Τετ12252024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

ECSA: Πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη… για την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων

rypoi naftilia 057288

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του σχετικά με τον κανονισμό FuelEU για τη ναυτιλία ενόψει των διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο. Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την πρόοδο που έχει σημειωθεί όσον αφορά την πρόταση, αλλά τονίζουν ότι πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διευκολυνθεί η ενεργειακή μετάβαση και η απαλλαγή του κλάδου από τις ανθρακούχες εκπομπές, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ECSA.
Ειδικότερα επισημαίνει τα ακόλουθα: «Η προώθηση της παραγωγής και της υιοθέτησης καυσίμων χαμηλών και μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών αποτελεί βασικό βήμα προς την απαλλαγή του ναυτιλιακού τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές. Για να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο, πρέπει όχι μόνο να ενισχύσουμε τη ζήτηση για καθαρά καύσιμα από τη ναυτιλία, αλλά ταυτόχρονα να αναγνωρίσουμε τις ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων να διαθέτουν καθαρά καύσιμα σε επαρκείς ποσότητες. Είναι επίσης καίριας σημασίας να διατεθούν τα έσοδα για τη μείωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα, για την R&D και την καινοτομία, καθώς και για τις λιμενικές υποδομές, την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και την επανειδίκευση. Ως εκ τούτου, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν τη διάθεση των εσόδων του FuelEU στον τομέα της ναυτιλίας στο πλαίσιο του Ταμείου Ωκεανών του EU ETS.
Η ECSA αναγνωρίζει ότι η σημερινή ψηφοφορία αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς εισάγει την έννοια της ευθύνης του προμηθευτή όταν εφαρμόζονται συμβατικές ρυθμίσεις μεταξύ ενός προμηθευτή καυσίμων και μιας ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο, πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί ότι διατίθενται επαρκείς ποσότητες καθαρών καυσίμων από τους προμηθευτές καυσίμων στους ευρωπαϊκούς λιμένες.
«Η διασφάλιση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτά καθαρά καύσιμα αποτελεί μείζονα πρόκληση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Τα καθαρά καύσιμα βρίσκονται επί του παρόντος στην πιο ακριβή πλευρά του φάσματος και, ως εκ τούτου, απαιτείται δράση για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών. Προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του FuelEU, η επιστροφή των εσόδων του EU ETS και του FuelEU στον τομέα καθίσταται ακόμη πιο απαραίτητη. Αυτό, σε συνδυασμό με τη διασφάλιση ότι οι προμηθευτές καυσίμων είναι υπεύθυνοι για τη διάθεση καθαρών καυσίμων, είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία μπορεί να επιτύχει τους στόχους της για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Σωτήρης Ράπτης.
Το Κοινοβούλιο υιοθετεί επίσης μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση όσον αφορά την χερσαία παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, καταργώντας τις κυρώσεις στα πλοία όταν η υποδομή δεν είναι διαθέσιμη στους λιμένες. Ο ECSA χαιρετίζει επίσης τη θέσπιση ειδικών όρων για τα σκάφη κατηγορίας πάγου, καθώς και για τα νησιά και τις εξόχως απόκεντρες περιοχές.
Ο ECSA υποστηρίζει τις νέες απαιτήσεις παρακολούθησης για τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας καθαρών καυσίμων στην αγορά. Η Επιτροπή θα πρέπει να παρακολουθεί συνεχώς την ποσότητα καυσίμων χαμηλών και μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών που διατίθενται στις ναυτιλιακές εταιρείες στην ΕΕ. Εάν η προσφορά των εν λόγω καυσίμων δεν ανταποκρίνεται στη ζήτηση των ναυτιλιακών εταιρειών, η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει μέτρα για να διασφαλίσει ότι οι προμηθευτές ναυτιλιακών καυσίμων στην ΕΕ διαθέτουν επαρκείς ποσότητες εναλλακτικών καυσίμων στις ναυτιλιακές εταιρείες που καταπλέουν σε λιμένες της ΕΕ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter