Προς το 2050: Οι κυβερνήσεις πρέπει να μοιραστούν το φορτίο, προειδοποιεί η INTERCARGO
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Ιουνίου 2022 14:56
INTERCARGO, IMO, Θα ήταν λάθος να τεθεί πλήρως η ευθύνη για την πλήρη επίτευξη των στόχων του ΔΝΟ για τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών στους ώμους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, προειδοποιεί η INTERCARGO, καθώς η συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 78) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού συζητά βήματα για την επίτευξη των φιλοδοξιών του ΔΝΟ για τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Ο Σπύρος Ταράσης, Αντιπρόεδρος της INTERCARGO, αναφέρει: «Οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν παγκόσμιες λύσεις, αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι η εμπορική ανάπτυξη αυτών των λύσεων βρίσκεται υπό τον άμεσο έλεγχο άλλων ενδιαφερόμενων μερών και όχι πλοιοκτητών. Ένας τέτοιος στόχος απαιτεί δραστική και επειγόντως αναγκαία επιτάχυνση της εμπορικής ανάπτυξης των απαιτούμενων τεχνολογιών, καυσίμων, συστημάτων πρόωσης και συναφών υποδομών.
Ενώ η INTERCARGO υποστηρίζει πλήρως την ώθηση και τη φιλοδοξία να επιτευχθεί η ναυτιλία μηδενικών εκπομπών 2050, προτρέπει τις κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για να επιταχύνουν την R&D μηδενικών εκπομπών άνθρακα τεχνολογίες και επιτάχυνση της ανάπτυξής τους. Ο στόχος καθαρού μηδέν θα είναι εύλογος μόνο αν οι κυβερνήσεις λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα για να το επιτύχουν αυτό στον ΙΜΟ».
Για να μην τεθεί σε κίνδυνο ο στόχος του 2050, η INTERCARGO καλεί την άμεση έγκριση του κλάδου πρόταση για τη σύσταση Διεθνούς Συμβουλίου Ναυτιλιακής Έρευνας και Ανάπτυξης καιΤαμείο Θαλάσσιας Έρευνας του ΙΜΟ.
Μεσοπρόθεσμα, τονίζει την ανάγκη επιβολής παγκόσμιας εισφοράς στις εκπομπές άνθρακα από τα πλοία ως μέτρο με βάση την αγορά, για την επιτάχυνση της υιοθέτησης και της ανάπτυξης τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα