Παναμάς: Αυξάνουν οι καθυστερήσεις διέλευσης και ο προβληματισμός…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 10 Νοεμβρίου 2023 07:19
Η επιδείνωση της ξηρασίας στον Παναμά έχει τραβήξει τη προσοχή της ναυτιλίας, καθώς η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά συνεχίζει να μειώνει τη χωρητικότητα προκειμένου να διαχειριστεί τη φθίνουσα παροχή νερού.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι 25 ημερήσιες διελεύσεις μάλλον θα περιοριστούν στις 18 μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2024. Το σύστημα αναφοράς της διώρυγας δείχνει ότι από το τέλος της ημέρας χθες, 9 Νοεμβρίου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο διελεύσεων έχει αυξηθεί σε συνολικά 109 πλοία. Η μέση αναμονή για τα πλοία χωρίς κράτηση αυξάνεται σταθερά τον Νοέμβριο και επί του παρόντος βρίσκεται σε μέσο όρο πέντε ημερών για τις τελευταίες 28 ημέρες στη διέλευση προς βορρά προς τον Ατλαντικό και έξι ημέρες για τη διέλευση προς νότο. Τα πλοία Panamax Plus έχουν τον υψηλότερο μέσο όρο αναμονής φτάνοντας τις 11 ημέρες, ενώ ένα πλοίο Neopanamax αναφέρεται ότι περιμένει 13 ημέρες για διέλευση προς βορρά.
Το Bloomberg ανέφερε για πρώτη φορά ότι μια νέα τιμή ρεκόρ καταβλήθηκε στην καθημερινή δημοπρασία για διέλευση που χρησιμοποιούνται από σκάφη χωρίς επιφύλαξη και ανέφερε ότι ένα άλλο σκάφος απλώς γύρισε και πήρε διαφορετική πορεία. Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά επιβεβαίωσε τις αναφορές για τιμή ρεκόρ 4 εκατομμυρίων δολαρίων που καταβλήθηκε για την υποδοχή στη προχθεσινή δημοπρασία, στις 8 Νοεμβρίου, και ακόμη και η πρώτη υποδοχή που θα μπορούσε να εξασφαλίσει το σκάφος ήταν στις 15 Νοεμβρίου. Τα γεγονότα των πλειστηριασμών με τις τιμές ρεκόρ έχουν προκαλέσει προβληματισμό στη ναυτιλία για την επίδραση στα κόστη διαμετακόμισης. Οι αναλυτές εικάζουν ότι καθώς ο αριθμός των ημερήσιων διελεύσεων μειώνεται, είναι πιθανό ότι περισσότερες κατηγορίες πλοίων είτε θα συμπιεστούν είτε θα επιλέξουν εναλλακτικές διαδρομές. Ήδη η Royal Caribbean International ακύρωσε ένα πρόγραμμα ταξιδιών για το 2024 που επρόκειτο να πραγματοποιήσουν διέλευση, ενώ τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναγκάστηκαν να μεταφορτώσουν τμήματα του φορτίου τους στον Ισθμό με τρένο για να μειώσουν το βύθισμά τους.
Το 2023, υπήρξαν 41% λιγότερες βροχοπτώσεις από το συνηθισμένο, μειώνοντας τη λίμνη Gatun σε πρωτοφανή επίπεδα για αυτή την εποχή του έτους. Η λίμνη είναι το ζωτικό κομμάτι γλυκού νερού που είναι απαραίτητο για τη διέλευση των πλοίων, καθώς και για την παροχή νερού σε περισσότερο από το 50% του πληθυσμού της χώρας. Κάθε σκάφος που διέρχεται από το σύνολο των κλειδαριών χρησιμοποιεί περίπου 52 εκατομμύρια γαλόνια νερού.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει κληθεί να επισπεύσει τα μακροχρόνια σχέδια για την αγορά γειτονικών δημόσιων εκτάσεων για την επέκταση της λεκάνης απορροής της για την καταπολέμηση μελλοντικών ξηρασιών που έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.