Αμμωνία «βλέπει» και η Ιαπωνία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2021 13:08
NYK Line, Japan Engine Corporation, IHI Power Systems Co, Ltd., και Nihon Shipyard Co, Ltd. Ανακοίνωσαν ότι ο Νέος Οργανισμός Ανάπτυξης Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας της Ιαπωνίας (NEDO) ενέκρινε τη συμμετοχή των εταιρειών σε ένα έργο που αφορά στην πρόωση πλοίων που θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρα που τροφοδοτείται από αμμωνία εγχώριας παραγωγής στο πλαίσιο του έργου του Ταμείου Πράσινης Καινοτομίας.
Το έργο που έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο με τον CNK να προστίθεται στις εταιρείες, έχει ως στόχο να χρησιμοποιήσει την αμμωνία ως καύσιμο για τη σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά τη διάρκεια των ταξιδιών και, ως εκ τούτου, να εισαγάγει ένα σκάφος που τροφοδοτείται με αμμωνία για το καλό της κοινωνίας νωρίτερα από το 2030. Οι εταιρείες θα εργαστούν τελικά για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών από τα πλοία στο μέλλον. Στόχος tων Εταιρειών και του ClassNK είναι να υλοποιήσουν την ανάπτυξη ενός σκάφους που τροφοδοτείται από αμμωνία και το οποίο είναι διεθνώς ανταγωνιστικό μπροστά από άλλες χώρες και να ηγηθούν της ανάπτυξης κατευθυντήριων γραμμών ασφαλείας και νόμων και κανονισμών που σχετίζονται με πλοία που τροφοδοτούνται με αμμωνία.
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, οι κατασκευαστές θαλάσσιων κινητήρων, τα ναυπηγεία, οι νηογνώμονες και οι ναυτιλιακές εταιρείες στην Ιαπωνία θα συνεργαστούν για να συνεργαστούν με συνέπεια από το στάδιο της έρευνας και ανάπτυξης έως την ανάπτυξη κινητήρων, τη ναυπηγική βιομηχανία και την εμπορευματοποίηση.
Η ιαπωνική κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στο μηδέν στο σύνολό τους έως το 2050 και θα επιδιώξει την ουδετερότητα του άνθρακα, και η ενεργειακή στροφή προς την υλοποίηση μιας κοινωνίας χωρίς άνθρακα επιταχύνεται. Η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αποτελεί επίσης επείγον ζήτημα στη ναυτιλιακή βιομηχανία και διεξάγεται έρευνα και ανάπτυξη για τη μετατροπή των θαλάσσιων καυσίμων από συμβατικό βαρύ μαζούτ σε υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) και για τη διάδοση καυσίμων μηδενικών εκπομπών επόμενης γενιάς, όπως το υδρογόνο και η αμμωνία. Η αμμωνία δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα (CO2)ακόμη και όταν καίγεται, οπότε αναμένεται να είναι ένα καύσιμο επόμενης γενιάς που συμβάλλει στα αντίμετρα υπερθέρμανσης του πλανήτη. Επιπλέον, λέγεται ότι με τη χρήση υδρογόνου χωρίς CO2 για υδρογόνο, το οποίο είναι η πρώτη ύλη αμμωνίας, είναι δυνατόν να επιτευχθούν μηδενικές εκπομπές λαμβάνοντας υπόψη τον κύκλο ζωής του καυσίμου. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας ξεκίνησε το έργο του Πράσινου Ταμείου Καινοτομίας για την ουδετερότητα του άνθρακα μέχρι το 2050, και η NEDO ενέκρινε τώρα την ανάπτυξη σκαφών εξοπλισμένων με κινητήρα που τροφοδοτείται από αμμωνία εγχώριας παραγωγής στο πλαίσιο του έργου του Ταμείου Πράσινης Καινοτομίας.