Η INTERCARGO προειδοποιεί ότι ο δείκτης έντασης άνθρακα (CII) πρέπει να αλλάξει
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 31 Μαΐου 2024 15:41
Η INTERCARGO, η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου, συναντήθηκε στο Τόκιο την περασμένη εβδομάδα για τις εξαμηνιαίες συναντήσεις της και ψηλά στην ατζέντα ήταν η ποιότητα, η βιωσιμότητα, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ιδιαίτερα το σύστημα αξιολόγησης CII.
Η τοποθεσία του Τόκιο επιλέχθηκε ειδικά για να τονίσει τη σημασία της Ιαπωνίας στον τομέα ξηρού χύδην φορτίου. Η ιαπωνική οικονομική ανάπτυξη συνέβαλε τεράστια για το εμπόριο ξηρού χύδην φορτίου, ένας τομέας που έχει υποστηρίξει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα ναυπηγείων στον κόσμο, με πολλά ναυπηγεία σε όλη την Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένων των κορυφαίων ναυπηγών στον κόσμο και σχεδιαστών πλοίων ξηρού χύδην φορτίου. Οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες υπήρξαν εξέχοντες παράγοντες στον εφοδιασμό της παγκόσμιας οικονομίας με ξηρά προϊόντα χύδην όπως σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα, πρώτες ύλες και σιτηρά.
Πολυάριθμα μέλη και προσκεκλημένοι τόσο από την Ιαπωνία όσο και από το εξωτερικό παρακολούθησαν τις λειτουργίες του Συλλόγου. Εκτελεστική Επιτροπή και Τεχνική Επιτροπή της INTERCARGO Οι συζητήσεις της επιτροπής επικεντρώθηκαν σε θέματα που επηρεάζουν τον τομέα ξηρού χύδην φορτίου. Τα μέλη της INTERCARGO αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο της παγκόσμιας χωρητικότητας του στόλου ξηρού χύδην φορτίου. Ενώ υποστηρίζουν τους στόχους του ΔΝΟ για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες ότι η Η CII, στην παρούσα μορφή της, θα τιμωρήσει άδικα τον τομέα.
Ο Δημήτριος Φαφαλιός, Πρόεδρος της INTERCARGO δήλωσε: «Το θέμα του CII και πάλι βρέθηκε σε μεγάλο βαθμό στις συζητήσεις με τα μέλη στις συναντήσεις μας στο Τόκιο. Τα μέλη της INTERCARGO πιστεύουν ακράδαντα ότι ο CII, στην τρέχουσα μορφή του, χρειάζεται μια θεμελιώδη επανεξέταση για να λογοδοτήσει για τις συνθήκες λειτουργίας στον κλάδο μας».
Ο κ. Φαφαλιός πρόσθεσε: «Ενώ υποστηρίζουμε, φυσικά, τους περιβαλλοντικούς στόχους του ΙΜΟ, πρέπει να επιβάλλονται με δίκαιο και ισότιμο τρόπο σε όλο το θαλάσσιο φάσμα. Πρέπει επίσης να εφαρμόζονται με τρόπο που δεν είναι δυνητικά επιζήμιος και για τη ναυτιλιακή βιομηχανία ώστε να αποφευχθούν οι ευρύτερες δυσμενείς επιπτώσεις στις οικονομίες και στους τελικούς καταναλωτές.»
Επίσης, στην ατζέντα της INTERCARGO στο Τόκιο ήταν οι συζητήσεις σχετικά με:
• ασφάλεια και ποιότητα λειτουργίας·
• Μηνύματα της INTERCARGO μέσω ESG,
• συστάσεις σχετικά με τους ελέγχους από το κράτος λιμένα· και
• μακροοικονομικές επιπτώσεις στη ναυτιλία ξηρού φορτίου χύδην, όπως συγκρούσεις που οδηγούν σε αλλαγή δρομολογίου πλοίων και αυξημένο κόστος ασφάλισης.
Οι επόμενες ημερολογιακές ημερομηνίες για τα μέλη της INTERCARGO είναι οι Ετήσιες συνεδριάσεις της Γενικής Συνέλευσης, της Εκτελεστικής Επιτροπής και της Τεχνικής Επιτροπής στο Λονδίνο στις 24-25 Οκτωβρίου 2024.