Ρήτρα εμπορίας πλοίων προς ανακύκλωση από τη BIMCO
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2023 06:14
Στα τέλη Οκτωβρίου 2023, η BIMCO κυκλοφόρησε την ρήτρα εμπορίας πωλήσεων πλοίων. Αυτή η σημαντική νέα ρήτρα προορίζεται για τις MOA σχετικά με την πώληση και την αγορά πλοίων και έχει σχεδιαστεί για να προστατεύσει τους πωλητές μεταχειρισμένης χωρητικότητας από την ευθύνη βάσει των κανόνων ανακύκλωσης πλοίων, διασφαλίζοντας ότι οι αγοραστές συνεχίζουν να εμπορεύονται το πλοίο για συμφωνημένη περίοδο μετά την πώληση. Η απελευθέρωση της περαιτέρω ρήτρας εμπορίας από την BIMCO (η «FTC») είναι επίκαιρη, καθώς ο γηράσκων στόλος και οι όλο και πιο αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί πρόκειται να καταστήσουν την ανακύκλωση πιο ελκυστική τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα σε εκείνα τα τμήματα που αντιμετωπίζουν πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Η FTC επιδιώκει να μετριάσει τον κίνδυνο για τον πωλητή σε περίπτωση που ο αγοραστής δεν συμμορφωθεί με τους ισχύοντες κανονισμούς ανακύκλωσης πλοίων. Εν συντομία, η FTC απαιτεί από τον αγοραστή να συνεχίσει τις συναλλαγές του πλοίου για ορισμένο χρονικό διάστημα μετά την πώληση («ισχύουσα περίοδος»). Όσο μεγαλύτερο είναι το χρονικό διάστημα μεταξύ της πώλησης και της ανακύκλωσης του σκάφους, τόσο πιο σαφές θα είναι ότι η απόφαση ανακύκλωσης ελήφθη από τον νέο ιδιοκτήτη χωρίς τη συμμετοχή του πωλητή. Η FTC αποτελείται από έξι υποπαραγράφους (α)-(στ) οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν σε MOA όπως το SHIPSALE 22 ή το SALEFORM 2012. Η υποπαράγραφος (α) εκφράζει απλώς την πρόθεση των αγοραστών να χρησιμοποιήσουν το πλοίο για περαιτέρω εμπορία. Η υποπαράγραφος (β) είναι η κεντρική λειτουργική διάταξη, που καθορίζει τη διάρκεια της εφαρμοστέας περιόδου - που θα συμφωνηθεί από τα μέρη κατά περίπτωση - στην οποία ο αγοραστής αναλαμβάνει έναντι του πωλητή να συνεχίσει να εμπορεύεται (και να μην ανακυκλώνει) το πλοίο, εκτός εάν το πλοίο υπόκειται σε πραγματική, εποικοδομητική ή συμβιβασμένη ολική ζημία. Η ρήτρα διευκρινίζει ότι κάθε χρόνος αγκύρωσης, παροπλισμού, επισκευής ή συνεδριακών εργασιών θα εξακολουθεί να θεωρείται «περαιτέρω εμπορία». Σε περίπτωση που ένας αγοραστής συνάψει μεταγενέστερη συμφωνία πώλησης του σκάφους (ως πωλητής) κατά τη διάρκεια της Ισχύουσας Περιόδου, η υποπαράγραφος (γ) προβλέπει ότι η συμφωνία θα περιλαμβάνει όρους με ουσιαστικά το ίδιο αποτέλεσμα για το υπόλοιπο της Ισχύουσας Περιόδου. Ως επανόρθωση για την παραβίαση των δεσμεύσεων ενός αγοραστή στην FTC, η υποπαράγραφος δ) παρέχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τυποποιημένης ρήτρας αποζημίωσης υπέρ του πωλητή ή εκκαθαρισμένης αποζημίωσης. Εάν δεν εισαχθεί ποσό για εκκαθαρισμένες ζημίες, θα ισχύει η ρήτρα αποζημίωσης. Ο πωλητής επιτρέπεται επίσης ρητά να ζητήσει ασφαλιστικά μέτρα ή άλλα δίκαια ένδικα μέσα, όπως μπορεί να είναι διαθέσιμα ενώπιον οποιουδήποτε αρμόδιου δικαστηρίου. Είναι σημαντικό ότι η υποπαράγραφος στ) επιτρέπει στον πωλητή να αποκαλύψει την FTC σε περίπτωση παραβίασης από τον αγοραστή, επιτρέποντας στον πωλητή να προστατεύσει τη φήμη του και να ρίξει την «ευθύνη» αποκλειστικά στον αγοραστή. Για δεκαετίες, η ανακύκλωση των σκαφών υπόκειται στη Σύμβαση της Βασιλείας του 1989, η οποία έχει εφαρμοστεί στην ΕΕ μέσω του κανονισμού για τη μεταφορά αποβλήτων. Αυτά τα δύο μέσα «μεταφοράς αποβλήτων» εφαρμόζονται στην εξαγωγή/εισαγωγή κάθε είδους «αποβλήτων», συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που προορίζονται για ανακύκλωση, υπό την προϋπόθεση ότι τα «απόβλητα» (πλοίο) βρίσκονται εντός της επικράτειας κράτους της Βασιλείας ή της ΕΕ.