Σαβ09142024

Last updateΠαρ, 13 Σεπ 2024 4pm

IMO III 10: Ενημερώσεις σχετικά με την εφαρμογή εξ αποστάσεως ερευνών, ελέγχων και επαληθεύσεων

imo

Η 10η σύνοδος της υποεπιτροπής του IMO για την εφαρμογή των πράξεων του IMO (III 10) πραγματοποιήθηκε από τις 22 έως τις 26 Ιουλίου 2024. Η υποεπιτροπή συνέχισε τις εργασίες της σχετικά με τις έρευνες εξ αποστάσεως, τους ελέγχους ISM και τις επαληθεύσεις ISPS. Εξέτασε, σύμφωνα με ενημερωτικό του DNV, επίσης τις εκθέσεις διερεύνησης της ασφάλειας στη θάλασσα και συνέχισε τις εργασίες της για την τροποποίηση των κατευθυντήριων γραμμών επιθεώρησης στο πλαίσιο του εναρμονισμένου συστήματος επιθεώρησης και πιστοποίησης και των διαδικασιών ελέγχου από το κράτος λιμένα.
Η III 10 συνέχισε τις εργασίες της για την ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την εφαρμογή ερευνών εξ αποστάσεως και ελέγχων του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης της Ασφάλειας (ISM) υπό κανονικές συνθήκες. Η καθοδήγηση για τις έρευνες θα συμπεριληφθεί στις κατευθυντήριες γραμμές της έρευνας στο πλαίσιο του εναρμονισμένου συστήματος επιθεώρησης και πιστοποίησης (HSSC), ενώ η καθοδήγηση για τους εξ αποστάσεως ελέγχους του κώδικα ISM θα συμπεριληφθεί στις κατευθυντήριες γραμμές για τις διοικήσεις σχετικά με την εφαρμογή του κώδικα ISM.
Συμφωνήθηκε ότι οι προσωρινοί, αρχικοί, ανανεωτικοί και πρόσθετοι έλεγχοι εταιρειών του κώδικα ISM θα πρέπει να διεξάγονται αυτοπροσώπως, εκτός από τους ενδιάμεσους ελέγχους όταν ένας νέος τύπος πλοίου πρόκειται να προστεθεί σε υφιστάμενο DOC. Το σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών προτείνει να ανοίξει η δυνατότητα διενέργειας ετήσιων ελέγχων εξ αποστάσεως.
Οι διεθνείς επαληθεύσεις για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων (ISPS) θα πρέπει να διενεργούνται αυτοπροσώπως λόγω του ευαίσθητου χαρακτήρα των δεδομένων. Επομένως, οι απομακρυσμένες επαληθεύσεις ISPS μπορούν να εκτελεστούν μόνο υπό εξαιρετικές συνθήκες.
Συστάθηκε ομάδα αλληλογραφίας, η οποία υπέβαλε έκθεση στο σημείο III 11 το 2025, για να συνεχίσει να εργάζεται επί των θεμάτων αυτών.
H III 10 επανεξέτασε και συμφώνησε επί τροποποιήσεων των «Διαδικασιών του 2023 για τον έλεγχο από το κράτος λιμένα [ψήφισμα A.1185(33)]».
Οι ελλείψεις που υπόκεινται σε κράτηση, όπως ορίζονται στα προσαρτήματα 8 (κώδικας ISM), 9 (LRIT), 11 (πιστοποίηση ναυτικών, επάνδρωση και ώρες ανάπαυσης) και 18 (παράρτημα VI της σύμβασης MARPOL), μεταφέρθηκαν στο προσάρτημα 2 για να συνδυαστούν οι ελλείψεις που μπορούν να κρατηθούν βάσει των διαφόρων συμβάσεων σε ένα μέρος.
Υπάρχουν διαφορές μεταξύ της STCW (Διεθνής Σύμβαση για Πρότυπα Εκπαίδευσης, Έκδοσης Πιστοποιητικών και Τήρησης Φυλακών των Ναυτικών) και της MLC (Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας) όσον αφορά τις ώρες ανάπαυσης, συμπεριλαμβανομένων διαφορετικών απαιτήσεων για το πότε μπορεί να αρθεί η κράτηση. Ωστόσο, δεδομένου ότι τα περισσότερα μνημόνια συνεννόησης της ΕΠΑ έχουν θεσπίσει κωδικούς ανεπάρκειας της ΕΠΑ σχετικά με τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, συνήχθη το συμπέρασμα ότι επί του παρόντος δεν απαιτείται επικαιροποίηση της διαδικασίας.
Ολοκληρώθηκε η επανεξέταση των ενδιάμεσων «Κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τα μέτρα ελέγχου και συμμόρφωσης για την ενίσχυση της ασφάλειας στη θάλασσα [ψήφισμα MSC.159(78)]». Αποφασίστηκε να συμπεριληφθεί η εγκύκλιος στις διαδικασίες, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στο σημείο III 11 το 2025.
Οι εκκρεμείς εργασίες σχετικά με τις διαδικασίες θα συνεχιστούν σε ομάδα αλληλογραφίας και η επόμενη έκδοση θα εγκριθεί από τη Συνέλευση 34 τον Δεκέμβριο του 2025.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter