Νέες οδηγίες του ΙΜΟ για τη διαχείριση της δύσκολης ποιότητας του έρματος
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2024 13:33
Κατά την 81η συνεδρίασή της τον Μάρτιο του 2024, η MEPC του ΙΜΟ εξέδωσε το ψήφισμα MEPC.387(81), με ενδιάμεσες οδηγίες για πλοία που δραστηριοποιούνται σε δύσκολες συνθήκες ποιότητας των υδάτων, και την εγκύκλιο BWM.2/Circ.82, με οδηγίες σχετικά με την προσωρινή αποθήκευση επεξεργασμένων λυμάτων και/ή γκρίζων υδάτων σε δεξαμενές έρματος. Αυτές , σύμφωνα με ενημέρωση τουDNV, συνοψίζουν αυτά τα θέματα, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου επανέγκρισης ενός τροποποιημένου BWMP.
Σκοπός των παρουσών κατευθυντήριων γραμμών είναι να βοηθήσουν τα πλοία να συμμορφωθούν με τη σύμβαση BWM και το πρότυπο απόρριψης D-2 όταν ένα σύστημα διαχείρισης έρματος εγκεκριμένου τύπου (BWMS) αντιμετωπίζει επιχειρησιακούς περιορισμούς ή δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην επιχειρησιακή ζήτηση υπό δύσκολες συνθήκες ποιότητας νερού (CWQ). Αυτό ισχύει επίσης όταν το BWMS έχει εγκατασταθεί, λειτουργήσει και συντηρηθεί σωστά.
CWQ
Η CWQ αναφέρεται στην πρόσληψη νερού από το περιβάλλον, έχοντας, για παράδειγμα, υψηλά ολικά αιωρούμενα στερεά ή θολότητα. Οι συνθήκες CWQ ενδέχεται να έχουν ως αποτέλεσμα την προσωρινή μη λειτουργία του BWMS λόγω, για παράδειγμα, απόφραξης του φίλτρου ή πρόκλησης λειτουργίας του BWMS εκτός των περιορισμών σχεδιασμού του συστήματος. Ωστόσο, οι κατευθυντήριες γραμμές δεν εξετάζουν καταστάσεις στις οποίες ένα BWMS είναι μη λειτουργικό για λόγους άσχετους με τη CWQ, όπως τεχνικές βλάβες του BWMS. Οι καταστάσεις αυτές θα πρέπει να εξακολουθήσουν να αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τα μέτρα έκτακτης ανάγκης βάσει της σύμβασης BWM (BWM.2/Εγκύκλ.62). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ενδιάμεσες κατευθυντήριες γραμμές για τη CWQ δεν καλύπτουν καταστάσεις στις οποίες η θερμοκρασία και/ή η αλατότητα του νερού πρόσληψης περιβάλλοντος βρίσκονται εκτός των περιορισμών σχεδιασμού BWMS όπως αναφέρονται στο πιστοποιητικό έγκρισης τύπου.
Τροποποιήσεις του σχεδίου διαχείρισης του έρματος (BWMP)
Τα πλοία θα πρέπει να περιλαμβάνουν διαδικασίες για τη διαχείριση των συνθηκών CWQ στην εγκεκριμένη BWMP τους. Οι διαδικασίες για τη διαχείριση των συνθηκών CWQ θα πρέπει να είναι ειδικές για κάθε πλοίο και να λαμβάνουν υπόψη τους λειτουργικούς περιορισμούς του εγκατεστημένου BWMS και τα επιχειρησιακά πρότυπα του πλοίου. Οι διαδικασίες αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα βήματα που συνιστά η MEPC.387(81) και θα πρέπει να περιγράφουν τις ενέργειες στις οποίες μπορεί να προβεί το πλήρωμα του πλοίου για την αποκατάσταση ή τη διατήρηση της αποτελεσματικής λειτουργίας ενός BWMS ακόμη και όταν λειτουργεί υπό συνθήκες CWQ.
Η παράκαμψη του BWMS πρέπει να είναι η έσχατη λύση. Ωστόσο, εάν η παράκαμψη του BWMS είναι αναπόφευκτη, λαμβάνεται υπόψη μόνο το ελάχιστο έρμα που απαιτείται για τη διατήρηση των απαιτήσεων ασφάλειας και λειτουργίας του πλοίου. Επιπλέον, μετά από οποιαδήποτε παράκαμψη του BWMS, οι πληγείσες δεξαμενές έρματος πρέπει να «απολυμανθούν» για να αποκατασταθεί και πάλι η συμμόρφωση με το πρότυπο D-2. "Απολύμανση" είναι η αντικατάσταση του ανεπεξέργαστου νερού έρματος σε κάθε μολυσμένη δεξαμενή μέσω ανταλλαγής νερού έρματος, έκπλυσης και τελικής επεξεργασίας μέσω του BWMS.
