Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Διστάζουν οι ασφαλιστές...

somali pirate 1

Τα πρόσθετα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου στα πλοία που διέρχονται από τον Ινδικό Ωκεανό είναι πιθανό να παραμείνουν προς το παρόν, παρά την απόφαση έξι κορυφαίων ναυτιλιακών οργανισμών να τερματίσουν τον χαρακτηρισμό της περιοχής υψηλού κινδύνου από τις αρχές του επόμενου έτους.

Η αίσθηση από τους ασφαλιστές που εξακολουθούν να βρίσκονται στα γραφεία τους αυτή την εβδομάδα είναι ότι ο Ινδικός Ωκεανός πιθανότατα θα παραμείνει μια «εισηγμένη περιοχή» στο καθεστώς αυξημένων ασφαλίστρων προς το παρόν έως ότου οι ασφαλιστές μπορέσουν να δουν πώς εξελίσσεται η κατάσταση.
Το καθεστώς περιοχής υψηλού κινδύνου απονεμήθηκε ως απάντηση στην κρίση πειρατείας της Σομαλίας τη δεκαετία του 2000, όταν οι επιθέσεις στη ναυτιλία συνέβαιναν αρκετές φορές την εβδομάδα, με συχνές πειρατείες που μερικές φορές απαιτούσαν την καταβολή διψήφιων εκατομμυρίων δολαρίων για να εξασφαλιστεί η απελευθέρωση πλοίων και πληρωμάτων.
Ωστόσο δεν έχει καταγραφεί πλέον σομαλική πειρατική επίθεση από το 2018, οδηγώντας έξι μεγάλες βιομηχανικές οργανώσεις με επικεφαλής το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την BIMCO να δηλώσουν νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η ονομασία HRA θα λήξει την 1η Ιανουαρίου.
Γενικότερα, η αναφερόμενη πειρατεία βρίσκεται σε πτώση σε ολόκληρο τον πλανήτη, με τα περιστατικά να φτάνουν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 1994, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο τον περασμένο μήνα.
Το IMB κατέγραψε 58 περιπτώσεις πειρατείας και ένοπλης ληστείας εναντίον πλοίων το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε σύγκριση με 68 κατά την ίδια περίοδο τον περασμένο χρόνο. Ο Κόλπος της Γουινέας και τα Στενά της Σιγκαπούρης είναι οι δύο περιοχές που είναι πιο επιρρεπείς σε επιθέσεις, αντιπροσωπεύοντας μαζί σχεδόν τα μισά περιστατικά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter