Κανόνες για πλοία που θα κινούνται με υδρογόνο εξέδωσε το BV
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 05 Δεκεμβρίου 2023 07:18
Το Bureau Veritas (BV) δημοσίευσε τους πρώτους κανόνες ταξινόμησης για πλοία που θα τροφοδοτούνται με υδρογόνο για να υποστηρίξει την ασφαλή ανάπτυξη της πρόωσης υδρογόνου στον ναυτιλιακό τομέα.
Οι κανόνες περιγράφουν τεχνικές απαιτήσεις για τον ασφαλή ανεφοδιασμό, αποθήκευση, προετοιμασία, διανομή και χρήση υδρογόνου ως καυσίμου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας επί του πλοίου.
Καλύπτουν επίσης τα συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου, αντιμετωπίζοντας συγκεκριμένες προκλήσεις ασφάλειας που σχετίζονται με τη μεταφορά και τη χρήση υδρογόνου στα πλοία, όπως η υψηλή ευφλεκτότητα, καθώς και η ανάγκη αποθήκευσης του καυσίμου σε συνθήκες πολύ υψηλής ή χαμηλής θερμοκρασίας.
Σύμφωνα με το BV, οι κανόνες για τα πλοία που τροφοδοτούνται με υδρογόνο αποσκοπούν στον μετριασμό του κινδύνου διαρροής υδρογόνου, πυρκαγιάς ή έκρηξης, με λεπτομερείς απαιτήσεις για το σχεδιασμό μηχανημάτων και κινητήρων, καθώς και τη διαμόρφωση του σκάφους και τη διάταξη δεξαμενών καυσίμων και άλλων συστημάτων επί του σκάφους. Περιλαμβάνουν επίσης προδιαγραφές για τον εξαερισμό επικίνδυνων περιοχών, συστήματα εξαερισμού και εκτόνωσης πίεσης, καθώς και συστήματα παρακολούθησης και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης ατμών και αερίων.
Τα πλοία που παρασκευάζονται με υδρογόνο, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να είναι έτοιμα για την εγκατάσταση συστήματος καυσίμου υδρογόνου σε μεταγενέστερο στάδιο, περιλαμβάνονται επίσης στους κανόνες του BV.
Αυτοί οι κανόνες ταξινόμησης συμπληρώνουν το υπάρχον σημείωμα κανόνων της BV σχετικά με τα συστήματα ισχύος κυψελών καυσίμου σε πλοία που ξεκίνησαν το 2022 ως απάντηση στο αυξανόμενο ενδιαφέρον της ναυτιλιακής βιομηχανίας για κυψέλες καυσίμου και καλύπτουν όλους τους τύπους καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του υδρογόνου. Το BV σημείωσε ότι αυτοί οι νέοι κανόνες έχουν ενημερωθεί από την ανατροφοδότηση της βιομηχανίας και τη συμβολή ενός ευρέος φάσματος ενδιαφερομένων, σε συνδυασμό με την εμπειρία υδρογόνου στην ξηρά άλλων τμημάτων του Ομίλου Bureau Veritas, αντανακλώντας την τελευταία κατάσταση των γνώσεων της βιομηχανίας σχετικά με τη χρήση υδρογόνου ως καυσίμου πλοίων.
Οι κανόνες θα επικαιροποιούνται περιοδικά, σύμφωνα με την εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς και τις κανονιστικές αποφάσεις των κρατών σημαίας και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Το BV εργάζεται επί του παρόντος σε περίπου δέκα έργα που περιλαμβάνουν υδρογόνο ως καύσιμο, είτε ως κύρια πηγή πρόωσης για μικρότερα πλοία είτε ως βοηθητική ενέργεια για μεγαλύτερα σκάφη.