 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-12 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία επικράτησε ηρεμία σε όλες τις διαδρομές σε γενικές γραμμές και μόνο στα μέσα της εβδομάδας είδαμε κάποια κινητικότητα στη διαδρομή μεταξύ Αυστραλίας-Κίνας. Ακόμα η Λατινική Αμερική πληρώνει καλύτερους ναύλους για τα κυκλικά ταξίδια και αρκετοί πλοιοκτήτες στρέφουν την προσοχή τους προς τα εκεί. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11,5-13,5Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη Νοτιοανατολική Ασία η αγορά έχασε έδαφος λόγω της έλλειψης νέων φορτίων από την Ινδονησία. Έτσι εντάθηκε ο ανταγωνισμός μεταξύ των πλοιοκτητών οι οποίοι αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν στις ιδέες τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 15,5-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς ήταν επηρεασμένη από το νότο παρά το γεγονός ό,τι οι εξαγωγές χάλυβα συνέχισαν στους ίδιους ρυθμούς. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο Βόρειο Ειρηνικό (NOPAC) κινήθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 12,5-14Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα σε γενικές γραμμές καθώς παρά τη μειωμένη δραστηριότητα οι πλοιοκτήτες προτίμησαν να παραμείνουν στις θέσεις τους και να μην κλείσουν σε χαμηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος κινήθηκε ανοδικά, με σταθερή ροή φορτίων κυρίως προς την Ασία. Υπάρχει αισιοδοξία ότι την επόμενη εβδομάδα θα δούμε νέα άνοδο της αγοράς. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-26Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA προχώρησε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ήρεμα, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις. Παρατηρήθηκε μείωση της προσφοράς χωρητικότητας ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για να βελτιώσει τους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 23,5-25Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε βελτιώσεις καθώς άρχισε να αυξάνεται η ζήτηση. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12-13,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος σημείωσε αύξηση της δραστηριότητας στο τέλος της εβδομάδας για φορτία όμως που αφορούσαν το δεύτερο μισό του Ιουλίου. Έτσι αναμένονται να συνεχίσουν οι πιέσεις μέχρι να απορροφηθούν τα διαθέσιμα πλοία της περιοχής. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε την καθοδική της πορεία. Ωστόσο θετικό σημείο αποτελεί το γεγονός ότι έχει αρχίσει να μειώνεται ο αριθμός των πλοίων στην περιοχή. Oι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με σκραπ φορτία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 9-10,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε εξαιτίας της έλλειψης φορτίων και της αυξανόμενης προσφοράς χωρητικότητας. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12,5-14Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 15-16,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετή δραστηριότητα ωστόσο η διακοπή για την ημέρα ανεξαρτησίας έριξε τους ρυθμούς. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) σημείωσε απώλειες αν και υπήρχε σχετική ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης τόσο στο βορρά όσο και στο νότο. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18-19,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία και ιδιαιτέρως στο νότο η αγορά διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα χάρη στη σταθερή ροή φορτίων από την Αυστραλία. Στο βορρά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσαν οι εξαγωγές χάλυβα προς τον Ατλαντικό. Δυτικότερα, στην Ινδία οι μουσώνες προκάλεσαν σοβαρά επιχειρησιακά προβλήματα στα λιμάνια μειώνοντας παράλληλα και την δραστηριότητα της περιοχής. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 14-15,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter