Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγωγό υδρογόνου ετοιμάζει το Ρότερνταμ

0υδρογόνο

Πρωτοστατεί στις επενδυτικές και άλλε ενέργειες το λιμάνι του Ρότερνταμ για την προώθηση του "πράσινου"υδρογόνου ως καυσίμου το οποίο και έχει ενταχθεί στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το Ολλανδικό λιμάνι θα συνεργαστεί με την με την Gasunie για την ανάπτυξη ενός αγωγού μεταφοράς υδρογόνου μήκους 35 χιλιομέτρων και αξίας ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ που θα ενταχθεί στο πρότζεκτ HyTransPort.RTM. Ο αγωγός θα κατασκευαστεί μεταξύ των περιοχών Maasvlakte και Pernis, με στόχο στο μέλλον τη σύνδεση με ένα εθνικό δίκτυο υδρογόνου.Ο αγωγός θα συνδεθεί επίσης με το Chemelot στο Λιμβούργο, το γερμανικό κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και άλλες ευρωπαϊκές περιοχές. Τα σχέδια βρίσκονται στο τελικό στάδιο πριν από την κατασκευή, με τα μέρη να σκοπεύουν να λάβουν τον κύριο αγωγό μεταφοράς σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2ου 2024. Ο αγωγός ανοικτής χρήσης θα είναι διαθέσιμος στο λιμάνι όχι μόνο για τη ναυτιλία, αλλά για όλους στην λιμενική κοινότητα. Το υδρογόνο μηδενικών εκπομπών μειώνει σημαντικά τα αέρια του θερμοκηπίου, την αστική ρύπανση και την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Ως γνωστόν Το λιμάνι του Ρότερνταμ αναλαμβάνει μελέτες σκοπιμότητας σε περισσότερες από 10 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ισλανδίας, του Καναδά και της Νότιας Αυστραλίας, σχετικά με την παραγωγή καύσιμου υδρογόνου που προέρχεται από την ανανεώσιμες πηγές μέσω ηλιακής, αιολικής ή υδροηλεκτρικής ενέργειας. Η ζήτηση για καύσιμα υδρογόνου στους λιμένες συνεχίζει να αυξάνεται και φέτος τον Μάιο του 2021 η Mitsui OSK Lines ανακοίνωσε τη δοκιμή ενός υδρογονοκίνητου RTG στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Kobe. Επίσης, τον ίδιο μήνα το λιμάνι της Αμβέρσα συμμετείχε σε πρωτοβουλία για την τοποθέτηση 300 υδρογονοκίνητων φορτηγών σε βελγικούς αυτοκινητοδρόμους με ορίζοντα έως το 2025. Σημειώνεται τέλος ότι κονδύλι της τάξης των εκατ. ευρώ διέθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο της επιχορήγησης έρευνας από 45μελή κοινοπραξία με επικεφαλής το λιμάνι του Ρότερνταμ για την προώθηση «έξυπνων» μεταφορών μηδενικών εκπομπών (green project) σε λιμάνια της Ευρώπης. Η τελική πρόταση θα διαμορφωθεί μέσα από τη συνεργασία μεταξύ των λιμενικών αρχών του Ρότερνταμ, του DeltaPort (Γερμανία), του λιμανιού Haropa (Γαλλία) και του Sines (Πορτογαλία), καθώς και 10 ερευνητικών ιδρυμάτων και πάνω από 30 εταιρειών στην Ολλανδία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Πορτογαλία, τη Δανία και τη Σουηδία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter