Και η Νορβηγία στην ανακύκλωση πλοίων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 04 Ιουνίου 2025 08:17

Μετά τους Γερμανούς και οι Νορβηγοί πρόκειται να εισέλθουν στον τομέα των διαλύσεων πλοίων καθώς κανονισμοί της ΕΕ περιορίζουν το πώς και πού μπορούν να διαλυθούν τα πλοία. Η Νορβηγία πρόκειται να εισέλθει στις διαλύσεις στη λογική ότι ο ναυπηγικός χάλυβας δεν πρέπει να εξάγεται και να λιώνει εκτός ΕΕ, αλλά αντ 'αυτού, μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στη Νορβηγία και την Ευρώπη για την κατασκευή νέων πλοίων. Επί της ουσίας οι Νορβηγοί επιδιώκουν να αναπτύξουν μια εναλλακτική λύση στην εξαγωγή πλοίων προς διάλυση στην Τουρκία, η οποία κατέχει επί του παρόντος τη μοναδική μεγάλης κλίμακας ικανότητα ανακύκλωσης πλοίων της ΕΕ. Ήδη επτά νορβηγικά ναυπηγεία έχουν αναπτύξει εγκεκριμένες από την ΕΕ ικανότητες για τον παροπλισμό πλοίων στο τέλος του κύκλου ζωής τους και την ανακύκλωση των υλικών τους υποστηριζόμενα από τις Höegh Autoliners και τη Nordic Circles. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Höegh Autoliners θα στείλει έως και οκτώ πλοία για ανακύκλωση στη Νορβηγία. Αναφέρουν την αξία της συμφωνίας σε 1,3 δισεκατομμύρια NOK (128 εκατομμύρια δολάρια) με την πρώτη ανακύκλωση το 2026 να διεξάγεται από την AF Offshore Decom στο Vats της Νορβηγίας.
Υπενθυμίζεται ότι στην Ελλάδα το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς είναι το μοναδικό Επιμελητήριο το οποίο έχει θέσει το θέμα της ανάπτυξης διαλυτηρίου πλοίων στην ελληνική επικράτεια στηρίζοντας την πρότασή του στο πλαίσιο της φιλοσοφία της γαλάζιας και κυκλικής οικονομίας. Μάλιστα ο πρόεδρος του Βασίλης Κορκίδης έχει επιχειρηματολογίσει για τα κέρδη που θα προκύψουν από την ανακύκλωση ναυπηγικού χάλυβα αλλά και από τα καθερώμενα υλικά των πλοίων που είναι προς διάλυση έχοντας επισημάνει ότι με βάση τα χρονοδιαγράμματα του ΙΜΟ πολλά πλοία, που δεν επιδέχονται μετασκευών ή βρίσκονται στο τέλος της ζωής τους θα οδηγηθούν αργά ή γρήγορα σε διαλυτήρια.
Είναι προφανές ότι Γερμανοί και Νορβηγοί σπεύδουν τώρα να προετοιμαστούν με βάση και την ισχύουσα στην ΕΕ νομοθεσία για διαλύσεις πλοίων να «κερδίσουν» από μία αγορά που θα «ανοίξει» περεταίρω σύντομα αλλά και να προσαρμοστούν στα δεδομένα της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος αξιοποιώντας τον ναυπηγικό χάλυβα.