Παρ01172025

Last updateΠαρ, 17 Ιαν 2025 8pm

Σύνοδος ΙΜΟ- Στυλιανίδης: Η Ελλάδα αν και σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτικά έθνη του κόσμου

0ΣτυλΙΜΟ

Στη εκκίνηση των εργασιών της 33ης Τακτικής Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στο Λονδίνο, μίλησε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης.

Η Ελλάδα διεκδικεί την εκλογή στην Α κατηγορία των κρατών μελών του ΙΜΟ στις εκλογές θα γίνουν στο πλαίσιο της 33η συνόδου με ισχυρό «όπλο» τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του εθνικού νηολογίου αλλά και την δύναμη της ναυτιλίας των Ελλήνων.
Στην ομιλία του ο υπουργός μεταξύ άλλων τόνισε πως για την Ελλάδα, αυτή η Συνέλευση είναι μια μεγάλη ευκαιρία να επαναβεβαιώσουμε την αφοσίωσή μας στον ΙΜΟ ως τον μοναδικό έγκυρο ρυθμιστή της διεθνούς ναυτιλίας. Με τους ισχυρότερους όρους. Ένα παγκόσμιο κανονιστικό πλαίσιο που προωθεί τον θεμιτό ανταγωνισμό αποτελεί προϋπόθεση για τη διεθνή ναυτιλία είπε για να σημειώσει πως κάθε απόφαση που λαμβάνουμε στο πλαίσιο του ΙΜΟ είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Οι προσπάθειές μας, είπε ο κ. Στυλιανίδης, πρέπει να επικεντρωθούν στην επίτευξη της σωστής ισορροπίας. Μεταξύ του τι χρειάζεται ο κόσμος και πώς η συνολική ναυτιλιακή αλυσίδα μπορεί να το παραδώσει. Αποτελεσματικά και οικονομικά. Ωστόσο επέστησε την προσοχή λέγοντας ότι «πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Και λάβετε υπόψη το κόστος και τις επιπτώσεις του στους πιο ευάλωτους. Η υπερβολική ρύθμιση πρέπει να αποφεύγεται και οι αποφάσεις μας πρέπει να αξιολογούνται σωστά και να είναι εφαρμόσιμες».
Αναφερόμενος στις προκλήσεις τόνισε ότι ο τομέας της ναυτιλίας αντιμετώπιζε πάντα προκλήσεις. Και πάντα βρίσκαμε τρόπους να τα ξεπερνάμε. Ένα από αυτά είναι η απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα. Τώρα είναι η ώρα και ο ΙΜΟ είναι το σωστό μέρος για να συμμετάσχουμε σε αυτή τη συζήτηση. Η απάντηση στο «πώς» είναι απλή και ξεκάθαρη: Μέσω της πλήρους υποστήριξής μας στην ταχεία εφαρμογή της αναθεωρημένης στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου για το 2023.Με αυτόν τον τρόπο, να θυμάστε ότι η ρύθμιση θα επιτύχει μόνο εάν είναι έξυπνη, δίκαιη και στοχεύει στον πραγματικό ρυπαίνοντα, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε τρόπου μεταφοράς.Είναι επίσης πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα προβλέψιμο περιβάλλον που θα καθοδηγήσει τις μελλοντικές επενδύσεις σε πιο πράσινες και ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες. Για να διασφαλιστεί ότι αυτές οι επενδύσεις θα αποδώσουν εύλογα. Πρέπει να εργαστούμε με ενωμένο πνεύμα. Συνεργασία και συμμετοχή όλων των παραγόντων: πλοιοκτήτες, παραγωγοί καυσίμων, λιμένες, ναυλωτές, κατασκευαστές κινητήρων και ναυπηγεία. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί ναυτιλία με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.Αλλά μιλώντας για προκλήσεις, το πρώτο πράγμα που πρέπει να μας έρθει στο μυαλό είναι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Γιατί οι ναυτικοί ΕΙΝΑΙ ναυτιλία και το αντίστροφο.Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει ήδη ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ειδικευμένων ναυτικών, το οποίο αναμένεται να επιδεινωθεί. Αυτό φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με τις προοπτικές ενός καλά ανταποδοτικού επαγγέλματος που εγγυάται μια λαμπρή σταδιοδρομία σε έναν ακμάζοντα τομέα. Εδώ, υπάρχει σαφώς ένας ρόλος για τον ΔΝΟ και για τα κράτη μέλη του από κοινού. Επίσης τόνισε ότι η ασφάλεια των ναυτικών είναι υψίστης σημασίας. Ορισμένα πρόσφατα περιστατικά επιθέσεων εναντίον πλοίων πρέπει να σταματήσουν. Η εμπορική ναυτιλία και οι αθώοι άνθρωποι στο πλοίο δεν αποτελούν στόχο! Δεν πρέπει να εργαλειοποιούνται. Πολιτικά ή στρατιωτικά.
Κλείνοντας τόνισε πως ο ρόλος μας, ως φορέων χάραξης πολιτικής, είναι τετραπλός:Πρέπει να εμπνεύσουμε, να συντονιστούμε, να ρυθμίσουμε και να επιβάλουμε τους κανόνες του ΙΜΟ.
Είμαι πραγματικά πολύ περήφανος που εκπροσωπώ την Ελλάδα, η οποία, αν και σχετικά μικρή χώρα, είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα ναυτικά έθνη του κόσμου. Με παράδοση στη ναυτιλία που χάνεται στα βάθη των αιώνων είπε ο κ. Στυλιανίδης. Η φιλοδοξία μας να εκπροσωπηθούμε στην κατηγορία "Α" του Συμβουλίου του ΔΝΟ είναι, πάνω απ' όλα, μια πραγματική αντανάκλαση του ενδιαφέροντός μας να συνεργαστούμε στενά με όλα τα κράτη μέλη του ΔΝΟ. Να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο αυτόν τον Οργανισμό. Να ανταποκριθεί με επιτυχία στις προσδοκίες της διεθνούς κοινότητας. Όπως κάνει για περισσότερα από 60 χρόνια. Αυτό είναι το όραμα που μοιραζόμαστε μαζί σας σήμερα.
Και κατέληξε λέγοντας: «Η ναυτιλία πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί βασικό πυλώνα στην πορεία προς τη βιώσιμη παγκόσμια ανάπτυξη και ευημερία. Η ναυτιλία και οι άνθρωποί της, στο πλοίο και στην ξηρά, το αξίζουν αυτό. Ήρθε η ώρα να το αναγνωρίσουμε αυτό. Με τον πιο ζωντανό τρόπο».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter