Δευ01202025

Last updateΔευ, 20 Ιαν 2025 8pm

Δυο "πράσινους γίγαντες" δρομολογεί στην γραμμή Ελλάδας-Ιταλίας ο Όμιλος Grimaldi

Eco Catania

Νέα οχηματαγωγά πιο «πράσινα» και μεγαλύτερης χωρητικότητας δρομολογείς τη γραμμή Ιταλίας-Ελλάδας ο όμιλος Grimaldi.

Από την ερχόμενη Δευτέρα, 26 Ιουνίου, η τακτική γραμμή ro-ro που διαχειρίζεται ο Όμιλος Grimaldi μεταξύ Βενετίας, Μπάρι και Πάτρας θα εξυπηρετείται από δύο «πράσινους γίγαντες» της εταιρείας, όπως τα χαρακτηρίζει τα υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία Eco Catania και Eco Malta.
Ο ναπολιτάνικος ναυτιλιακός όμιλος, σε συνέργεια με τις Λιμενικές Αρχές της Βόρειας και Νότιας Αδριατικής, καθώς και με εκείνη του ελληνικού λιμανιού της Πάτρας, στοχεύει να ενισχύσει τη θαλάσσια διατροπικότητα μεταξύ των δύο ακτών της Αδριατικής μέσω της χρήσης πλοίων που είναι από τα μεγαλύτερα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον, με πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα και καλύτερες επιδόσεις από τα πλοία της κατηγορίας «Eurocargo».

Στην πραγματικότητα, καθένα από τα δύο προαναφερόμενα πλοία της κλάσης «GG5G» μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που αντιστοιχούν σε περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα – διπλάσια ποσότητα από την προηγούμενη κλάση πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποιούσε ο Όμιλος Grimaldi. Ωστόσο, αυτή η μεγαλύτερη χωρητικότητα δεν αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων χάρη στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων. Με την ίδια ταχύτητα, τα Eco Catania και Eco Malta καταναλώνουν την ίδια ποσότητα καυσίμων με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να μειώσουν ουσιαστικά στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.

Επιπλέον, οι εκπομπές μηδενίζονται κατά τη διάρκεια παραμονής στο λιμάνι: όταν βρίσκονται στον προβλήτα, το Eco Catania και το Eco Malta χρησιμοποιούν την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μεγαμπαταρίες λιθίου, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια του πλου χάρη στις γεννήτριες άξονα και τα 350 m2 ηλιακών συλλεκτών που είναι εγκατεστημένα στο πλοίο, επιτυγχάνοντας έτσι τον στόχο "Μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι®".

Μια σημαντική καινοτομία για τα λιμάνια που θα εξυπηρετούνται από τα πλοία αυτά από την επόμενη εβδομάδα, όπως υπογράμμισε ο Ugo Patroni Griffi, πρόεδρος της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Νότιας Αδριατικής Θάλασσας. "Η ύπαρξη πλοίων που παράγουν μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι αποτελεί βασική επένδυση για το βιώσιμο μέλλον των θαλάσσιων λιμένων μας", σχολίασε. "Στην πραγματικότητα, εκτός από την εγγύηση μηδενικών επιπτώσεων στις εκπομπές ρύπων στην επικράτεια, η εισαγωγή δύο ολοκαίνουργιων πλοίων "Eco" - που αντικαθιστούν τα τέσσερα πλοία "Eurocargo" που εκτελούσαν μέχρι σήμερα τη γραμμή - θα αυξήσει εκθετικά τη μεταφορική ικανότητα κυλιόμενων εμπορευμάτων από το λιμάνι του Μπάρι. Αυτή η πράσινη εξέλιξη δεν θα μας κάνει μόνο πιο ανταγωνιστικούς στη διεθνή αγορά: θα μας επιτρέψει επίσης να βελτιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα των λιμενικών εργασιών, μειώνοντας τους χρόνους διέλευσης και βελτιώνοντας τη συνολική παραγωγικότητα του λιμανιού. Πρόκειται για ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα προς τα εμπρός στη διαδικασία μετατροπής των λιμένων μας σε πολυχρηστικούς, οικολογικά βιώσιμους κόμβους. Σύντομα, η πορεία αυτή θα ενισχυθεί επίσης από τα οφέλη που προσφέρει το υπό έγκριση έργο του cold ironing, το οποίο θα μας οδηγήσει στον στόχο των περιβαλλοντικά υπεύθυνων θαλάσσιων μεταφορών, που με τη σειρά τους θα εξασφαλίσουν μεγαλύτερη προστασία της υγείας των τοπικών κοινωνιών και τη διατήρηση των θαλάσσιων οικοσυστημάτων".

