Τετ01222025

Last updateΤετ, 22 Ιαν 2025 6am

Xclusiv: Τι συμβαίνει στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου

BulkCarrier 704

Καθώς τελείωσε το πρώτο τρίμηνο του 2023, οι αναλυτές της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για την ανάκαμψη των ναύλων στη σταδιακή οικονομική ανάκαμψη της Κίνας και στα σημάδια ανάκαμψης του τομέα ακινήτων της, επισημαίνει σε ανάλυση της η ναυλομεσιτική εταιρεία Xclusiv.

Η άρση της πολιτικής μηδενικού covid, και το επακόλουθο άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας, μείωσε τις προσδοκίες των αναλυτών και δεν κατάφερε να τονώσει την αγορά ναύλων παρά την αύξηση της ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα το 1ο τρίμηνο του 2023, αναφέρει η Xclusiv. Οι 5 T/C routes για Capesize, οι 5 T/C routes για Panamax, οι 10 T/C routes για Supramax και οι 7 T/C routes για Handysize σημείωσαν πτώση 83%, 44%, 35% και 30% αντίστοιχα στα μέσα Φεβρουαρίου, από την αρχή του έτους, πριν αρχίσουν να κινούνται ξανά ανοδικά και κλείσουν το πρώτο τρίμηνο 2023 σε επίπεδα ελαφρώς υψηλότερα από την αρχή του 2023. (2%, 12%, 24%, 12% αντίστοιχα από την αρχή του έτους). Η Κίνα αναμένεται να δει αύξηση του ΑΕΠ γύρω στο 5% για το 2023, ενώ για το 2022, το ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 3,0%, χάνοντας πολύ τον επίσημο στόχο του «περίπου 5,5%» και φρενάροντας απότομα από την ανάπτυξη 8,4% που σημειώθηκε το 2021, σημειώνει η Xclusiv.
Αύξηση σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα
Η ζήτηση πιστεύεται ότι είναι ο βασικός παράγοντας για τη στήριξη της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, καθώς η Κίνα είναι υπεύθυνη για σχεδόν το 50% του θαλάσσιου εμπορίου χύδην ξηρού φορτίου.
Οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος έχουν ήδη αυξηθεί κατά περίπου 10% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο στα 310 εκατ. τόνους, και με τις εισαγωγές άνθρακα να παρουσιάζουν μια πολλά υποσχόμενη εικόνα στα 81,3 εκατ. τόνους, αυξημένες σχεδόν κατά 80% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Καθώς αυτοί οι αριθμοί βελτιώνονται μαζί με μια μικρή ώθηση από την Ινδία, οι αναλυτές είναι θετικοί σχετικά με τους ναύλους χρονοναυλώσεων αλλά και της spot αγοράς, το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη του στόλου χύδην ξηρού φορτίου (η μικρή αναλογία βιβλίου παραγγελιών προς στόλο - 6,9% - δείχνει ότι η προσφορά πλοίων δεν αυξάνεται σε τέτοιους αριθμούς που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τους ναύλους) μπορεί να αποδειχθεί ένα «δίχτυ ασφαλείας» για τους ναύλους. Οι γεωπολιτικές εντάσεις μπορεί να είναι ο «μπαλαντέρ» που όλοι φοβούνται, καθώς μπορεί να απειλήσει τις υπάρχουσες εμπορικές ροές και τους όγκους εμπορίου, μεταβάλλοντας σημαντικά τη ζήτηση των πλοίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter