Παρ01172025

Last updateΠαρ, 17 Ιαν 2025 8am

INTERCARGO: Πρόκληση ο σχεδιασμός των bulk carrier για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές

0Δημήτρης Φαφάλιος

Ο σχεδιασμός των πλοίων, ιδίως ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή των υφιστάμενων πλοίων από τις ανθρακούχες εκπομπές, όπως αναφέρθηκε στο φόρουμ των μελών της INTERCARGO που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.

Καλωσορίζοντας περισσότερους από 200 συμμετέχοντες στην εκδήλωση με τίτλο «Λύσεις για βιώσιμη ναυτιλία ξηρού φορτίου χύδην», ο Πρόεδρος της INTERCARGO Δημήτρης Φαφαλιός συμβούλεψε: «Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά ευρύς όρος που καλύπτει τόσο τους τομείς των tramp όσο και των τακτικών γραμμών. Ο τομέας μας, αυτός των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές λόγω του μη τακτικού, πλανόδιου χαρακτήρα της, εξυπηρετώντας περισσότερους λιμένες και περισσότερα αγκυροβόλια στον κόσμο από άλλους τομείς.

"Ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ειδικά των μικρότερων πλοίων με γρανάζια, παρουσιάζει ένα τμήμα φορτίου μπροστά από το διάφραγμα του μηχανοστασίου, όπου δεν μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές καταστρώματος για εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, οι γερανοί καταστρώματος αφήνουν λίγο χώρο για την αυξημένη αποθήκευση τις ποσότητες που απαιτούνται από εναλλακτικά καύσιμα, καύσιμα χαμηλών ή μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών.»

Το απογευματινό σεμινάριο υψηλού επιπέδου, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρίχθηκε από την @TECHNAVA, διερεύνησε τις πραγματικές τεχνικές και λειτουργικές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους φορείς εκμετάλλευσης ξηρού χύδην φορτίου να προχωρήσουν στο ταξίδι τους για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Οι ομιλητές περιελάμβαναν εκπροσώπους της Nihon Shipyard (NSY) στην Ιαπωνία, ενός από τους κορυφαίους κατασκευαστές πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου στον κόσμο. κατασκευαστής κινητήρων WinGD, οι οποίοι μοιράστηκαν την εμπειρία τους με κινητήρες σχεδιασμένους για αμμωνία και μεθανόλη. κορυφαία εταιρεία θαλάσσιας τεχνολογίας Alfa Laval. και η Oldendorff Carriers, ενεργό μέλος της INTERCARGO που εξέτασε τον εμπορικό αντίκτυπο του επικείμενου συστήματος ΣΕΔΕ της ΕΕ. Κάθε παρουσίαση ακολουθήθηκε από μια ζωντανή συνεδρία ερωτήσεων + απαντήσεων όπου πολλοί συμμετέχοντες μοιράστηκαν τις σκέψεις, τις ανησυχίες και την εμπειρία τους.

Τις συνεδρίες συντόνισε ο Αντιπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, Δημήτρης Μονιούδης, ενώ ο Αντιπρόεδρος της ένωσης Σπύρος Ταράσης και μέλη της Γραμματείας της INTERCARGO ήταν παρόντες για να καλωσορίσουν τους παρευρισκόμενους.

Ο κ. Φαφαλιός σχολίασε: «Ήταν συναρπαστικό να έχουμε τόσα πολλά μέλη της INTERCARGO παρόντα σε αυτή τη σημαντική συνάντηση. Οι πλοιοκτήτες ξηρού χύδην φορτίου είναι πρόθυμοι να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα και εκδηλώσεις όπως αυτή μας επιτρέπουν να μοιραστούμε γνώση και εμπειρία."

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter