Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το «μαύρο κουτί»…

0baltimore

Ανακτήθηκε από ομοσπονδιακούς ερευνητές ασφαλείας των ΗΠΑ το «μαύρο κουτί» από το φορτηγό πλοίο που συνετρίβη σε γέφυρα της Βαλτιμόρης, σύμφωνα με δηλώσεις της επικεφαλής της υπηρεσίας την Τετάρτη. Η ανάλυση των στοιχείων του καταγραφέα αναμένεται να φωτίσει τα αίτια του ατυχήματος.


Μία ομάδα ερευνητών αναμένεται να πραγματοποιήσει αυτοψία στη γέφυρα Francis Scott Key προκειμένου να συλλέξει στοιχεία που θα εμπλουτίσουν την έρευνα για τους λόγους που οδήγησαν το πλοίο «Dali» μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πέσει στην κολόνα.
Το βίντεο από τις κάμερες στο λιμάνι δείχνει ότι όλα τα φώτα στο Dali έσβησαν δύο φορές πριν από τη πρόσκρουση και ότι το τεράστιο πλοίο είχε κάτι που φαινόταν σαν απώλεια ελέγχου στο πηδάλιο.
Ο πιλότος του λιμανιού, που οδηγούσε το πλοίο στα ανοιχτά, και ένας βοηθός του ανέφεραν και αυτοί προβλήματα ισχύος και απώλεια πρόωσης πριν από τη σύγκρουση, σύμφωνα με την έκθεση ενημέρωσης της ακτοφυλακής.
Μια προκαταρκτική έκθεση για το δυστύχημα αναμένεται να δημοσιευτεί μέσα σε 2-4 εβδομάδες, αλλά η τελική έκθεση θα χρειαστεί έως και δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί, είπε η επικεφαλής του NTSB, του ομοσπονδιακού οργάνου για την ασφάλεια των μεταφορών.
Το κλειδί για τον καθορισμό τυχόν ασφαλιστικών απαιτήσεων θα είναι να αποδειχθεί εάν το ατύχημα προκλήθηκε από αμέλεια, και αν ναι από ποιον, ή από μηχανική βλάβη, σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence. Το πλοίο είναι ασφαλισμένο από το Britannia Protection and Indemnity Club, το οποίο είναι μια αμοιβαία ασφαλιστική ένωση που ανήκει σε ναυτιλιακές εταιρείες. Είναι μία από τις δώδεκα ενώσεις που απαρτίζουν τον Διεθνή Όμιλο P&I Clubs.
Αυτό δίνει στα συμβόλαια που σχετίζονται με το Dali ένα συνολικό ασφαλιζόμενο όριο περίπου 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημαντικό ποσό, μεν αλλά ένα ποσό που «θα ήταν πολύ διαχειρίσιμο για την παγκόσμια αντασφαλιστική αγορά», ανέφεραν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence Matthew Palazola και Charles Graham.
«Συνεργαζόμαστε στενά με τον διαχειριστή του πλοίου και τις αρμόδιες αρχές για να εξακριβώσουμε τα γεγονότα και να βοηθήσουμε να διασφαλιστεί ότι η κατάσταση αυτή θα αντιμετωπιστεί γρήγορα και επαγγελματικά», δήλωσε η Britannia P&I.
Ο Πρόεδρος των Ναυλομεσιτών Γιάννης Κοτζιάς, μιλώντας στην εκπομπή PRIME του ΕΡΤΝΕWS, είπε σχολιάζοντας το δυστύχημα:
«Ίσως να αποδειχθεί ένα από τα μεγαλύτερα δυστυχήματα ναυτιλιακά σε άποψη ασφαλιστικής αποζημίωσης, έχει πολλαπλές απαιτήσεις από πολλούς και διαφορετικούς».
«Οι πρώτες εκτιμήσεις είναι ότι θα ξεπεράσουμε σε κόστος το μεγαλύτερο ναυτικό ατύχημα που είναι το Costa Corcordia και ενδέχεται να ξεπεραστεί το 1,6 δισ.», πρόσθεσε.
Ο κ. Κοτζιάς εκτίμησε ότι «δεν αναμένεται να μπούνε πολλά πλοία στο λιμάνι. Έχουν βρει εναλλακτικές διαδρομές ήδη».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter