Σαβ05032025

Last updateΣαβ, 03 Μαϊ 2025 1pm

Προβληματισμένη η INTERCARGO

0Δημήτρης Φαφάλιος

Με περίπου 100 εμπορικά πλοία υπό αποκλεισμό σε ουκρανικά λιμάνια, εκφράστηκε ο προβληματισμός της INTERCARGO, κατά την διάρκεια των εργασιών της Εκτελεστικής Επιτροπής και της Τεχνικής Επιτροπής οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο Λονδίνο την προηγούμενη εβδομάδα.

Στις συναντήσεις προέδρευσαν ο Πρόεδρος Δημήτρης Φαφαλιός, ο Αντιπρόεδρος Σπύρος Ταράσης, ο Αντιπρόεδρος Uttam Kumar Jaiswal και ο Πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής Tom Keenan.Ο Δημήτριος Φαφαλιός δήλωσε: «Κατά τη διάρκεια της σημερινής μας συνάντησης, δεν μπορούσαμε παρά να γνωρίζουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που παγιδεύτηκαν στα ανοικτά της Ουκρανίας είναι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίων, όπως σιτηρά και άνθρακας που απαιτούνται για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών».
Η Εκτελεστική Επιτροπή συζήτησε τις ανησυχίες που διατύπωσαν τα μέλη τόσο για την ευημερία των ναυτικών - Ουκρανικά και Ρωσικά – και για τις πολύ σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι φορείς εκμετάλλευσης και οι διαχειριστές. Ο πρόεδρος της Ένωσης επιβεβαίωσε τη δέσμευση της INTERCARGO σε κοινές πρωτοβουλίες του κλάδου, όπως το Industry Task Force, που ιδρύθηκε στις αρχές του έτους.
Εκφράστηκαν ανησυχίες ότι η κατάσταση στην Ουκρανία είχε απωθήσει τον COVID από την ατζέντα του κλάδου και αυτό σε περίοδο όπου οι ναυτικοί σε όλο τον κόσμο εξακολουθούσαν να αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα με την αλλαγή πληρώματος, την είσοδο στο λιμάνι και τις απαιτήσεις εμβολιασμού. Η INTERCARGO συνεχίζει να διατηρεί διάλογο με τις κυβερνήσεις στο υψηλότερο επίπεδο για να παραμείνει η κατάσταση στην κορυφή της ατζέντας των εθνικών κυβερνήσεων.
Η INTERCARGO επίσης επανέλαβε την υποστήριξή της στην πρωτοβουλία Together in Safety, που αναπτύχθηκε από έναν συνασπισμό ναυτιλιακών ενώσεων. Η ασφάλεια στον τομέα των φορτηγών χύδην φορτίου εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα καθώς προσπαθεί να εξετάσει ζητήματα όπως η υγροποίηση φορτίου, το όριο θείου στο πετρέλαιο μαζούτ και το πλοίο σχεδιασμός και κατασκευή, ψηλά στην ατζέντα του κλάδου. Όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας Κώστας Γκώνης «Η ασφάλεια είναι βασικό συστατικό και κινητήριος μοχλός του πλαισίου ESG, είναι ένα θέμα που εξετάζουμε μεγάλη προσοχή».
Το θέμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου βρέθηκαν για άλλη μια φορά στο επίκεντρο των συζητήσεων, με τις επιχειρησιακές προκλήσεις που συνδέονται με τον οδικό χάρτη του ΙΜΟ, τις διαδρομές συμμόρφωσης και τις φιλοδοξίες του κλάδου για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές για το 2050.
Στη συνάντηση επισημάνθηκε η ανάγκη για επιτάχυνση στην εμπορική ανάπτυξη και διαθεσιμότητα σχετικών τεχνολογιών, καυσίμων, συστημάτων πρόωσης και συναφών υποδομές για την ικανοποίηση αυτών των φιλοδοξιών. Οι εκπρόσωποι συμφώνησαν να υποστηρίξουν τον ΙΜΟ στις προσπάθειές του να παροτρύνει οι κυβερνήσεις να υιοθετήσουν τα απαραίτητα μέτρα για την επιτάχυνση της R&D τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών άνθρακα και επιταχύνουν την ανάπτυξή τους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter