Πειρατεία: «Άγνωστος Χ» στην εξίσωση η Δ. Αφρική
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014 14:45
«Γρίφο» ή μάλλον «άγνωστο Χ» φαίνεται ότι αποτελεί ο αριθμός των περιστατικών πειρατικών επιθέσεων στις ακτές της Δυτικής Αφρικής αλλά και της έκτασης που λαμβάνουν αυτά καθώς δεν φαίνεται, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων, να υπάρχουν σαφή στοιχεία εν αντιθέσει με την περίπτωση της Ανατολικής Αφρικής.
Το θέμα των πειρατικών επιθέσεων παραμένει στις πρώτες θέσεις της ατζέντας των ζητημάτων που επίλυση της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας η οποία και αναμένει, σύμφωνα με πληροφορίες, να εξελιχθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους οι συζητήσεις σε ανώτατο επίπεδο ΙΜΟ ,και όχι μόνο, για την σχηματοποίηση του πλαισίου της επόμενης φάσης των μέτρων για την περιστολή του φαινομένου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις μία βασική παράμετρος του υπό σχηματοποίηση πλαισίου είναι η εντατικοποίηση- αυστηροποίηση αλλά και υλοποίηση όλων των προβλεπόμενων από τον κώδικα ISPS στις «ζώνες υψηλού κινδύνου» , με την παροχή, ενδεχομένως, της κατάλληλης βοήθειας στα κράτη που ενδιαφέρονται να συνδράμουν αποφασιστικά στην περιστολή του φαινομένου. Χωρίς μάλιστα να αποκλείεται προσεχώς στην ατζέντα των συνομιλιών πολιτικών φορέων σε διμερές επίπεδο το εν λόγω θέμα να αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων.
Ένοπλες συνοδείες, τεχνικά συστήματα αποτροπής επιθέσεων, ηλεκτρονικά και άλλα αντίμετρα αποτελούν το τελευταίο διάστημα μία σειρά προτάσεων της «βιομηχανίας» που αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο με στόχο να παράσχει στη διεθνή ναυτιλία μία «απάντηση» στο όλο θέμα που όπως προαναφέρθηκε απασχολεί σε ανώτατο επίπεδο επιτροπών τον ΙΜΟ.
Τελευταία πάντως το ζήτημα της «αξιοποίησης πληροφοριών» φαίνεται να ανοίγει ένα νέο κύκλο συζητήσεων μεταξύ των εμπειρογνωμόνων πολλοί εκ των οποίων σημειώνουν την αναγκαιότητα ύψωσης ενός "fire wall" όχι όμως για τις εισερχόμενες αλλά για τις «εξερχόμενες» πληροφορίες με προφανή στόχο να μην φτάνουν σε «αποδέκτες» που δεν «αναγνωρίζονται από το σύστημα ασφαλείας» που διαθέτει η κάθε ναυτιλιακή εταιρία και άρα να αξιοποιούνται ενδεχομένως για «κακόβουλες πράξεις».