Η ECSA δημοσίευσε έγγραφο πολιτικής σχετικά με την EU ETS
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 03 Νοεμβρίου 2021 07:59
Η ECSA δημοσίευσε χθες το έγγραφο πολιτικής της σχετικά με την EU ETS. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την αυξημένη φιλοδοξία για το κλίμα της δέσμης μέτρων «Fit for 55», αναγνωρίζοντας ότι η κλιματική κρίση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες μας.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν σθεναρά τη σύσταση ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη σταθεροποίηση της τιμής του άνθρακα. Επιπλέον, τυχόν έσοδα που παράγονται στο πλαίσιο του EU ETS θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδοτική στήριξη έργων Ε&Α και θα πρέπει να συμβάλλουν στη μείωση της διαφοράς τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων. Η πρόταση του EU ETS αναφέρεται στις αιτιολογικές σκέψεις 33 και 35 στη χρηματοδότηση της απαλλαγής του τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές στο πλαίσιο του ταμείου καινοτομίας, μεταξύ των οποίων μέσω των συμβάσεων επί της διαφοράς για τον άνθρακα. Ωστόσο, δεν υπάρχει νομικά δεσμευτική δέσμευση στα άρθρα της πρότασης για τη διάθεση εσόδων για τον ναυτιλιακό τομέα.
«Παρόλο που η πρώτη μας προτίμηση είναι πάντα ένας διεθνής κανονισμός για τη ναυτιλία σε επίπεδο ΙΜΟ, ο τομέας θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που του αναλογεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Η ECSA τάσσεται υπέρ της σύστασης ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη σταθεροποίηση της τιμής του άνθρακα, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις πολλές ναυτιλιακές ΜΜΕ. Είναι σημαντικό ότι τα παραγόμενα έσοδα θα πρέπει να στηρίξουν την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων», δήλωσε ο Claes Berglund, Πρόεδρος της ECSA.
Η ECSA υποστηρίζει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» και το πέρασμα του κόστους του EU ETS στον φορέα που είναι υπεύθυνος για τη λήψη επιχειρησιακών αποφάσεων, οι οποίες επηρεάζουν τις εκπομπές CO2 ενός πλοίου. Στο πλαίσιο αυτό, η ECSA εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αναγνώριση του ρόλου του εμπορικού φορέα στις αιτιολογικές σκέψεις της πρότασης του EU ETS. Παρά αυτό το σαφές πολιτικό μήνυμα, δεν εισάγονται δεσμευτικές απαιτήσεις και η μετακυλύση του κόστους αφήνεται στις συσκευές της αγοράς.
"Η εφαρμογή της αρχής "ο ρυπαίνων πληρώνει" στη ναυτιλία είναι ζωτικής σημασίας για τη λήψη περαιτέρω μέτρων αποδοτικότητας και για την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων στον τομέα. Η ECSA υποστηρίζει ότι ο εμπορικός φορέας θα πρέπει να αναλάβει το κόστος του EU ETS. Ο νόμος θα πρέπει να απαιτεί από τον φορέα που είναι υπεύθυνος για τις αποφάσεις που επηρεάζουν τις εκπομπές CO2 ενός πλοίου να επωμιστεί το κόστος που προκύπτει από την εφαρμογή του EU ETS στο πλαίσιο συμβατικής συμφωνίας», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας του ECSA.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες προτείνουν τη θέσπιση νομικά δεσμευτικής απαίτησης στα άρθρα της πρότασης του EU ETS. Η απαίτηση αυτή θα πρέπει να προβλέπει τη μεταβίβαση του κόστους του συστήματος από τις ναυτιλιακές εταιρείες στους εμπορικούς φορείς στο πλαίσιο συμβατικής συμφωνίας.