Χ. Φαφαλιός: Δεν κάνει καλό στη ναυτιλιακή βιομηχανία να προσθέτει στους «πονοκεφάλους της» με τα ETS, CII, EEXI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 22 Ιανουαρίου 2024 18:29
Στις εντάσεις στο γεωπολιτικό πεδίο και τις παραμέτρους τους που επηρεάζουν το θαλάσσιο εμπόριο καθώς και στην «πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Greek Shipping Cooperation Committee Χαράλαμπος Φαφαλιός κατά την διάρκεια της ετήσιες εκδήλωσης κοπής της πίτας του Committee. Στις αναφορές του στα γεωπολιτικά ο πρόεδρος του GSCC χαρακτήρισε λιγότερο ανησυχητικό το θέμα που έχει προκύψει με τις διελεύσεις πλοίων από την διώρυγα του Παναμά σε σχέση με τα θέματα στην Μαύρη Θάλασσα, της Ερυθρά και τον Περσικό Κόλπο σημειώνοντας ότι ως συνήθως, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχει κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να αντιμετωπίσει αυτά τα ζητήματα και να φροντίσει ώστε όλα τα έθνη να παραλαμβάνουν ακόμη τα υγρά και στεγνά εμπορεύματά τους καθώς και τα κατασκευασμένα αγαθά εγκαίρως και εντός χρονοδιαγράμματος. Ωστόσο επεσήμανε ότι ο κόσμος έμαθε να ζει με τις κυρώσεις και οι επιπτώσεις τους στο θαλάσσιο εμπόριο ήταν σημαντικές καθώς δημιούργησε ένα παράλληλο σύμπαν ενός στόλου με λίγους ελέγχους, ο οποίος εμπλέκεται στη μεταφορά εμπορευμάτων που υπόκεινται σε κυρώσεις. Αναφερόμενος στο εκλογικό σκηνικό της ΕΕ, και τις τάσεις που διαμορφώνονται στο οικονομικό πεδίο ο κ. Φαφαλιός ανέλυσε τις επιδράσεις στις δραστηριότητες των επί μέρους τομέων της ναυτιλιακής δραστηριότητας αλλά και τις προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν.
Εκτός από όλες αυτές τις προκλήσεις, η παγκόσμια ναυτιλία, είπε, προσπαθεί να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα για να παρατηρήσει πως ελάχιστες ρεαλιστικές λύσεις έχουν παρασχεθεί από τους προμηθευτές τεχνολογίας, όπως οι κατασκευαστές πλοίων και κινητήρων και οι προμηθευτές ενέργειας, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν δώσει πραγματικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Τα καύσιμα που προσφέρονται δεν διαθέτουν, προς το παρόν, παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού καυσίμων και σε ορισμένες περιπτώσεις δεν είναι αποδεδειγμένα ασφαλή, ειδικά για τους ναυτικούς, για να επισημάνει χαρακτηριστικά ότι δεν κάνει καλό στη βιομηχανία να προσθέτει στους πονοκεφάλους της με όργανα όπως τα ETS, CII, EEXI, που σε καμία περίπτωση δεν ενθαρρύνουν μια πορεία προς την πράσινη ναυτιλία. Το γεγονός ότι η παγκόσμια ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, με τρόπο που είναι πιο αποδοτικός ως προς τον άνθρακα από οποιονδήποτε άλλο τρόπο μεταφοράς, δείχνει ιδιαίτερα τον συνεχή στόχο της ναυτιλίας να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα. Η ίδια η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, συνέχισε, μία από τις δύο μεγαλύτερες στον κόσμο, συμμετέχει σε ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα νεότευκτων σε όλους τους τομείς προκειμένου να παρέχει πλοία κατάλληλα για το μέλλον. Προκειμένου να φτάσουμε σε μια κατάσταση καθαρού μηδενισμού νωρίτερα παρά αργότερα, παροτρύνουμε όλους όσους μας προμηθεύουν πλοία και καύσιμα να αυξήσουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη πραγματικών λύσεων αλλά και τους νομοθέτες να ενθαρρύνουν την πρόοδο παρέχοντας «περισσότερο καρότο και λιγότερο ραβδί».
Από τις αναφορές του κ Φαφαλιού δεν έλλειψαν και εκείνες για την αναβάθμιση του συστήματος της ναυτικής εκπαίδευσης ενώ για την ανταγωνιστικότητα του εθνικού νηολογίου τόνισε ότι πρέπει να μειωθεί η γραφειοκρατία για να επιβιώσει. Τέλος σημείωσε τον ρόλο του Λιμενικού Σώματος , των ναυτικών αλλά και την αναγκαιότητα η Ελλάδα να έχει πιο μόνιμη εκπροσώπηση στην Ε.Ε. και η Ι.Μ.Ο. προκειμένου να αυξηθεί η κατανόηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.