Σαβ12212024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 2pm

Μελέτη για τον κώδικα ISM οδηγεί σε 6 συστάσεις

0IMOflag

Η ανάγκη βελτίωσης της διαχείρισης και λειτουργίας των πλοίων, σε συνδυασμό με την ανάγκη δημιουργίας ενός πραγματικού δεσμού μεταξύ των εταιρειών και των ευθυνών που απορρέουν από τη λειτουργία των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης των ναυτικών, οδήγησαν τελικά στην ανάπτυξη και την υιοθέτηση, το 1993, του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης της Ασφάλειας (ISM).
Η υιοθέτηση νέας στρατηγικής κατεύθυνσης για την «Αντιμετώπιση του ανθρώπινου στοιχείου» στο πλαίσιο του Αναθεωρημένου Στρατηγικού Σχεδίου του Οργανισμού για την εξαετία 2018 έως 2023 (ψήφισμα Α.1149(32)) τον Δεκέμβριο του 2021, ανέδειξε μεταξύ άλλων τη σημασία της ευθύνης και της εξουσίας όσων εμπλέκονται στη διαχείριση και λειτουργία των πλοίων.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γραμματεία του ΙΜΟ ανέθεσε την εκπόνηση Μελέτης σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την αποτελεσματική εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης της Ασφάλειας (ISM) (εφεξής «η Μελέτη») προκειμένου να υποστηριχθεί κάθε πιθανή ρυθμιστική δράση του Οργανισμού στο πλαίσιο του Κώδικα ISM, με σκοπό την ανταπόκριση στις ανάγκες ασφαλούς, περιβαλλοντικά ορθή, αποτελεσματική και βιώσιμη ναυτιλία.
Οι έξι συστάσεις είναι:
Σύσταση 1: ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο βελτίωσης της εφαρμογής του κώδικα ISM, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέπεια στην ομοιόμορφη εφαρμογή και ερμηνεία των υποχρεωτικών διατάξεων, καθώς και η συμμόρφωση και επιβολή από τις διοικήσεις ή/και τις εταιρείες. Συνιστάται να εξεταστεί το ενδεχόμενο συνολικής επανεξέτασης και αναθεώρησης των κατευθυντήριων γραμμών για την εφαρμογή του κώδικα ISM από τις διοικήσεις και τις εταιρείες, ιδίως του ψηφίσματος A.1188(33) σχετικά με τις κατευθυντήριες γραμμές για την εφαρμογή του κώδικα ISM από τις διοικήσεις και της εγκυκλίου MSC-MEPC.7/Circ.8 σχετικά με τις αναθεωρημένες κατευθυντήριες γραμμές για την επιχειρησιακή εφαρμογή του διεθνούς κώδικα διαχείρισης της ασφάλειας (ISM) από τις εταιρείες
Σύσταση 2: Ο ΙΜΟ θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο αναθεώρησης των κατευθυντήριων γραμμών ελέγχου από το κράτος λιμένα σε σχέση με τον κώδικα ISM, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι διατάξεις του κώδικα ISM εφαρμόζονται με συνέπεια σε όλα τα πλοία.
Σύσταση 3: Ο ΙΜΟ θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο αναθεώρησης στοιχείων του κώδικα ISM.
Σύσταση 4: Ο ΙΜΟ θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο δρομολόγησης μιας ολιστικής αναθεώρησης των μέσων του που αφορούν τους πόρους και το προσωπικό.
Σύσταση 5: Ο ΙΜΟ θα πρέπει να εξετάσει αποτελεσματικά μέτρα για την προώθηση της ανάπτυξης καθοδήγησης κατάρτισης για μη τεχνικές δεξιότητες για τη βελτιστοποίηση της ανθρώπινης συμβολής στην οργανωτική ασφάλεια. Αυτό θα πρέπει να αφορά ειδικά την ικανότητα ανθρώπινων παραγόντων που έχει σχεδιαστεί για τη ναυτιλία και η κατάρτιση θα πρέπει αρχικά να επικεντρώνεται στην εκτίμηση κινδύνου, τη λήψη αποφάσεων, την ανάλυση συμβάντων (συμπεριλαμβανομένων των αναλύσεων βασικών αιτίων), την ανοικτή αναφορά, την επικοινωνία, τον χειρισμό μη συμμορφώσεων, τη διαχείριση εργασιών και την κόπωση.
Σύσταση 6: Ο ΙΜΟ θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο ενίσχυσης της ανάπτυξης ικανοτήτων για την αποτελεσματική εφαρμογή του κώδικα ISM και των σχετικών μέσων του

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter