Πεμ12182025

Last updateΤετ, 31 Δεκ 2025 7am

ZEMBA: Hapag και NCL κέρδισαν διαγωνισμό για E-Fuel

0Hapag Lloyd

Η συμμαχία αγοραστών που αποτελείται από μεγάλες μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των Amazon, Patagonia, IKEA, Nike και άλλων, ανέθεσε τον δεύτερο διαγωνισμό της για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων χαμηλών εκπομπών στη Hapag-Lloyd και τη North Sea Container Lines. Το έργο συγκεντρώνει τη ζήτηση από τους φορτωτές για να βοηθήσει στην προώθηση της χρήσης νέων εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
Γνωστή ως Zero Emission Maritime Buyers Alliance (ZEMBA), ο όμιλος ξεκίνησε τον δεύτερο διαγωνισμό του τον Φεβρουάριο του 2025, εστιάζοντας ειδικά στα ηλεκτρονικά καύσιμα. Ανακοίνωσαν χθες, 17 Δεκεμβρίου, ότι αποφάσισαν να χωρίσουν το βραβείο για να υποστηρίξουν δύο νέους αναπτυσσόμενους τύπους καυσίμων, την e-μεθανόλη και την e-αμμωνία. Η Hapag-Lloyd θα αναπτύξει e-μεθανόλη στα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της για την υπερωκεάνια λωρίδα, ενώ η περιφερειακή εταιρεία τροφοδοσίας North Sea Container Line θα χρησιμοποιήσει το νέο της πλοίο Yara Eyde, το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με αμμωνία, για να εκπληρώσει την εμπορική λωρίδα της Βόρειας Ευρώπης.
Η ZEMBA έχει 50 μέλη, συμπεριλαμβανομένων πολλών γνωστών διεθνών εμπορικών σημάτων. Συλλογικά δεσμεύονται για 20 δισεκατομμύρια τόνους ναυτικής μεταφορικής δραστηριότητας σε διάστημα τριών ετών, αρχής γενομένης από το 2027. Ορισμένα μέλη επεκτείνονται σε πενταετείς δεσμεύσεις, ενώ η ZEMBA τονίζει ότι οι συμβάσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και ότι επιπλέον αγοραστές εμπορευμάτων είναι ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία. Επί του παρόντος, αναμένεται ότι τουλάχιστον περίπου 120.000 μετρικοί τόνοι εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα μειωθούν από το 2027 με αυτή τη σύμβαση.
Η Hapag-Lloyd ήταν επίσης η νικήτρια του πρώτου γύρου, ο οποίος βραβεύτηκε το 2024, και δεσμεύτηκε για τη χρήση βιομεθανίου με βάση τα απόβλητα, το οποίο θα μείωνε τις εκπομπές κατά τουλάχιστον 90 τοις εκατό. Ο πρώτος γύρος δεσμεύτηκε για 1 δισεκατομμύριο TEU μίλια μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Σιγκαπούρης και Ρότερνταμ το 2025-2026. Αρχικά, περίμεναν ότι θα διαρκέσει τρία χρόνια, αλλά συντόμευσαν το βραβείο σε δύο χρόνια, καθώς σημείωσαν την αναμενόμενη πρώτη ανάπτυξη ηλεκτρονικών καυσίμων το 2027.
Η ZEMBA επιδιώκει να δημιουργήσει μια επαρκή κρίσιμη μάζα όγκου για τους φορτωτές για να ενθαρρύνει τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων να δεσμευτούν για τα αναδυόμενα εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών. Ο μεγάλος όγκος βοηθά τις ναυτιλιακές εταιρείες να ξεπεράσουν τη διαφορά κόστους, ενώ η ZEMBA λέει ότι ενθαρρύνει επίσης τη μελλοντική ανάπτυξη των νέων καυσίμων και την ανάπτυξή τους. Αυτή η δεύτερη προμήθεια, λέει ο Zemba, επικεντρώθηκε στην εκκίνηση μιας νέας αγοράς για επεκτάσιμα ηλεκτρονικά καύσιμα που προέρχονται από υδρογόνο χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
«Σε μια εποχή που η προμήθεια επεκτάσιμων ηλεκτρονικών καυσίμων παραμένει μια σημαντική πρόκληση για ολόκληρο τον κλάδο, η νίκη στον δεύτερο διαγωνισμό ZEMBA είναι ένα σημαντικό ορόσημο για εμάς», δήλωσε ο Rolf Habben Jansen, Διευθύνων Σύμβουλος της Hapag-Lloyd.
Η Hapag τονίζει ότι επί του παρόντος, διαθέτει συνολικά 37 πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου διπλού καυσίμου είτε σε λειτουργία είτε προγραμματισμένα. Αυτά τα πλοία μπορούν να λειτουργούν χρησιμοποιώντας βιομεθάνιο ως μέρος της δέσμευσης της εταιρείας για σταδιακή απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του στόλου της. Πέρυσι, η εταιρεία υπέγραψε επίσης συμφωνία εξαγοράς με την κινεζική εταιρεία παραγωγής ενέργειας Goldwin για προμήθεια 250.000 μετρικών τόνων πράσινης μεθανόλης ετησίως.
Το Reuters αναφέρει ότι η Hapag-Lloyd σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει πέντε μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να εκπληρώσει τη νέα της δέσμευση προς τη ZEMBA και τις μάρκες.
Η North Sea Container Line ανακοίνωσε το 2023 μια συνεργασία με τη Yara για την κατασκευή του Yara Elde, ενός πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 1.300 TEU με αμμωνία. Οι εργασίες για την κατασκευή του σκάφους ξεκίνησαν στην Κίνα τον Σεπτέμβριο του 2025. Το σχέδιο είναι να λειτουργήσει σε έναν εμπορικό διάδρομο μεταξύ του Όσλο και του Porsgrunn της Νορβηγίας και του Αμβούργου και του Bremerhaven της Γερμανίας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter