Ναυπηγήσεις: Ανακάμπτει η Νότια Κορέα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 06 Απριλίου 2025 06:53

Η ναυπηγικής βιομηχανία της Νότιας Κορέας βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της παγκόσμιας ναυτιλίας καθώς έχει κάνει τις πρώτες κινήσεις για να επωφεληθεί της πολιτικής των ΗΠΑ να επιβάλλουν υψηλά λιμενικά τέλη σε κινεζικής κατασκευής πλοία. ‘Ήδη από τον περασμένο μήνα τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μία ανάκαμψη των παραγγελιών σε πλοία υψηλής αξίας και μεγαλύτερα, πιο τεχνολογικά προηγμένα πλοία. Αυτό περιλαμβάνει όλες τις μορφές μεταφορέων φυσικού αερίου όπου η Νότια Κορέα συνεχίζει να ηγείται των παραγγελιών παρά την ανάπτυξη της Κίνας σε δεξαμενόπλοια LNG. Μακροπρόθεσμα, η Νότια Κορέα στρέφεται προς τους μεταφορείς αμμωνίας, τα πλοία που τροφοδοτούνται με αμμωνία, τον αυτοματισμό και άλλες τεχνολογίες.
Οι αναφορές λένε ότι η στρατηγική λειτούργησε τον Μάρτιο του 2025, με τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας να συγκεντρώνουν το 55% των παραγγελιών με βάση τη χωρητικότητα, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Service. Η Νότια Κορέα κατέγραψε παραγγελίες για 820.000 αντισταθμιστικούς μικτούς τόνους (CGT) σε σύγκριση με τα κινεζικά ναυπηγεία που κρατούσαν 520.000 CGT τον Μάρτιο. Με βάση τον αριθμό των πλοίων, ωστόσο, η Κίνα συνέχισε να κρατά 31 παραγγελίες πλοίων σε σύγκριση με τα 17 πλοία της Νότιας Κορέας.
Πρόκειται για μια ισχυρή ανάκαμψη από τον Φεβρουάριο, όταν η Κίνα κατέγραψε το 70% των παραγγελιών ανά χωρητικότητα. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας κατέγραψαν μόλις το 9% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε τον Φεβρουάριο. Οι εκθέσεις τόνισαν ότι τα κορεατικά ναυπηγεία ιστορικά έχουν μείνει πίσω από τα κινεζικά κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, σημειώνοντας επίσης ότι πέρυσι η Νότια Κορέα έλαβε μόνο το 16% των παραγγελιών για το έτος έναντι 70% που κρατήθηκαν στην Κίνα. Η Κίνα συνεχίζει επίσης να κατέχει ισχυρό συνολικό προβάδισμα στον τομέα, τα στοιχεία του Clarkson δείχνουν ότι τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών σχεδόν 94 εκατομμυρίων CGT, το οποίο είναι το 59% του παγκόσμιου συνόλου. Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, ενώ κατέχουν τη δεύτερη θέση, έχουν ανεκτέλεστο υπόλοιπο μόλις πάνω από 36 εκατομμύρια CGT ή 23% του συνόλου. Η βιομηχανία της Νότιας Κορέας κοιτάζει προς τις ΗΠΑ για να βοηθήσει στην προώθηση μελλοντικών επιχειρήσεων.