«Πιεστικοί» οι χρόνοι για τις συσκευές διαχείρισης έρματος
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2016 11:13
Σε πλήρη ισχύ τίθενται από 8-9-2017 τα προβλεπόμενα από την Σύμβαση Διαχείρισης Έρματος (Ballast Water Management Convention- BWMC-) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Βασικός στόχος της Σύμβασης είναι να προστατευθούν τα τοπικά οικοσυστήματα από τις επιπτώσεις των «χωροκατακτητικών» ειδών, που μεταφέρονται με τα έρματα των πλοίων.
Με βάση τα στοιχεία πλοία που κατασκευάστηκαν προ του 2009 πρέπει να εγκαταστήσουν συστήματα διαχείρισης θαλασσίου έρματος ενώ η υποχρέωση για τα νεότευκτα προσδιορίζεται με την ημερομηνία παράδοσής τους.
Το χρονοδιάγραμμα είναι εξαιρετικά «σφικτό» δεδομένου του όγκου (σε αριθμούς) του παγκόσμιου στόλου που υποχρεούται να τοποθετήσει το εν λόγω σύστημα καθώς όπως προαναφέρθηκε η ισχύς του νομικού πλαισίου που απορρέει από την Σύμβαση θα ισχύει από τις 8-9-17.
Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή ουσιαστικά «βάζει φωτιά» στα ναυπηγεία ανά τον κόσμο και τις επισκευαστικές ζώνες καθώς τα συστήματα αυτά απαιτούν σε πολλές των περιπτώσεων μετασκευές σε πλοία τα οποία βρίσκονται στην ενεργό δράση και η «έξοδός τους» προς τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες θα κοστίσει , εκτός της προμήθειας του ειδικού εξοπλισμού και της τοποθέτησής του ( υπολογίζεται σε2.250.000 δολάρια), και του χρόνου που θα απαιτηθεί προς τούτο. Ο οποίος σαφώς αποτιμάται σε χρήμα. Ωστόσο ακόμη υπάρχει «αχλή» ως προς τους τύπους των «συσκευών» που θα λάβουν ή έχουν λάβει ήδη τη σχετική πιστοποίηση (στην αγορά κυκλοφορούν ήδη περίπου 50 συστήματα διαχείρισης έρματος, εγκεκριμένα από τον ΙΜΟ) γεγονός που αφ ενός μπορεί να επηρεάσει τους χρόνους απόκτησης και τοποθέτησης και αφ ετέρου του κόστους αγοράς με δεδομένο ότι όσο περισσότεροι κατασκευαστές διαθέτουν το approve τόσο οι τιμές θα είναι μεταξύ τους ανταγωνιστικότερες.
Το όλο θέμα πάντως, πέραν της ναυτιλιακής του διάστασης, δεν φαίνεται να έχει διαφύγει και της προσοχής κύκλων των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου που δραστηριοποιούνται στους τομείς των ναυπηγοεπισκευών. Και που τώρα προσβλέπουν, ελέω COSCO, στην μεταξύ των άλλων ανάνηψη της επισκευαστικής ζώνης του Περάματος. Μάλιστα «καταγράφονται» με συγκρατημένη αισιοδοξία καθώς έχουν γίνει ήδη γνωστές οι προθέσεις της Κινεζικής εταιρίας για έλευση νεότευκτης δεξαμενής μεγάλων δυνατοτήτων στον Πειραιά αλλά και των σχεδίων που έχουν έρθει σε γνώση τους προ της επικύρωσης του διαγωνισμού στην COSCO. Η περίπτωση να ανανήψει η «ζώνη» φαίνεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους να διέρχεται και από την προαναφερθείσα Σύμβαση καθώς πολλά πλοία θα μπορούσαν , υπό συνθήκες, να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες εργασίες στον Πειραιά.