INTERCARGO- Δ. Φαφαλιός: Απαιτούνται παγκόσμιες ρυθμίσεις για να υλοποιηθεί η απανθρακοποίησης της ναυτιλίας
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 27 Απριλίου 2023 16:56
«H ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι δεσμευμένη στον στόχο της ανθρακοποίησης της ναυτιλίας, ενώ υποστηρίζει παγκόσμιους κανόνες που βασίζονται σε βιώσιμες και κατάλληλες για το σκοπό λύσεις που υιοθετούνται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό- ΙΜΟ» δήλωσε σήμερα ο Δημήτρης Φαφαλιός πρόεδρος της διεθνούς ένωσης πλοιοκτητών ξηρού φορτίου INTERCARGO.
Ο κ.Φαφαλιός στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών είπε ότι απαιτούνται παγκόσμιες ρυθμίσεις για να αποφευχθεί μια στρέβλωση του ανταγωνισμού. Προσέθεσε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία θα υιοθετήσει πλήρως τις νέες διαθέσιμες τεχνολογίες, ενώ είπε ότι εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες, που δεν είναι ακόμα διαθέσιμα, θα πρέπει να είναι ασφαλή, κατάλληλα για τη ναυτιλία και διαθέσιμα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Επισήμανε εξάλλου ότι σε κάθε περίπτωση, δεν είναι δυνατό να υπάρξει προστασία του περιβάλλοντος χωρίς προστασία της ασφάλειας στη θάλασσα.
Ο Jan Dieleman, πρόεδρος, της Cargill Ocean Transportation, Cargill International SA, αναφερόμενος στη μείωση των ρύπων στην ναυτιλία είπε ότι πρόκειται για μία διαδικασία με αρκετές προκλήσεις.
Προσέθεσε ότι για να επιτευχθεί ο στόχος των μηδενικών εκπομπών θα απαιτηθούν διαθέσιμα εργαλεία, όπως επενδύσεις χρημάτων αλλά και θεσμικό πλαίσιο που να στηρίζει τη μετάβαση του κλάδου. Είπε ότι κάτι τέτοιο για να μπορεί να υλοποιηθεί θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια στις διαδικασίες και μία τυποποίηση των διαδικασιών που να βοηθά. Τόνισε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι εμπορικές εταιρείες, που αναζητούν την πιο παραγωγική συνταγή για την επίτευξή μείωσης των ρύπων στα πλοία.
Το δίδαγμα, σημείωσε, είναι ότι υπάρχουν παράγοντες που μπορεί ο κλάδος να επηρεάσει και άλλους -όπως φυσικά φαινόμενα και γεωπολιτικές εξελίξεις- που δεν μπορεί. Συνεπώς πρέπει να εστιαστεί το ενδιαφέρον στους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσει, ανέφερε ο ίδιος.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Lemissoler Navigation Co Ltdκ, Φιλιππος Φίλης, σημείωσε ότι η μετάβαση σε πιο «πράσινη ναυτιλία» είναι πολυδάπανη. Τόνισε ότι οι περισσότερες εταιρείες είναι μικρομεσαίες και έχουν ανάγκη από την καθοδήγηση και από ένα σωστά οργανωμένο θεσμικό πλαίσιο, που θα διευκολύνει τους πλοιοκτήτες. Πώς μπορούν να διευκολυνθούν οι πλοιοκτήτες διερωτήθηκε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να αναλάβουν μέρους του κόστους για τη μετάβαση του κλάδου.