Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Στα «πράσινα καύσιμα» η ΕΕ

aerioi rypoi 0

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν νέους κανόνες για καθαρότερα ναυτιλιακά καύσιμα, οι οποίοι αποτελούν μέρος της δέσμης μέτρων «Fit for 55 fit in 2030», του σχεδίου της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 και απαλλαγή των μεταφορών από τις ανθρακούχες εκπομπές.

Oι κανόνες εγκρίθηκαν χθες 11 Ιουλίου. Κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο της ΕΕ, εξασφάλισαν ότι τα πλοία θα πρέπει να μειώσουν σταδιακά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) μειώνοντας την ποσότητα αερίων του θερμοκηπίου στην ενέργεια που χρησιμοποιούν (κάτω από το επίπεδο του 2020) κατά 2% από το 2025 σε 80% από το 2050.
Συγκεκριμένα, αυτό θα ισχύει για πλοία άνω της ολικής χωρητικότητας των 5000 τόνων, τα οποία ευθύνονται καταρχήν για το 90% των εκπομπών CO2. Επιπλέον, αυτό περιλαμβάνει επίσης όλη την ενέργεια που χρησιμοποιείται επί του πλοίου εντός ή μεταξύ λιμένων της ΕΕ, καθώς και το 50% της ενέργειας που χρησιμοποιείται σε ταξίδια όπου ο λιμένας αναχώρησης ή άφιξης βρίσκεται εκτός της ΕΕ ή σε εξόχως απόκεντρες περιοχές της ΕΕ.
Επιπλέον, προκειμένου να μειωθεί σημαντικά η ατμοσφαιρική ρύπανση στους λιμένες, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα επιβατηγά πλοία θα υποχρεούνται να χρησιμοποιούν χερσαία παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για όλες τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ αγκυροβολούν στην αποβάθρα σε μεγάλους λιμένες της ΕΕ από το 2030.
Οι νέοι κανόνες θέτουν επίσης στόχο χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων 2% από το 2034, εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι το 2031 τα ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (RFNBO) ανέρχονται σε λιγότερο από το 1% του μείγματος καυσίμων. Οι νέοι κανόνες για τα βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα υποστηρίχθηκαν με 555 ψήφους υπέρ, 48 κατά και 25 αποχές. Θα εφαρμοστούν από την 1η Ιανουαρίου 2025.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter