Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τις νέες ρυθμίσεις για τα «πράσινα» πλοία-έρευνα της KfW

naftilia 0443344

Γλυκιά μουσική στα αυτιά των ευρωπαίων κατασκευαστών εξοπλισμού είναι το κόστος που θα καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες για να προσαρμόσουν τους στόλους τους στους νέους περιβαλλοντικούς και «πράσινους» κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ).

Έρευνα της γερμανικής τράπεζας KfW Ipex-Bank, εκτιμά ότι το κόστος των νέων κανονισμών για το θαλάσσιο έρμα και για τον «καθαρισμό» των ναυτιλιακών καυσίμων (καύσιμα μειωμένου θείου) για το σύνολο της παγκόσμιας ναυτιλίας κυμαίνεται μεταξύ των 40 δις δολ και 70 δις δολ. κάτι που συνιστά καλή είδηση για τους ευρωπαίους κατασκευαστές εξοπλισμού όπως η ΜΑΝ και Wartsila.

Παράλληλα η γερμανική τράπεζα KfW εκτιμά ότι οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΔΝΟ) για τα καύσιμα και το θαλάσσιο έρμα θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις διαλύσεις πλοίων σε επίπεδα ρεκόρ και τελικά θα λειτουργήσουν προς όφελος των πλοιοκτητών.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες θα κληθούν σύμφωνα με την τράπεζα να αποφασίσουν αν θα επιβαρυνθούν με το κόστος επένδυσης για τα συστήματα επεξεργασίας έρματος και την τεχνολογία καθαρισμού των καυσαερίων το οποίο ανέρχεται στα 7-11 εκατ. ευρώ ανά πλοίο η θα στείλουν τα πλοία τους για σκραπ στο τέλος του τρέχοντος έτους.

"Αναμένουμε ότι εμπορικά πλοία ηλικία 20-25 ετών θα πάνε για σκραπ γιατί η «ζωή» που τους απομένει είναι λίγη και οι απαιτούμενες επενδυτικές δαπάνες για να προσαρμοσθούν στη νέα νομοθεσία που υψηλές, σημειώνει η τράπεζα.

Έρευνα της KfW δείχνει ότι κατά μέσο όρο το 13% της τρέχουσας χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου (φορτηγά πλοία, boxships και δεξαμενόπλοια) μπορεί να διαλυθεί έως το 2020 λόγω των επερχόμενων s special surveys.

Αυτό αντιπροσωπεύει το 59% του συνόλου της πλεονάζουσας χωρητικότητας του παγκοσμίου στόλου για το 2016.

Δείτε εδώ όλη την έρευνα της KfW

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter