Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων, αλλά…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 20 Οκτωβρίου 2021 07:46
Η ECSA υποστηρίζει τον στόχο της πρότασης fuelEU Maritime για την προώθηση της υιοθέτησης καθαρότερων καυσίμων στη ναυτιλία. Ωστόσο, η πρόταση μπορεί να αποτελέσει χαμένη ευκαιρία. Η χρήση εγγράφων που παρέχονται από προμηθευτές καυσίμων εκτός ΕΕ για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης άνθρακα που συμβάλλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά κενά επιβολής. Η ευθύνη των προμηθευτών καυσίμων της ΕΕ για την εκπλήρωση των προτύπων καυσίμων θα αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες και θα είναι συνεπής με άλλες προτάσεις της δέσμης μέτρων «Fit for 55». Η προώθηση της ζήτησης είναι καίριας σημασίας και τα έσοδα του EU ETS της ΕΕ, οι συμβάσεις άνθρακα επί της διαφοράς στο πλαίσιο του ταμείου καινοτομίας του EU ETS της ΕΕ και ένας υψηλότερος πολλαπλασιαστής βάσει της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη γεφύρωση της διαφοράς τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων.
Η ECSA δημοσίευσε το έγγραφο θέσης του σχετικά με την πρόταση FuelEU Maritime. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την αυξημένη φιλοδοξία για το κλίμα της δέσμης μέτρων «Fit for 55», αναγνωρίζοντας ότι η κλιματική κρίση αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ανθρωπιστικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες μας.
«Παρόλο που μια διεθνής λύση για τη ναυτιλία θα ήταν προτιμότερη, η ναυτιλία θα πρέπει να συνεισφέρει το μερίδιο που της αναλογεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, και σε επίπεδο ΕΕ. Η ECSA υποστηρίζει τον στόχο της πρότασης FuelEU Maritime για την προώθηση της υιοθέτησης καθαρών καυσίμων από την αγορά, τα οποία επί του παρόντος δεν είναι οικονομικά προσιτά ή εμπορικά διαθέσιμα. Ωστόσο, η πρόταση θα πρέπει να είναι πιο συνεπής με άλλες προτάσεις της δέσμης μέτρων «Fit for 55» και με τη συνολική αυξημένη φιλοδοξία της ΕΕ για το κλίμα», δήλωσε ο Claes Berglund, Πρόεδρος της ECSA.
Στο πλαίσιο της τρέχουσας πρότασης, η επιβολή για τα μείγματα βιοκαυσίμων που αγοράζονται εκτός της ΕΕ θα βασίζεται μόνο σε έντυπα έγγραφα που παρέχονται από προμηθευτές καυσίμων εκτός ΕΕ. " χρήση αυτών των εγγράφων για τον υπολογισμό της εξοικονόμησης άνθρακα που συμβάλλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ, μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά κενά και, τελικά, ένα ναρκοπέδιο επιβολής.
"Το FuelEU μπορεί να αποτελέσει χαμένη ευκαιρία για την υιοθέτηση καθαρών καυσίμων στον τομέα. Η ευθύνη των προμηθευτών καυσίμων της ΕΕ για την τήρηση των προτύπων καυσίμων θα αντιμετωπίσει ουσιαστικά τις ανησυχίες επιβολής. Η ενίσχυση της ζήτησης είναι καίριας σημασίας και τα έσοδα του EU ETS της ΕΕ, οι συμβάσεις άνθρακα επί της διαφοράς στο πλαίσιο του ταμείου καινοτομίας του EU ETS της ΕΕ και ένας υψηλότερος πολλαπλασιαστής βάσει της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τη γεφύρωση της διαφοράς τιμών μεταξύ καθαρότερων και συμβατικών καυσίμων», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Η ευελιξία είναι ευπρόσδεκτη, αλλά ένα νέο σύστημα MRV είναι περιττό και επαχθές. Τέλος, τα πλοία δεν θα πρέπει να τιμωρούνται όταν η χερσαία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος δεν είναι διαθέσιμη στους λιμένες.