Η ανάγκη εφαρμογής των διαδικασιών διαχείρισης της CWQ θα πρέπει να αξιολογείται ανά ταξίδι. Ακόμη και αν τα προβλήματα CWQ αντιμετωπίστηκαν σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία στο παρελθόν, πρέπει τουλάχιστον να γίνει μια προσπάθεια επεξεργασίας του έρματος με το BWMS. Οι συνθήκες CWQ μπορεί να διαφέρουν από αγκυροβόλιο σε αγκυροβόλιο στον ίδιο λιμένα ή μπορεί να επηρεάζονται από το πλοίο ή/και τις κοντινές λιμενικές λειτουργίες. Οι συνθήκες CWQ μπορεί επίσης να διαφέρουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, την παλίρροια, τον καιρό ή την εποχή.
Καθοδήγηση σχετικά με την προσωρινή αποθήκευση επεξεργασμένων λυμάτων και/ή γκρίζου νερού σε δεξαμενές έρματος (BWM.2/Εγκύκλ.82)
Σκοπός των παρουσών κατευθυντήριων γραμμών είναι η πρόβλεψη διαδικασίας για την προσωρινή αποθήκευση επεξεργασμένων λυμάτων (TS) και/ή γκρίζων υδάτων (GW) σε δεξαμενές έρματος. Περιλαμβάνει επίσης καθοδήγηση σχετικά με την απαιτούμενη διαδικασία μετάβασης από την αποθήκευση έρματος στην αποθήκευση επεξεργασμένων λυμάτων και/ή γκρίζου νερού και την επιστροφή στην αποθήκευση έρματος. Η απόρριψη έρματος και TS/GW πρέπει να τηρεί τις ακόλουθες αρχές:
Η απόρριψη έρματος πρέπει να συμμορφώνεται με τη σύμβαση BWM.
Η απόρριψη TS θα πρέπει να συμμορφώνεται με το παράρτημα IV της σύμβασης MARPOL, κατά περίπτωση. Θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τυχόν τοπικές απαιτήσεις απόρριψης TS/GW.
Το BWMP του πλοίου θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική διαδικασία μετάβασης για το πλοίο, η οποία προσδιορίζει την αντλία και τις σωληνώσεις που συνδέονται με τις δεξαμενές έρματος διπλής χρήσης και παρέχει συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής της έκπλυσης.
Έγκριση τροποποιημένου σχεδίου διαχείρισης του ερματικού ύδατος (BWMP)
Ο DNV συνιστά να εφαρμοστούν οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ για τη διαχείριση του δύσκολου έρματος τροποποιώντας το BWMP. Εάν η προσωρινή αποθήκευση σε δεξαμενές BW ισχύει για το διαχειριζόμενο πλοίο, οι νέες οδηγίες σχετικά με την προσωρινή αποθήκευση επεξεργασμένων λυμάτων και/ή γκρίζων υδάτων θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθούν σε τροποποιημένη BWMP.
Κατά τη στιγμή της έκδοσης αυτών των τεχνικών ειδήσεων, καμία διοίκηση σημαίας δεν έχει ακόμη απαιτήσει μια τέτοια τροποποίηση του BWMP για τα υπάρχοντα πλοία. Ωστόσο, το ψήφισμα MEPC.387(81) αναφέρει ότι "οι αρχές πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα πλοία είναι πλήρως προετοιμασμένα να αντιμετωπίσουν τη CWQ". Ως εκ τούτου, οι διοικήσεις σημαίας αναμένεται να εφαρμόσουν το ψήφισμα MEPC.387(81) και να το συμπεριλάβουν στις απαιτήσεις που αναφέρονται στις μελλοντικές εγκυκλίους ή δελτία τους. Ομοίως, ορισμένες αρχές σημαίας αναμένεται να απαιτήσουν τροποποιήσεις της BWMP σύμφωνα με την εγκύκλιο BWM.2/Circ.82. Η BWMP για τα νεότευκτα πλοία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη αυτές τις νέες κατευθυντήριες γραμμές σε κάθε περίπτωση.
Εάν ένα BWMP τροποποιηθεί με την επισύναψη προσθήκης ή προσαρτήματος στο BWMP, ο πλοιοκτήτης/διαχειριστής μπορεί να ζητήσει εθελοντική έγκριση από τον DNV όταν ο DNV εξουσιοδοτηθεί ως RO από τη σημαία για έγκριση του BWMP. Παρ 'όλα αυτά, η τρέχουσα κατανόηση του DNV είναι ότι δεν απαιτείται νόμιμη έγκριση μη υποχρεωτικών εγγράφων, εκτός εάν η διοίκηση σημαίας απαιτεί ρητά την έγκριση τέτοιων εγγράφων. Μόνο εάν ένα υπάρχον BWMP αντικατασταθεί με νέα αναθεώρηση του πλήρους BWMP με νέα κεφάλαια, απαιτείται έγκριση του αναθεωρημένου BWMP από τον DNV ως RO.