Πρόωση πλοίων. Καθαρά καύσιμα και πολιτικές κοστίζουν…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 16 Απριλίου 2015 11:39
Θέμα επιτάχυνσης της υιοθέτησης των τεχνολογικών εφαρμογών ώστε οι μηχανές των συστημάτων πρόωσης των πλοίων να καταστούν συμβατές με τα ισχύοντα σήμερα περιβαλλοντικά status θέτει μερίδα αναλυτών περί τα περιβαλλοντικά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους στις ισχύουσες περιβαλλοντικές απαιτήσεις έχουν προσαρμοστεί οι τομείς των αερομεταφορών και των οχημάτων αλλά όχι στο σύνολό του ο τομέας της ναυτιλίας παρά το γεγονός όπως επισημαίνεται ότι ήδη λειτουργούν μηχανές κατά πολύ αποδοτικότερες σε ισχύ με μικρότερες απαιτήσεις σε καύσιμα.
Μάλιστα έχει υπολογιστεί ότι η «λογική» των καθαρότερων καυσίμων μπορεί να κοστίσει στην ναυτιλία περισσότερο από 500 δις δολάρια με ορίζοντα δεκαετίας. Μερίδα των αναλυτών κάνει λόγο για επανασχεδιασμό σε επίπεδο ΙΜΟ των efficiency standard για τα νεότευκτα ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος ο τομέας να απέχει σε σχέση με τα επιτεύγματα των άλλων τομέων των μεταφορών.
Το θέμα των «καθαρότερων καυσίμων» φαίνεται ότι θα αποτελέσει πεδίο διαμάχης μεταξύ των αναλυτών σημαντική μερίδα των οποίων έχει υποστηρίξει ότι ήδη η ναυτιλία με βάση τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί έχει το μικρότερο μερίδιο της ευθύνης συμμετοχής της στο φαινόμενο του θερμοκηπίου ενώ «ενεργή» είναι και η διαμάχη για το ποιος θα σηκώσει το κόστος των βελτιωμένων καυσίμων που εκ των πραγμάτων χρησιμοποιούν τα πλοία.
Αξιοπρόσεκτο στη συγκεκριμένη περίπτωση παραμένει το γεγονός ότι οι αναλυτές συμφωνούν σε ένα πεδίο. Αυτό της εξέλιξης των μηχανών των συστημάτων πρόωσης των πλοίων γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα να στρέφονται τα βλέμματα στη βιομηχανία ανάπτυξης και παραγωγής μηχανών για πλοία.
Σε αυτόν τον καμβά δεν έχει τελεσιδικήσει και το θέμα της χρήσης υγροποιημένων αερίων ως καύσιμης ύλης για την πρόωση πλοίων πολύ δεν μάλλον της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας. Που τα τελευταία χρόνια έχει κρατηθεί στο παρασκήνιο καθώς επίσης δεν έχουν τελεσιδικήσει θέματα που ηγέρθησαν σχετικά με την ασφάλεια της χρήσης της ενέργειας αυτής, των περιπτώσεων ατυχημάτων αλλά και τυχόν έκνομων ενεργειών με «ξενιστές» εμπορικά πλοία.