Χαιρετίζει το ICS την πρόοδο που σημειώθηκε στον ΙΜΟ για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 23 Μαρτίου 2024 09:15
Θετικές εξελίξεις ως προς την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία σημειώθηκαν κατά την συνεδρίαση της ειδικής επιτροπής του ΙΜΟ.
Το ICS με δήλωσή του χαιρετίζει την πρόοδο αυτή καθώς όπως αναφέρει περίπου 60 κράτη μέλη στηρίζουν το σύστημα κατ' αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Στη δήλωση αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Χαιρετίζουμε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια αυτών των εντατικών διαπραγματεύσεων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών από τη ναυτιλία και τη στήριξη που λάβαμε από περίπου 60 κράτη μέλη για ένα σύστημα κατ' αποκοπή συνεισφοράς ανά τόνο αερίων του θερμοκηπίου. Ο σκοπός της Το προτεινόμενο σύστημα, που προτάθηκε από το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), αποσκοπεί στη μείωση του χάσματος κόστους και στην παροχή κινήτρων για την επιτάχυνση της υιοθέτησης πράσινων καυσίμων πλοίων, καθώς και στην παροχή δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη στήριξη των θαλάσσιων προσπαθειών μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου στις αναπτυσσόμενες χώρες.
Κατανοήσαμε καλύτερα τις ανησυχίες των κυβερνήσεων που εξακολουθούν να έχουν αμφιβολίες σχετικά με τον προτεινόμενο μηχανισμό φορολογικών εκπτώσεων. Το ICS θα επιδιώξει να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες με όλες τις κυβερνήσεις πριν από τον επόμενο γύρο διαπραγματεύσεων του ΙΜΟ τον Σεπτέμβριο, για να διασφαλίσει ότι το απαραίτητο ρυθμιστικό πλαίσιο μπορεί να υιοθετηθεί το επόμενο έτος, για παγκόσμια εφαρμογή έως το 2027.
Το ICS είναι επίσης στην ευχάριστη θέση να δει τα ακόλουθα θετικά αποτελέσματα από τη συνάντηση και είναι υπερήφανο που συνέβαλε σε αυτά:
-Έκδοση των ενδιάμεσων κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την εφαρμογή της σύμβασης για τη διαχείριση του ερματικού ύδατος σε πλοία που δραστηριοποιούνται υπό δύσκολες συνθήκες ποιότητας των υδάτων.
-Έγκριση των κατευθυντήριων γραμμών για τη δειγματοληψία μαζούτ για τον προσδιορισμό της συμμόρφωσης με τη MARPOL.
-Σύσταση της ομάδας αλληλογραφίας για τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα επί του σκάφους.
- Έγκριση σχεδίων τροποποιήσεων των κατευθυντήριων γραμμών του 2021 σχετικά με τα συστήματα περιορισμού ισχύος άξονα/κινητήρα που μπορούν να παρακαμφθούν.
-Συμφωνία για την πρόοδο των συζητήσεων με τη Γραμματεία της Σύμβασης της Βασιλείας για την καθιέρωση της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ ως κατεξοχήν διεθνούς σύμβασης για την ανακύκλωση πλοίων.
Ως συνυποστηρικτής, το ICS διαπίστωσε με απογοήτευση ότι το προτεινόμενο ψήφισμα που αποσαφηνίζει την τρέχουσα κατάσταση του συστήματος διαβάθμισης του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) δεν έλαβε επαρκή στήριξη από τα κράτη μέλη. Ωστόσο, μας ενθάρρυνε η ευρεία αναγνώριση της ανάγκης αντιμετώπισης των παρατυπιών που έχουν προκύψει. Αυτή η αυξημένη ευαισθητοποίηση είναι ένα θετικό αποτέλεσμα για την τρέχουσα αναθεώρηση του CII, καθώς είναι ζωτικής σημασίας να έχουμε ένα λειτουργικό σύστημα για να διασφαλίσουμε ότι η βιομηχανία μειώνει τις εκπομπές. Το ICS πιστεύει ότι όλες οι αντιπροσωπείες μπορούν να εργαστούν για ένα βελτιωμένο σύστημα CII που θα παρέχει κίνητρα για σωστές συμπεριφορές και θα ευθυγραμμίζεται πλήρως με τους στόχους της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου του 2023».
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Arsenio Dominguez, ο οποίος είχε υπηρετήσει ως διευθυντής του Τμήματος Θαλάσσιου Περιβάλλοντος πριν από την εκλογή του πέρυσι, χαιρέτισε τις προσπάθειες του MEPC λέγοντας ότι «Αυτή την εβδομάδα σημειώσατε πολύ σημαντική πρόοδο». Ο ΙΜΟ στις ανακοινώσεις του αποκάλεσε τις ενέργειες «συμφωνία ενός πιθανού σχεδίου σχεδίου» και βήματα στη νομική διαδικασία προς την υιοθέτηση παγκόσμιων κανονισμών.