Κυρ12222024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 2pm

ECSA - T&E: Να δοθεί προτεραιότητα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας στο πλαίσιο της Καθαρής Βιομηχανικής Συμφωνίας

ECSA 0034

Με κοινή δήλωση European Shipowners και European green transport group Transport & Environment (T&E) καλούν τους ηγέτες της ΕΕ να δώσουν προτεραιότητα στην παραγωγή καθαρών καυσίμων στο πλαίσιο της επικείμενης καθαρής βιομηχανικής συμφωνίας.
Η έκθεση Draghi εκτιμά ότι θα χρειαστούν 40 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες επενδύσεις μεταξύ 2031 και 2050 για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας. Η οικοδόμηση μιας αλυσίδας εφοδιασμού για καθαρά καύσιμα στην Ευρώπη αποτελεί προτεραιότητα για τη βιομηχανία προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές και για την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους της για το κλίμα.
Η επικείμενη Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τη στήριξη της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας, αυξάνοντας παράλληλα τη βιομηχανική ικανότητα στην Ευρώπη, σε μια εποχή που η παγκόσμια ναυτιλία επιδιώκει να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2050.
Η ECSA και η T&E καλούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής:
-Διασφάλιση του διεθνούς ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, τοποθετώντας τη ναυτιλία, την καθαρή ενέργεια και τους παραγωγούς τεχνολογίας στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης.
-Επιτάχυνση της μετάβασης της ευρωπαϊκής ναυτιλίας επενδύοντας τα έσοδα από το ΣΕΔΕ στη θαλάσσια απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές μέσω εθνικών και ενωσιακών επενδυτικών σχεδίων και διευκολύνοντας την πρόσβαση σε δημόσια και ιδιωτική χρηματοδότηση.
-Συμπερίληψη της ναυτιλίας σε μια φιλόδοξη καθαρή βιομηχανική συμφωνία, διασφαλίζοντας ότι τουλάχιστον το 40 % των καθαρών καυσίμων και των καθαρών και καινοτόμων τεχνολογιών που απαιτούνται για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ για τη ναυτιλία κατασκευάζονται στην Ευρώπη.
-Διευκόλυνση της πρόσβασης της ναυτιλίας στην πράσινη ενέργεια μέσω ειδικών απαιτήσεων εφοδιασμού για τους παραγωγούς καυσίμων στους ευρωπαϊκούς λιμένες.
«Η ενεργειακή μετάβαση έχει γίνει το νέο διεθνές πεδίο μάχης του οικονομικού ανταγωνισμού και της ασφάλειας. Η έκθεση Draghi αναγνώρισε την παγκόσμια ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και την ανάγκη να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική. Η πρωτοπορία στις πράσινες επενδύσεις τοποθετεί την ευρωπαϊκή ναυτιλία σε ηγετική θέση διεθνώς. Καλούμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να διασφαλίσουν και να αξιοποιήσουν περαιτέρω αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα επενδύοντας σε καθαρά καύσιμα και καινοτόμες τεχνολογίες για την ενεργειακή μετάβαση. Χρειαζόμαστε όλα τα χέρια στο κατάστρωμα για να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας και να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
«Όπως αναγνωρίζει ο Draghi, η ναυτιλία είναι μία από τις βασικές βιομηχανίες της Ευρώπης. Για να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, η Ευρώπη πρέπει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην παραγωγή πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων του μέλλοντος, ιδίως εκείνων που προέρχονται από πράσινο υδρογόνο. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να καλύψουν το ρυθμιστικό κενό απαιτώντας από τους παραγωγούς καυσίμων να διαθέτουν πράσινα καύσιμα πλοίων στα ευρωπαϊκά λιμάνια, ενώ τα έσοδα της αγοράς άνθρακα θα πρέπει να υποστηρίξουν αυτή την προσπάθεια», δήλωσε ο Faig Abbasov, Διευθυντής Ναυτιλίας της T&E.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter