Κόμβος εφοδιασμού πλοίων με LNG προσεχώς η Ελλάδα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 29 Μαΐου 2018 14:59
Το Προεδρικό Διάταγμα που είναι προς υπογραφή για χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως καυσίμου στη Ναυτιλία αποτελεί την βάση σχεδιασμών που μπορεί να καταστήσουν την Ελλάδα κόμβο εφοδιασμού πλοίων με το συγκεκριμένο καύσιμο.
Νωρίτερα σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής αναφερόμενος στο εν λόγω θέμα τόνισε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα αποκτά το ανάλογο θεσμικό πλαίσιο εγκαίρως για να μπορέσει να ανταποκριθεί σε διεθνείς υποχρεώσεις της που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος και με τις εκπομπές αερίων των πλοίων αλλά και με τις πολιτικές που στοχεύουν για μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Όσον αφορά στο νομοθετικό πλαίσιο ανέφερε ότι η εσωτερική νομοθεσία της Ελλάδας έπρεπε να προσαρμοστεί με την οδηγία 2014/94 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που συμπεριελήφθη στο σχετικό νόμο 4439/2016 περί καυσίμων των πλοίων και να προχωρήσει η έκδοση ενός διατάγματος που να εμπεριέχει όλους τους κανόνες λειτουργίας αυτού του νέου πλαισίου για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου, στο πλαίσιο και των υποχρεώσεων της χώρας μας που από το 2020 γίνεται υποχρεωτική η χρήση καυσίμων στα πλοία χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κάτω του 0,5%. Μάλιστα τόνισε ότι για τη σύνταξη του σχετικού προεδρικού διατάγματος υπήρξε συνεργασία των φορέων, όπως της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), του πολυτεχνείου, του τεχνικού επιμελητηρίου, νηογνωμόνων και άλλων. Όσον αφορά στη μεθοδολογία η τροφοδοσία όπως αναφέρθηκε προβλέπεται να γίνεται με τέσσερις τρόπους. Από πλοίο σε πλοίο, από βυτίο σε πλοίο, από οργανωμένες εγκαταστάσεις όπως είναι η Ρεβυθούσα σε πλοίο και από φορητές δεξαμενές σε πλοίο.
Ακτοπλοΐα και LNG
Όσον αφορά στα της ακτοπλοΐας και το μείζονος σημασία θέμα του εφοδιασμού προσεχώς των πλοίων του τομέα με υγροποιημένο αέριο για καύσιμο ο υπουργός μεταξύ άλλων ανέφερες ότι υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που έθεσε η ακτοπλοΐα, για το αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων όπως στο πετρέλαιο και στο υγροποιημένο φυσικό αέριο κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων. Ωστόσο όπως παρατήρησε με το ΠΔ αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση.
Η Αννα Αποστολοπούλου υπεύθυνη του προγράμματος poseidon med ii από τους Lloyd's είπε υπάρχει δυνατότητα μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων να γίνει η χρηματοδότηση ναυπήγησης νέων πλοίων ενώ τόνισε ότι στα πλαίσια του προγράμματος γίνεται και ο σχεδιασμός ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα στα άλλα λιμάνια. Επίσης υπογράμμισε ότι γίνεται παράλληλα αναλυτικός σχεδιασμός σε πέντε πλοία από τα 10 που έχουν επιλεγεί για τη μετατροπή τους από το καύσιμο που καίνε σήμερα να χρησιμοποιούν υγροποιημένο φυσικό αέριο και μεταξύ αυτών είναι τα πλοία festos palace, Nήσος Μύκονος και Τera jet
Ρoseidon Med II
Αναφορικά με πρόγραμμα Ρoseidon Med II που αποτελεί τον οδικό χάρτη για την ευρεία υιοθέτηση του ΥΦΑ ως ασφαλούς, περιβαλλοντικά φιλικού και βιώσιμου εναλλακτικού καυσίμου στη ναυτιλία η Μαρία Φωτιάδου Διευθύντρια Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων.ΔΕΠΑ – Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ΑΕ είπε ότι η συγχρηματοδότηση του προγράμματος αφορά υποδομές σταθερών εγκαταστάσεων μικρής κλίμακας στα βασικά λιμάνια Πάτρα, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο Κρήτης. Για τον Πειραιά σε αρχική φάση πρόσθεσε δεν προβλέπεται εγκατάσταση γιατί ο ανεφοδιασμός θα γίνεται απευθείας με μικρές φορτηγίδες που θα παρέχουν το καύσιμο. Από την πλευρά της η Τατιάνα Ελευθεριάδου, υπεύθυνη Δραστηριότητας Στρατηγικής Ανάπτυξης της ΔΕΣΦΑ, δήλωσε ότι η επόμενη φάση του προγράμματος θα αφορά την κατασκευή στη Ρεβυθούσα σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων οχημάτων. Ο σχεδιασμός, προσέθεσε, χρηματοδοτήθηκε από το Poseidon Med II και η κατασκευή από το ΕΣΠΑ 2014 -2020, ενώ έχει ήδη προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και, όπως τόνισε, ευελπιστεί να λειτουργεί μέχρι το 2020.Τέλος ο Παναγιώτης Μήτρου ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας στην Lloyd's Register του Πειραιά είπε ότι για το poseidon ιι έχουν προβλεφθεί από το ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών 53 εκα. ευρώ ενώ το υπόλοιπο 50% συγχρηματοδοτείται από τους εταίρους που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση για το ελληνικό κράτος και τον Έλληνα φορολογούμενο.