Προτροπή του ICS για την προστασία των φαλαινών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2022 10:08
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), ενθαρρύνει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να αναλάβει δράση για τη μείωση του κινδύνου βλάβης σε απειλούμενα είδη φαλαινών.
Πρόκειται για ένα ζήτημα που η ναυτιλιακή βιομηχανία λαμβάνει σοβαρά υπόψη και έχει οδηγήσει στην εφαρμογή μέτρων που στοχεύουν στην πρόληψη συγκρούσεων μεταξύ φαλαινών και πλοίων, από τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων και την αναδρομολόγηση έως τη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων μερών για την περαιτέρω ευαισθητοποίηση.
Έχουν ήδη ληφθεί σημαντικά μέτρα από τη βιομηχανία για την προστασία των θαλάσσιων θηλαστικών. Αυτό περιλαμβάνει περιοχές σε όλο τον κόσμο όπου ισχύουν όρια ταχύτητας για σκάφη, όπως ο ποταμός St Lawrence στον Καναδά και τα στενά του Γιβραλτάρ. Υπάρχουν επίσης οδηγίες σχετικά με τις «Ιδιαίτερα ευαίσθητες θαλάσσιες περιοχές», οι οποίες παρέχουν προσοχή στους ναυτικούς σχετικά με την «αποφυγή φαλαινών». Οι πλοιοκτήτες ενθαρρύνονται να ακολουθούν τις σχετικές εθνικές και διεθνείς οδηγίες.
Η Γερμανική Ένωση Εφοπλιστών (VDR) ανακοίνωσε αυτό το καλοκαίρι την υποστήριξή της σε δύο πρωτοβουλίες για την προστασία των φαλαινών από τις ΜΚΟ OceanCare και το Διεθνές Ταμείο για την Καλή Μεταχείριση των Ζώων (IFAW). Και οι δύο πρωτοβουλίες αποσκοπούν στην προστασία των φαλαινών με την αλλαγή δρομολογίου των πλοίων για την αποφυγή περιοχών με υψηλό κίνδυνο συγκρούσεων. Η πρωτοβουλία OceanCare στοχεύει στην προστασία των σπερματοζωαρίων στην Ανατολική Μεσόγειο και η πρωτοβουλία IFAW στοχεύει στην προστασία των γαλάζιων φαλαινών στα παράκτια ύδατα στα ανοικτά του νότιου άκρου της Σρι Λάνκα.
Η πρωτοβουλία IFAW και OceanCare συμπληρώνει την πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας και του ICS του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), για τη μετακίνηση του σχεδίου διαχωρισμού της κυκλοφορίας από το νότιο άκρο της Σρι Λάνκα περαιτέρω υπεράκτια για τη μείωση του κινδύνου συγκρούσεων μεταξύ πλοίων και ειδών φαλαινών. Ο ΙΜΟ συνεργάζεται με νομοθέτες και επαγγελματικές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένου του ICS, για να επικαιροποιήσει τις κατευθυντήριες γραμμές του σχετικά με την προστασία των φαλαινών.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες εφαρμόζουν την καθοδήγηση στην πράξη. Η Mediterranean Shipping Company έγινε φέτος η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία που αναδρομολόγησε ναυτιλιακές οδούς στη Μεσόγειο και τη Σρι Λάνκα, περιοχές γνωστές ως hotspots για τη δραστηριότητα των φαλαινών. Οι τροποποιήσεις έγιναν μετά από συμβουλές επιστημόνων του ναυτιλιακού τομέα.
Ο αντίκτυπος του υποθαλάσσιου ακτινοβολούμενου θορύβου που προκαλείται από πλοία στα θαλάσσια θηλαστικά αποτελεί επίσης τομέα ανησυχίας. Ο θόρυβος που προκαλείται από τη ναυτιλία μπορεί να διαταράξει την ικανότητα των φαλαινών να πλοηγούνται υποβρύχια, οδηγώντας σε δυσκολία εύρεσης τροφής και επικοινωνίας μεταξύ τους. Η μείωση των ταχυτήτων των σκαφών όχι μόνο μειώνει την πιθανότητα των πλοίων να χτυπήσουν φάλαινες, αλλά έχει ευεργετική επίδραση στο επίπεδο του υποβρύχιου θορύβου.
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, σχολίασε:
«Οι φάλαινες είναι ένα ευάλωτο και απειλούμενο είδος. Ο ωκεανός είναι το σπίτι τους και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οι διεθνείς ναυτιλιακές δραστηριότητες λαμβάνουν υπόψη την παρουσία τους. Είναι πραγματικά θετικό να βλέπουμε τα μέλη μας να συνεργάζονται με ΜΚΟ σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν αυτό το σοβαρό ζήτημα. Υπάρχουν πάντα περισσότερα που μπορούν να γίνουν, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συνεργαζόμαστε με τον ΙΜΟ και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για την αναθεώρηση των κατευθυντήριων γραμμών για τη ναυτιλία. "