Το ανθρώπινο στοιχείο στο επίκεντρο συζήτησης στον ΙΜΟ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2023 06:29
Η υποεπιτροπή του ΙΜΟ για το ανθρώπινο στοιχείο, την εκπαίδευση και την τήρηση φυλακών (HTW 9) πραγματοποιήθηκε στις 6-10 Φεβρουαρίου 2023 στα κεντρικά γραφεία του ΙΜΟ, υιοθετώντας διατάξεις εκπαίδευσης STCW σχετικά με τον εκφοβισμό και την παρενόχληση στον ναυτιλιακό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικών επιθέσεων και της σεξουαλικής παρενόχλησης.
Ειδικότερα, η υποεπιτροπή συμφώνησε να συντάξει τροποποιήσεις του κώδικα προτύπων εκπαίδευσης, έκδοσης πιστοποιητικών και τήρησης φυλακών των ναυτικών (STCW), για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της παρενόχλησης στον τομέα της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων των σεξουαλικών επιθέσεων και της σεξουαλικής παρενόχλησης (SASH). Η κίνηση ακολουθεί τη συμφωνία της MSC κατά την 105η σύνοδό της να δώσει εντολή στην Υποεπιτροπή HTW να αναπτύξει και να οριστικοποιήσει, κατά προτεραιότητα, τις σχετικές διατάξεις κατάρτισης STCW πριν από την ολοκλήρωση της συνεχιζόμενης συνολικής αναθεώρησης της Σύμβασης και του Κώδικα STCW.
Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διάρκεια της MSC, 105 μέλη συμφώνησαν στη δημιουργία μιας κοινής ομάδας ΙΜΟ/ILO για την εξέταση του εκφοβισμού και της παρενόχλησης στον ναυτιλιακό τομέα, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής επίθεσης και της σεξουαλικής παρενόχλησης. Η ομάδα θα λάβει υπόψη τις πληροφορίες που υποβάλλονται από τα ενδιαφερόμενα μέρη, με σκοπό την παροχή συστάσεων για μελλοντικά βήματα, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης νομοθεσίας, μηχανισμών και πολιτικών, και την έναρξη εκστρατειών ευαισθητοποίησης από τους σχετικούς ενδιαφερόμενους φορείς, με στόχο την υποβολή εκθέσεων και την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων. Πρόσφατα, η Maersk Line, Limited χτυπήθηκε με δύο αγωγές που ισχυρίζονταν ότι απέτυχε να προστατεύσει τους μεσάζοντες της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού των ΗΠΑ από σεξουαλική επίθεση και παρενόχληση, σύμφωνα με το δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπεί δύο θύματα.
Κατά τη διάρκεια του IMO HWT 9, συμφωνήθηκε ότι, μετά την έγκριση από την MSC 107 και την εξέταση από την κοινή τριμερή ομάδα εργασίας ILO/IMO για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση ζητημάτων των ναυτικών και του ανθρώπινου στοιχείου (JTWG), τα σχέδια τροποποιήσεων θα πρέπει να αναπεμφθούν στο HTW 10 στις αρχές του 2024 για τελική εξέταση, με σκοπό να εγκριθούν στην MSC 108.