Τοποθετήθηκε το ICS για την επιβολή λιμενικών τελών σε Κινεζικά πλοία στις ΗΠΑ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2025 16:52

Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), Guy Platten, κατέθεσε ενώπιον της Επιτροπής Τμήματος 301 του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον, DC, ΗΠΑ, σχετικά με ανησυχίες σχετικά με πιθανές ακούσιες συνέπειες που θα μπορούσαν να προκύψουν από τα προτεινόμενα διορθωτικά μέτρα μετά την έρευνα της Επιτροπής για τη ναυτιλιακή εφοδιαστική και τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας. Η δημόσια ακρόαση διήρκεσε δύο ημέρες, τη Δευτέρα 24 Μαρτίου και την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025, με περισσότερους από 60 μάρτυρες να καταθέτουν αυτοπροσώπως.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) υποστηρίζει το στόχο της ενίσχυσης της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ. Ένας ισχυρός, ανταγωνιστικός ναυπηγικός τομέας ωφελεί το παγκόσμιο εμπόριο και η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία θέλει περισσότερες επιλογές, όχι λιγότερες.
Όπως τέθηκε κατά τη διάρκεια της ακρόασης από πολλούς εκπροσώπους, τα προτεινόμενα τέλη για τα πλοία που λειτουργούν και κατασκευάζονται στην Κίνα ενέχουν τον κίνδυνο σημαντικών ακούσιων συνεπειών. Αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν να διαταράξουν τις αλυσίδες εφοδιασμού, να αυξήσουν το κόστος για τους καταναλωτές και τους εξαγωγείς των ΗΠΑ και να μειώσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα ζωτικών τομέων των ΗΠΑ - ιδιαίτερα της γεωργίας, της ενέργειας και της μεταποίησης.
Ο Guy Platten δήλωσε κατά την επ' ακροατηρίου συζήτηση:
"Όταν εξετάζουμε τον τομέα μας, η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι μία από τις πιο βελτιστοποιημένες ως προς το κόστος στον κόσμο. Το επιχειρηματικό μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να μειώσει το κόστος, χωρίς συμβιβασμούς στα πρότυπα ασφαλείας, έτσι ώστε τα αγαθά να μπορούν να ρέουν αποτελεσματικά από και προς τις χώρες, προς όφελος των οικονομιών και των πληθυσμών αυτών των χωρών. Η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν είναι σαν μια παραδοσιακή επιχείρηση, είναι μοναδική».
Το ICS σχολίασε ότι αυτά τα προτεινόμενα μέτρα, όπως έχουν διαμορφωθεί επί του παρόντος, δεν θα αποτρέψουν την κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, ωστόσο θα μπορούσαν να διαταράξουν σοβαρά τις θαλάσσιες αλυσίδες εφοδιασμού των ΗΠΑ και να απειλήσουν την ενεργειακή, επισιτιστική και οικονομική ασφάλεια των ΗΠΑ και τελικά να αποκόψουν τις αμερικανικές επιχειρήσεις από τα ίδια τα πλοία στα οποία βασίζονται.
Κατά τη διάρκεια της κατάθεσης του Guy Platten δήλωσε:
«Αυτά τα προτεινόμενα μέτρα θα μπορούσαν να βλάψουν τους πελάτες μας – τον αμερικανικό λαό. Θα καταστήσουν τις ζωτικής σημασίας εξαγωγές των ΗΠΑ λιγότερο ανταγωνιστικές παγκοσμίως. Αυτό βλάπτει τις θέσεις εργασίας, είτε στα λιμάνια είτε στα αγροκτήματα, και την αμερικανική ναυτιλιακή βιομηχανία, το ίδιο πράγμα που προσπαθείτε να ενθαρρύνετε».
Κατά την ακρόαση, το ICS προέτρεψε το USTR να διερευνήσει εναλλακτικές πολιτικές που ενισχύουν την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία χωρίς να διαταράσσουν το εμπόριο ή να βλάπτουν τις ίδιες τις βιομηχανίες που αυτές οι δράσεις στοχεύουν να υποστηρίξουν.
Το ICS προσφέρθηκε να συνεργαστεί με το USTR και τον Λευκό Οίκο για την ανάπτυξη πρακτικών, μελλοντικών λύσεων που προσφέρουν διαρκή αξία για τη βιομηχανία, τους καταναλωτές και τη ναυτιλιακή ανθεκτικότητα των ΗΠΑ.