Κοντύτερα το… 2050
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2019 06:28
Τρεισήμισι μήνες προ της εφαρμογής της απόφασης του ΙΜΟ για τα αποθειωμένα καύσιμα η εικόνα από τις συζητήσεις στην ναυτιλιακή εβδομάδα του Λονδίνου το μόνο που επιβεβαίωσαν ήταν της «συγκεχυμένη εικόνα» που έχει η ναυτιλιακή κοινότητα γύρω από το κεφάλαιο της περιβαλλοντικής προστασίας. Στις βασικές παραμέτρους που συμβάλουν στην διαμόρφωση της συγκεκριμένης εικόνας είναι η χρηματοδότηση των περιβαλλοντικών πολιτικών και βέβαια οι επιλογές που «οδηγείται» να κάνει η ναυτιλία μέσα από την μέχρι ώρας γνωστή δέσμη προτάσεων για φιλικά προς το περιβάλλον ναυτιλιακά καύσιμα. Ως προς το χρηματοδοτικό αλλά και τις επιπτώσεις των πολιτικών αυτών φάνηκε ότι owners, operators και bankers βρίσκονται σε δύνη ήδη λόγω της 1-1-2020 με το 2050 για την απάλειψη του CO2 να βρίσκεται «κοντύτερα» για τη λήψη μέτρων. Και τούτο γιατί οι επενδύσεις που έχει κληθεί να κάνει η ναυτιλία για τα συμβατά προς την απόφαση του ΙΜΟ το 2020 μάλλον δεν καλύπτουν εκείνη που έρχεται το 2050. Τα εναλλακτικά καύσιμα παραμένουν μια «αφηρημένη έννοια», που δεν παρέχει σαφή κατεύθυνση για το πώς η ναυτιλία μπορεί να ανταποκριθεί σε οποιονδήποτε 2050 στόχο για εκπομπές μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών. Στη «συγκεχυμένη εικόνα» επίσης έρχεται να συμβάλει και η παράμετρος των γεωπολιτικών εξελίξεων που είναι ήδη στο τραπέζι και του ρόλου που θα διαδραματίσουν οι σημαίες στο πεδίο του ανταγωνισμού.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.