Σαβ09142024

Last updateΠαρ, 13 Σεπ 2024 4pm

Που θα φτάσει ο στόλος των containerships το 2030:

containerships

Μεγάλη παραμένει η όρεξη για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με αποτελέσμα το 2021 μέχρι τώρα, να έχουν υπογραφεί συμβόλαια ναυπήγησης για 10,47 εκατ. TEU", λέει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Η χωρητικότητα των 1,59 εκατ. TEU που έχει συναφθεί μέχρι στιγμής για το 2024 είναι η τρίτη υψηλότερη από το 2008, η οποία ξεπερνιέται μόνο από τους πρώτους επτά μήνες του 2021 και του 2022. Σε συνδυασμό με τα 8,86 εκατ. TEU που έχουν συμβληθεί την περίοδο 2021-2023, το προηγούμενο ρεκόρ τετραετίας των 8,31 εκατ. TEU (2004-2007) έχει ήδη ξεπεραστεί κατά πολύ.
Σε σύγκριση με το μέγεθος του στόλου στις αρχές του 2021, η χωρητικότητα που έχει συμβληθεί από τότε θα προσθέσει 44% νέα χωρητικότητα. Η πραγματική αύξηση του στόλου θα εξαρτηθεί ωστόσο από το πόσα πλοία θα ανακυκλωθούν.
Η δραστηριότητα ανακύκλωσης πλοίων ήταν πολύ χαμηλή από το 2021 και τα 3,88 εκατ. TEU που έχουν συμβληθεί και παραδοθεί από τότε έχουν -μαζί με τη χωρητικότητα που έχει συμβληθεί πριν από το 2021- ήδη συμβάλουν στην αύξηση του στόλου κατά 25% από τον Ιανουάριο του 2021, λέει ο Rasmussen
Δεδομένου ότι μόνο 150 πλοία (0,24 εκατ. TEU) διαλύθηκαν από το 2021, τα πολλά νέα πλοία που παραδόθηκαν δεν ήταν αρκετά για να κρατήσουν τη μέση ηλικία του στόλου υπό έλεγχο. Η μέση ηλικία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί από 13,0 έτη στις αρχές του 2021 σε 13,9 έτη σήμερα.
Τα επόμενα χρόνια, η ανακύκλωση θα μπορούσε να αυξηθεί σημαντικά και να αποσύρει εν μέρει ή πλήρως το 10% της χωρητικότητας και το 20% των πλοίων που είναι σήμερα άνω των 20 ετών. Ωστόσο, η τρέχουσα αναλογία χαρτοφυλακίου παραγγελιών/ στόλου είναι 22% και ακόμη περισσότερα πλοία θα μπορούσαν να συμβληθούν και να παραδοθούν πριν από την ανακύκλωση των παλαιότερων πλοίων.
Αν και οι τιμές των ναύλων και των χρονοναυλώσεων υπέστησαν πλήγμα κατά τη διάρκεια του 2023, επειδή η ανάπτυξη της αγοράς δεν μπόρεσε να συμβαδίσει με την αύξηση του στόλου, η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιμηκύνει τα ταξίδια και έχει αυξήσει τη ζήτηση για πλοία to 2024.
Ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 12% πριν από το τέλος της δεκαετίας, ποσοστό που αντιστοιχεί σε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 2,4%. Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα ξεπεράσει τα 34 εκατ teu στο τέλος της δεκαετίας από τα 30,563 εκατ. teu που βρίσκεται σήμερα σύμφωνα με την Alphaliner. Και το ερώτημα είναι αν η αύξηση του όγκου των φορτίων μπορεί να συμβαδίσει με αυτό το ρυθμό ανάπτυξης του στόλου και τι θα συμβεί όταν λήξει η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε αυτή την περίπτωση θα καταγραφεί σημαντική μείωση στη ζήτηση πλοίων, εκτιμά η Bimco.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter