Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

BIMCO, CLIA, INTERCARGO, INTERFERRY, ICS INTERTANKO, IPTA και WSC προτρέπουν…

co emissions 4324

Η ναυτιλιακή βιομηχανία με κοινή ανακοίνωση των BIMCO, CLIA, INTERCARGO, INTERFERRY, ICS INTERTANKO, IPTA και WSC χαιρέτισε την αυξανόμενη δυναμική για ένα R&D Fund ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη ναυτιλία, αλλά καλεί τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν σύμφωνα με τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα και να μην σπαταλήσουν περισσότερο χρόνο για να προχωρήσουν με αποφασιστική δράση για τη στήριξη της απαλλαγής της βιομηχανίας από τις ανθρακούχες πηγές.
Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του ΙΜΟ (MEPC 76), οι κυβερνήσεις του κόσμου συμφώνησαν να συνεχίσουν τις εργασίες για το πρόγραμμα του R&D Fund που εποπτεύεται από τον ΙΜΟ, το οποίο θα καθοδηγείται από ένα νέο Διεθνές Συμβούλιο Θαλάσσιας Έρευνας και Ανάπτυξης (IMRB), με πολλά έθνη να εντείνουν τις εργασίες τους για να στηρίξουν την πρόταση. Ωστόσο, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι για άλλη μια φορά πρέπει να περιμένουμε την επόμενη συνάντηση πριν μπορέσουμε να προχωρήσουμε.
«Το 5 δισ. R&D programme έχει σχεδιαστεί για να επιταχύνει την ανάπτυξη και την εισαγωγή τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών και καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την απαλλαγή της βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Το R&D Fund έχει αναπτυχθεί διεξοδικά τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι η μόνη συγκεκριμένη πρόταση που τίθεται επί τάπητος και μπορεί να συμφωνηθεί και να τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το 2023. Οι κυβερνήσεις δικαίως ζητούν καινοτομία και απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές τώρα. Αυτό συμβαίνει τώρα, και χρειαζόμαστε τα κράτη μέλη του ΔΝΟ να προχωρήσουν και να μας επιτρέψουν να επιταχύνουμε το R&D που απαιτείται χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση", ανέφεραν οι οργανώσεις του κλάδου.
Ο ΙΜΟ έχει θέσει στόχους για μείωση των συνολικών εκπομπών της ναυτιλίας κατά τουλάχιστον 50 τοις εκατό έως το 2050, με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την ΕΕ να ζητούν τώρα τη μεταφορά μηδενικών εκπομπών εντός των επόμενων 30 ετών. Για να επιτύχει, η βιομηχανία χρειάζεται πλοία μηδενικού άνθρακα, ικανά για υπερωκεάνια ταξίδια, διαθέσιμα έως το 2030. Ωστόσο, οι τεχνολογίες για τη λειτουργία πλοίων βαθέων υδάτων με καύσιμα μηδενικού άνθρακα δεν είναι ακόμη διαθέσιμες και οι τρέχουσες δεν είναι επαρκής.
"Πρέπει επειγόντως να επεκτείνουμε και να επιταχύνουμε την Ε&Α γύρω από τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα και καύσιμα. Αλλά η καινοτομία δεν έρχεται δωρεάν. Για να καταγγείλουν την καινοτομία, η βιομηχανία είναι πρόθυμη να παράσχει εγγυημένη χρηματοδότηση ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων "ΠΑ χωρίς κόστος στις κυβερνήσεις, παρέχοντας σε όλα τα έθνη ισότιμη πρόσβαση στο έργο και τις τεχνολογίες που προωθεί το ταμείο. Έτσι, τι περιμένουμε;" είπαν οι οργανώσεις εφοπλιστών.
Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε υποστήριξη για το πρόγραμμα Ε&Α από πρόσθετα έθνη. Τώρα απαιτείται μεγαλύτερη δέσμευση για συγκεκριμένη ρυθμιστική και τεχνολογική πρόοδο. Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Kitack Lim, κατέστησε σαφές: "Η αποτυχία δεν αποτελεί επιλογή". Ο ευρύτερος κόσμος παρακολουθεί και θα παρακολουθεί ακόμη πιο στενά τα MEPC 77 και COP26.
"Η πρόταση του ταμείου είναι ώριμη και έτοιμη για έγκριση, και ο κλάδος έχει ήδη δεσμευθεί να κάνει το έργο που απαιτείται για τη δημιουργία του ταμείου, ένα σύστημα πληρωμών και την απαραίτητη χρηματοδότηση. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό τώρα, και για χάρη του κλίματος και των μελλοντικών γενεών μας, πρέπει να το κάνουμε.

Καλούμε τις κυβερνήσεις να εγκρίνουν τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του παραρτήματος 6 της MARPOL στο MEPC 77 τον Νοέμβριο ως το πρώτο συγκεκριμένο βήμα προόδου για να καταστεί το IMRB μια αναγκαία πραγματικότητα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter