Περί κοπώσεως…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 27 Ιουλίου 2025 15:52

Η Lloyd's Register (LR) έχει επικαιροποιήσει τη μεθοδολογία Αξιολόγησης Σχεδιασμού Κόπωσης (FDA), βελτιώνοντας τις προβλέψεις διάρκειας ζωής κόπωσης έως και 15% για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 10% για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.
Τα ευρήματα, που βασίζονται σε μια 11ετή ανάλυση των δεδομένων του παγκόσμιου συστήματος αυτόματης αναγνώρισης (AIS), σηματοδοτούν την πρώτη σημαντική αναθεώρηση των υποθέσεων της διαδρομής συναλλαγών του FDA σε πάνω από 12 χρόνια και παρέχουν ακριβέστερες εκτιμήσεις δομικής διάρκειας ζωής, αντικατοπτρίζοντας την πραγματική δρομολόγηση και τις λειτουργίες των πλοίων.
Η νέα προσέγγιση αντικαθιστά τις ιστορικές εκτιμήσεις με δεδομένα πραγματικού κόσμου, επιτρέποντας ακριβέστερους υπολογισμούς για το πόσο καιρό μπορεί να αντέξει η δομή ενός σκάφους πριν η κόπωση γίνει ανησυχητική.
Οι πλοιοκτήτες και οι φορείς εκμετάλλευσης μπορούν τώρα να επωφεληθούν από καλύτερα ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με το σχεδιασμό, τη συντήρηση και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Η ανάλυση αποκάλυψε επίσης ότι τα σύγχρονα πλοία λειτουργούν διαφορετικά από τα προηγούμενα μοντέλα, ιδιαίτερα όσον αφορά τη βελτιστοποίηση της διαδρομής και του καιρού.
Η κατηγοριοποίηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει βελτιωθεί ώστε να ευθυγραμμίζεται με τον σημερινό στόλο.
Τα εξαιρετικά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (ULCV) - εκείνα με 14.501 TEU ή περισσότερα - περιλαμβάνονται πλέον ρητά, παράλληλα με τις ενημερωμένες ταξινομήσεις για τα πλοία New Panamax (10.000-14.500 TEU), Post-Panamax (5.101-10.000 TEU), Panamax (3.001-5.100 TEU), Feedermax (2.001-3.000 TEU) και Feeder (1.001-2.000 TEU).