Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Λευκή βίβλος του DNV για τα βιοκαύσιμα στη ναυτιλία

0logo888

Η νέα λευκή βίβλος του DNV - "Βιοκαύσιμα στη ναυτιλία" - παρέχει μια επισκόπηση του ρόλου των βιοκαυσίμων στο μελλοντικό ενεργειακό μείγμα της ναυτιλίας. Η μελέτη παρέχει πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα διαθεσιμότητα βιοκαυσίμων στη ναυτιλιακή βιομηχανία και προβλέπει το μελλοντικό δυναμικό παραγωγής με βάση αυστηρά κριτήρια βιωσιμότητας.
Με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να αναζητά όλο και περισσότερο τρόπους για την απαλλαγή από τον άνθρακα, η ζήτηση για βιοκαύσιμα αυξάνεται. Τα βιοκαύσιμα - με τη μορφή μεθανίου, μεθανόλης ή μαζούτ - θεωρούνται ως ένας βολικός τρόπος για τις ναυτιλιακές εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα λόγω της ικανότητάς τους να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμο "drop-in".
Αυτό σημαίνει ότι τα βιοκαύσιμα μπορούν να αναμιχθούν με παρόμοιες εκδόσεις ορυκτών καυσίμων και να χρησιμοποιηθούν για την τροφοδοσία υφιστάμενων κινητήρων. Πρόκειται για μια εξαιρετικά ελκυστική λύση απαλλαγής από τον άνθρακα για τους πλοιοκτήτες, καθώς αναιρεί την ανάγκη για επενδύσεις κεφαλαίου μεγάλης κλίμακας που είναι απαραίτητες για άλλες επιλογές απαλλαγής από τον άνθρακα, όπως η μετασκευή κινητήρων σε ικανότητα διπλού καυσίμου.
Η χρήση βιοκαυσίμων στη ναυτιλία ήταν μέχρι στιγμής εξαιρετικά χαμηλή. Πριν από το 2022, αυτό περιοριζόταν σε ορισμένες επιδείξεις, πιλότους και δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν επί των πλοίων. Ωστόσο, το 2022, αυτό φαινομενικά επιταχύνθηκε με αναφορές για περίπου 930.000 τόνους αναμεμειγμένων βιοκαυσίμων στη Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ.
Η Λευκή Βίβλος του DNV αξιολογεί την τρέχουσα και μελλοντική παγκόσμια ικανότητα παραγωγής βιοκαυσίμων αντλώντας από τη δική της βάση δεδομένων των μονάδων βιοκαυσίμων που λειτουργούν σήμερα, καθώς και ορατά προγραμματισμένα έργα παραγωγής βιοκαυσίμων. Αυτό βασίζεται σε μια σειρά διαφορετικών δημόσιων πηγών και βάσεων δεδομένων και παρέχει μία από τις πιο ολοκληρωμένες επισκοπήσεις της παραγωγής βιοκαυσίμων που είναι διαθέσιμες. Η βάση δεδομένων εντοπίζει περίπου 5.000 εγκαταστάσεις παραγωγής βιοκαυσίμων παγκοσμίως και προβλέπει πώς αναμένεται να αναπτυχθεί η παραγωγή βιοκαυσίμων μέχρι το 2050.
Σύμφωνα με το έγγραφο, η παγκόσμια παραγωγή προηγμένων βιοκαυσίμων ανέρχεται σε 11 εκατομμύρια ΤΙΠ ετησίως το 2023. Ένας σημαντικός αριθμός έργων που αφορούν την παραγωγή από προηγμένες πηγές βιομάζας αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από σήμερα έως το 2026, ανεβάζοντας τα συνολικά επίπεδα παραγωγής βιώσιμων βιοκαυσίμων σε 23 εκατομμύρια ΤΙΠ ετησίως. Ενώ αυτό αντιπροσωπεύει ισχυρή ανάπτυξη, εξακολουθεί να υπολείπεται του όγκου των βιοκαυσίμων που θα χρειαζόταν η ναυτιλία για να έχει μεγάλο αντίκτυπο στις προσπάθειες απαλλαγής από τον άνθρακα.
Εάν η ναυτιλία επρόκειτο να απαλλαγεί πλήρως από τον άνθρακα έως το 2050 χρησιμοποιώντας κυρίως βιοκαύσιμα, σε συνδυασμό με μέτρα ενεργειακής απόδοσης, θα απαιτούνταν 250 εκατομμύρια ΤΙΠ ετησίως βιοκαυσίμων. Η Λευκή Βίβλος του DNV εκτιμά ότι η παγκόσμια βιώσιμη και οικονομική προσφορά βιοκαυσίμων θα μπορούσε να φτάσει τα 500-1.300 Mtoe ετησίως έως το 2050, πράγμα που σημαίνει ότι η ναυτιλία θα χρειαζόταν μεταξύ 20% και 50% αυτής της προσφοράς εάν επρόκειτο να απαλλαγεί από τον άνθρακα χρησιμοποιώντας κυρίως βιοκαύσιμα. Η συνολική παγκόσμια ζήτηση ενέργειας σήμερα είναι περίπου 10.500 εκατομμύρια ΤΙΠ ετησίως και η ναυτιλία αντιπροσωπεύει περίπου το 3% αυτής. Ως εκ τούτου, είναι απίθανο η ναυτιλία να μπορέσει να αποκτήσει τόσο υψηλό μερίδιο βιοκαυσίμων.
Η ναυτιλία θεωρείται ένας τομέας που είναι δύσκολο να μειωθεί και υπάρχουν πολλοί στον κλάδο που αισθάνονται ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην προμήθεια βιοκαυσίμων έναντι άλλων τομέων όπως οι οδικές μεταφορές, λόγω των δυσκολιών, για παράδειγμα, στην ηλεκτροδότηση του ναυτιλιακού στόλου. Ωστόσο, ο ανταγωνισμός για τον εφοδιασμό θα είναι σκληρός, ιδίως από τομείς όπως η αεροπορία και οι οδικές μεταφορές, οι οποίοι έχουν ήδη εδραιωθεί στην αγορά βιοκαυσίμων.
Η Λευκή Βίβλος του DNV καταλήγει στο συμπέρασμα ότι είναι πιθανό ότι τα βιοκαύσιμα θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία τις επόμενες δεκαετίες. Ωστόσο, τα όρια στην παραγωγική ικανότητα και ο ανταγωνισμός από μια σειρά άλλων τομέων σημαίνουν ότι η ναυτιλία δεν μπορεί να βασιστεί στα βιοκαύσιμα ως τη μόνη λύση για την επίτευξη των στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ως εκ τούτου, η ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να συνεχίσει να διερευνά άλλες επιλογές για την επίτευξη καθαρού μηδενικού ισοζυγίου.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter