INTERCARGO: Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα του ΙΜΟ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές θα πρέπει να είναι απλά και αποτελεσματικά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 30 Ιουνίου 2023 12:36
Καθώς η βιομηχανία προετοιμάζεται για την πολυαναμενόμενη συνεδρίαση της MEPC 80 (Marine Environment Protect Committee) την επόμενη εβδομάδα, ο Γενικός Γραμματέας της INTERCARGO Κώστας Γκόνης επανέλαβε τη σημασία που θα έχουν τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για να βοηθήσουν τις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για απαλλαγή από τον άνθρακα να είναι τόσο απλό όσο και αποτελεσματικό, ώστε να εφαρμόζεται αποδοτικά από πλοία σε όλο τον κόσμο.
Ο Δρ Γκόνης σχολίαζε τη 15η σύνοδο του ΙΜΟ της Διασυνεδριακής Ομάδας Εργασίας για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από τα Πλοία προς υποστήριξη του εγγράφου που υποβλήθηκε από το ICS "ISWG-GHG 15/3/7 - Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με μια δέσμη μέτρων που συνδυάζουν ένα IMSF&R (Ταμείο και Ανταμοιβή) μηχανισμός (οικονομικό μέτρο) και ένα παγκόσμιο πρότυπο καυσίμων (GHG) (τεχνικό μέτρο)».
Συνεχάρη τη Γραμματεία του ΙΜΟ για τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωση στο δύσκολο έργο τους και ευχαρίστησε όλους όσοι είχαν καταθέσει έγγραφα, προσθέτοντας ότι εκπροσωπώντας τον τομέα ξηρού χύδην φορτίου - αναμφισβήτητα τον πιο αποτελεσματικό τρόπο μεταφοράς φορτίου στη γη - INTERCARGO έχει κάνει πολλά για να υποστηρίξει μέτρα για την απαλλαγή του κλάδου από τις ανθρακούχες εκπομπές και την επίτευξη ναυτιλίας μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Αυτό περιλάμβανε, σε προηγούμενες συναντήσεις, την προώθηση της έννοιας των πράσινων κόμβων για την ανάπτυξη της απαραίτητης υποδομής για τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας καυσίμων χαμηλών / μηδενικών εκπομπών άνθρακα σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο και την υποστήριξη μαζί με τους εταίρους της βιομηχανίας τη δημιουργία ενός διεθνούς ταμείου ναυτιλιακής έρευνας για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Αναφορικά με τα μεσοπρόθεσμα μέτρα, ο κ. Γκόνης αναφέρθηκε στις γραπτές εισηγήσεις της INTERCARGO στις αρχές του 2021 προς την MEPC για την προώθηση και εφαρμογή υποχρεωτικών αγορακεντρικών μέτρων για τη διεθνή ναυτιλία, ενώ αμέσως μετά και πριν από πέντε ενδιάμεσες συναντήσεις, Η INTERCARGO, μετά από χρόνια προώθησης της ιδέας στις συζητήσεις της βιομηχανίας, ήταν πρωτοπόρος μαζί με το ICS στην προώθηση ενός MBM βάσει εισφορών, ανά τόνο εκπομπών CO2, για την επιτάχυνση της υιοθέτησης και της ανάπτυξης καυσίμων μηδενικού άνθρακα.
«Από τότε, ο Σύνδεσμός μας έχει υποστηρίξει με συνέπεια επί της αρχής τις αναθεωρημένες προτάσεις που αναπτύχθηκαν εύστοχα από τον φορέα του κλάδου, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο», είπε
«Με την ευκαιρία αυτή, η INTERCARGO επαναλαμβάνει τη σημασία ότι το καλάθι των μεσοπρόθεσμων μέτρων θα πρέπει να είναι απλό και αποτελεσματικό, ώστε να εφαρμοστεί αποτελεσματικά από τα πλοία παγκοσμίως.
«Από αυτή την άποψη, εκφράζουμε την υποστήριξή μας για το αναθεωρημένο Διεθνές Ταμείο Ναυτιλιακής Βιωσιμότητας & Μηχανισμό Ανταμοιβής, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας ενός Ταμείου Ναυτιλιακής Βιωσιμότητας του ΙΜΟ, όπως στο έγγραφο ISWG-GHG 15/3/7 από το ICS και του συνδυασμού του με απλούστερο σχεδιασμό του Παγκόσμιου Προτύπου Καυσίμων Αερίων του Θερμοκηπίου, ένα τεχνικό μέτρο όπως στο έγγραφο ISWG-GHG 15/3/6 και πάλι από το ICS.
Ο ΙΜΟ βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία αναθεώρησης της στρατηγικής του για το αέριο του θερμοκηπίου (GHG) και η πολυαναμενόμενη συνεδρίαση της MEPC 80 θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 7 Ιουλίου.
Η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως τη φιλοδοξία του ΙΜΟ να επιτύχει ναυτιλία μηδενικών εκπομπών έως το 2050, ωστόσο, τονίζει ότι η ευθύνη για την απαλλαγή από τον άνθρακα δεν μπορεί να ανατεθεί αποκλειστικά στους ώμους του φορέα εκμετάλλευσης πλοίων - είναι μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί με ολιστικά από ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.