Επανήλθε ο νόμος SHIPS for America
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 04 Μαΐου 2025 23:12

Επανήλθε ο νόμος SHIPS for America στη Γερουσία των ΗΠΑ, που εισήχθη για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2024, χωρισμένος σε δύο νομοσχέδια.
Συνοδευτική νομοθεσία εισήχθη επίσης στη Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ από τον βουλευτή Trent Kelly και τον βουλευτή John Garamendi. Πρόκειται για μια μεγάλη, ιστορική προσπάθεια αναζωογόνησης της εμπορικής ναυτιλίας των ΗΠΑ. Η νομοθεσία έπρεπε να εισαχθεί εκ νέου για να εξεταστεί από το νέο Κογκρέσο των ΗΠΑ, το οποίο ξεκίνησε τον Ιανουάριο. Τα δύο νομοσχέδια έχουν κάποιες διαφορές μεταξύ τους. Το δεύτερο νομοσχέδιο αποτελείται από φορολογικές διατάξεις, με το υπόλοιπο του αρχικού νόμου SHIPS να παραπέμπεται στην Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας και τις φορολογικές διατάξεις να παραπέμπονται στην Επιτροπή Οικονομικών της Γερουσίας. Με αυτόν τον τρόπο, τα νομοσχέδια μπορούν να κινούνται σε ξεχωριστές διαδρομές και να αποφεύγουν την πιθανή καθυστέρηση της διαδοχικής εξέτασης. Ο αρχικός νόμος SHIPS διασταυρώθηκε με την έρευνα του τμήματος 301 της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας που ανέλαβε ο εμπορικός αντιπρόσωπος των ΗΠΑ. Το USTR εξέδωσε την τελική του ενέργεια σε αυτή την έρευνα στις 17 Απριλίου, επιβάλλοντας σημαντικά τέλη στα κινεζικά πλοία που κατασκευάζονται και λειτουργούν από την Κίνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάστηκε το ενδεχόμενο ο νέος νόμος SHIPS να καταθέσει ρητά τα τέλη αυτά στο Ταμείο Ναυτικής Ασφάλειας που θα δημιουργούσε ο νόμος SHIPS. Ο νέος νόμος για τα πλοία θα κατευθύνει αυτά τα τέλη στο Καταπιστευματικό Ταμείο που πρόκειται να δημιουργηθεί - μεταξύ άλλων τελών που απευθύνονται στο εν λόγω Ταμείο και θα διατηρήσει τα αρχικά προτεινόμενα «ποσοστά ποινής» για σκάφη και ιδιοκτήτες που συνδέονται με οποιαδήποτε «χώρα ανησυχίας» που αλληλεπικαλύπτονται με τα τέλη του τμήματος 301. Αυτή η διατύπωση είναι στην πραγματικότητα αυτό που ζήτησαν οι αρχικοί αναφέροντες του τμήματος εργασίας 301 των ΗΠΑ τον Μάρτιο του 2024.