Ρήτρα CII της BIMCO για τους χρονοναυλωτές
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 18 Νοεμβρίου 2022 13:47
Η BIMCO, έχει υιοθετήσει μια ρήτρα επιχειρήσεων CII για τα μέρη χρονοναύλωσης, η οποία στοχεύει να βοηθήσει τη βιομηχανία να εφαρμόσει νέες απαιτήσεις έντασης άνθρακα από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Οι κανονισμοί για την ένταση άνθρακα της διεθνούς ναυτιλίας θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023. Ωστόσο, υπήρξαν πολλά διλήμματα γύρω από την εφαρμογή τους, καθώς θα απαιτούσαν στενή συνεργασία μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκπλήρωση των απαιτήσεων θα εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο εμπορίας του πλοίου.
Η νέα ρήτρα φέρνει φως στην αγορά μετά από έντονες επικρίσεις από τους πλοιοκτήτες που λένε ότι πιθανές κακές τιμές των πλοίων τους θα προκύψουν από παράγοντες στους οποίους δεν μπορούν να επηρεάσουν.
Το σημείο εκκίνησης για τη νέα ρήτρα CII είναι ότι ένας χρονοναυλωτής θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για τις εκπομπές ενός πλοίου, επειδή ο ναυλωτής λαμβάνει τις σχετικές αποφάσεις για τη λειτουργία του πλοίου. Κατά τη σύναψη του ναυλοσύμφωνου ή την ενσωμάτωση της ρήτρας σε ένα υπάρχον ναυλοσύμφωνο, τα μέρη πρέπει να συμφωνήσουν σε ένα συγκεκριμένο CII που πρέπει να επιτευχθεί κάθε χρόνο, δήλωσε η BIMCO.
Τον Δεκέμβριο του 2021, η BIMCO δημοσίευσε μια ρήτρα μετάβασης EEXI και στα τέλη Μαΐου 2022, η BIMCO κυκλοφόρησε μια νέα ρήτρα δικαιωμάτων του συστήματος εμπορίας εκπομπών (ETSA) για τα συμβαλλόμενα μέρη χρονοναύλωσης ως απάντηση στην πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να συμπεριλάβει τις εκπομπές από τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών EU ETS.