"Ο τομέας Ro/Ro, ο οποίος αυξήθηκε κατά πάνω από 11% το 2022 - τάση που συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2023 - είναι κεντρικής σημασίας για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος στην περιοχή του Βένετο", δήλωσε ο Fulvio Lino Di Blasio, υπεύθυνος της Αρχής Λιμενικού Συστήματος της Βόρειας Αδριατικής Θάλασσας. "Για το λόγο αυτό, μετά την ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου Grimaldi που καταγράφηκε τον περασμένο Μάρτιο, καλωσορίζουμε με ενθουσιασμό την εισαγωγή δύο πλοίων τελευταίας γενιάς στη γραμμή Βενετία-Μπάρι-Πάτρα. Αυτή η εξαιρετική είδηση αποδεικνύει ότι η βιώσιμη ανάπτυξη στο λιμενικό σύστημα του Βένετο είναι ήδη δυνατή, και για τουλάχιστον δύο ακόμη λόγους. Ο διπλασιασμός της χωρητικότητας των νέων πλοίων σε σχέση με εκείνα που λειτουργούσαν προηγουμένως θα οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση της κίνησης Ro/Ro στο λιμάνι της Βενετίας, και η ηλεκτρική λειτουργία με μηδενικές εκπομπές κατά τη διάρκεια των στάσεων στο λιμάνι θα αποφέρει περιβαλλοντικό όφελος στο λιμενικό σύστημα και, κυρίως, στις περιοχές γύρω από τον τερματικό σταθμό των πλοίων Fusina, ο οποίος θα εξοπλιστεί για cold ironing στο εγγύς μέλλον. Για άλλη μια φορά, έχουμε αποδείξεις ότι η λιμενική ανάπτυξη και η προστασία του οικοσυστήματος της λιμνοθάλασσας μπορούν να βρουν μια ισορροπία, χάρη στις δραστηριότητες των θεσμικών οργάνων και τις έξυπνες επενδύσεις των λιμενικών φορέων. Ευχαριστούμε τον όμιλο Grimaldi που συνεχίζει να πιστεύει στο λιμάνι μας και τον διαχειριστή του τερματικού σταθμού Venice RoPort Mos για την άμεση ανταπόκριση


"Στις 26 Ιουνίου, η υφιστάμενη γραμμή Βενετία-Μπαρ-Πάτρα θα γίνει πιο "πράσινη". Τα νέα πλοία - Eco Catania και Eco Malta - που χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις όσον αφορά τη μείωση των εκπομπών CO2 στο μισό, θα ενισχύσουν το λιμάνι μας, προσφέροντας ένα ακόμη εργαλείο για τη μετατροπή του σε Αειφόρο-Πράσινο Λιμάνι. Η τοπική κοινωνία και οι κάτοικοι που ζουν στη γύρω περιοχή του Λιμανιού θα καλωσορίσουν αυτή τη νέα εξέλιξη. Επιπλέον, η αυξημένη χωρητικότητα των προαναφερθέντων πλοίων Ro-Ro θα βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα του Λιμένα μας", δήλωσε ο Παναγιώτης Τσώνης, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών.

"Με τις εξαιρετικά αποτελεσματικές θαλάσσιες υπηρεσίες μας, αποτέλεσμα πολυετούς δέσμευσης και συγκεκριμένων επενδύσεων και συνεργασίας με τις λιμενικές αρχές, έχουμε χτίσει μια σταθερή γέφυρα στην Αδριατική από τη Βενετία έως το Μπάρι, η οποία εκτείνεται μέχρι τις ελληνικές ακτές της Αδριατικής- μια θεμελιώδη γέφυρα στην οποία ταξιδεύουν καθημερινά εκατοντάδες βαρέα οχήματα, χρησιμοποιώντας τους αυτοκινητόδρομους της θάλασσας και όχι τους χερσαίους δρόμους", δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi. "Από την ερχόμενη Δευτέρα, αυτή η γέφυρα θα γίνει ακόμη πιο "πράσινη", όπως τα χρώματα των υβριδικών πλοίων Eco Catania και Eco Malta που θα αναπτύξουμε στην τακτική θαλάσσια σύνδεση Βενετία-Μπάρι-Πάτρα. Με τις δραστηριότητές μας, θα ενισχύσουμε περαιτέρω τη θαλάσσια διατροπικότητα και θα εγγυηθούμε ακόμη πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες μεταφορών μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας. Για άλλη μια φορά, ο θετικός αντίκτυπος των επενδύσεών μας θα επεκταθεί πέρα από τα όρια του ναυτιλιακού τομέα, δημιουργώντας μεγαλύτερη αξία και βιωσιμότητα όχι μόνο για τους πελάτες μας που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά εμπορευμάτων, αλλά και για τις κοινότητες που επιβαρύνονται γύρω από τα λιμάνια που εξυπηρετούνται από τις συνδέσεις μας

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter