Κυρ05192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

G. Moundreas & Co S.A.: Εβδομαδιαία ανασκόπηση αγοραπωλησιών πλοίων

container 00

Με εξαίρεση την Ελλάδα, όπου είμαστε ήδη στον προθάλαμο για την έναρξη των διαπραγματεύσεων της δεύτερης αξιολόγησης με τους εταίρους να έχουν αρχίσει να δείχνουν τις σκληρές τους διαθέσεις και προθέσεις καθώς έχουμε υλοποιήσει μόνο 2 από τα 15 προαπαιτούμενα και την Συνεδρίαση των G 20 στην Κίνα, στο υπόλοιπο Παγκόσμιο οικονομικό και πολιτικό γίγνεσθαι η κατάσταση παραμένει σε γενικές γραμμές ίδια με αυτή κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αναφορικά με την «τετριμμένη» πλέον Συνεδρίαση των G 20, όπου το πιο ενδιαφέρον θέμα είναι το μενού των γευμάτων, σε θεωρητικό επίπεδο στο προσκήνιο, αυτό που θα απασχολήσει τους ηγέτες είναι η πορεία της Παγκόσμιας Οικονομίας και Εμπορίου, οι οικονομικές προοπτικές ή αύξηση της ανισότητας κλπ., όπου στο τέλος με μία κοινή δήλωση θα έχουν συμφωνήσει σε μεταρρυθμίσεις και συλλογικές δράσεις που θα πρέπει να υλοποιηθούν αλλά στο επί του πρακτέου, κάθε κράτος/ηγέτης θα ακολουθήσει την δική του ανεξάρτητη πολιτική.

Για άλλη μία φορά, η Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ, Christine Lagarde, σε δηλώσεις της πριν την έναρξη της Συνεδρίασης, εξέφρασε τις εκτιμήσεις της όχι μόνο για τις Παγκόσμιες εξελίξεις αλλά και για την συμμετοχή του Ταμείου στο τρέχον πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας.

Σχετικά με την συμμετοχή του ΔΝΤ στο Ελληνικό πρόγραμμα, επισήμανε ότι το Ταμείο δεν είναι έτοιμο να συμμετέχει, καθώς η συμμετοχή πρέπει να βασίζεται σε 2 σκέλη. Πρώτον, στην υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων και δεύτερον στο χρέος, που πρέπει να καταστεί βιώσιμο με βάση τους κανόνες και τις μετρήσεις του Ταμείου, το οποίο έως τώρα δεν ισχύει.

Όσο αφορά τις συνολικές προοπτικές για την Παγκόσμια οικονομία, αρκέστηκε στο να περιγράψει την όλη εικόνα σαν μία ελαφρά φθίνουσα ανάπτυξη, εύθραυστη, αδύναμη και σίγουρα μη ενισχυόμενη από το Εμπόριο. Ταυτόχρονα προειδοποίησε πως το Ταμείο πιθανότατα θα αναθεωρήσει και πάλι πτωτικά τις προβλέψεις του για την Παγκόσμια Ανάπτυξη, καθώς οι οικονομικές προοπτικές περιορίζονται από την αδύναμη ζήτηση, την κάμψη του Εμπορίου και των επενδύσεων και την αυξανόμενη ανισότητα.

Ο Κινέζος Πρόεδρος, Xi Jinping, στην εναρκτήρια ομιλία του, τόνισε πως διακρίνει επιστροφή του προστατευτισμού, στασιμότητα στο Παγκόσμιο Εμπόριο και τις επενδύσεις και καθυστερήσεις στη θέσπιση των πολυμερών συμφωνιών, την ώρα που η Παγκόσμια οικονομία συνοδεύεται από τοπικές συγκρούσεις, την τρομοκρατία, την προσφυγική κρίση αλλά και την κλιματική αλλαγή. Συνεχίζοντας τόνισε πως τα ανωτέρω αναδεικνύουν την επιτακτική ανάγκη για στροφή προς την πραγματική οικονομία σε μία συγκυρία όπου οι Κεντρικές Τράπεζες τόσο των ΗΠΑ όσο και της Ευρώπης, διαπιστώνουν ότι οι επίμονα ελλειμματικοί ρυθμοί επένδυσης ακυρώνουν στην πράξη τις προσδοκίες τόνωσης της ανάπτυξης μέσω των παραλλαγών της ποσοτικής χαλάρωσης.

Αναφορικά με το Παγκόσμιο Εμπόριο, η Lagarde δήλωσε ότι οι κινήσεις που προκαλούν εμπόδια στο εμπόριο έχουν υποτιμηθεί και οι ροές βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα, επισημαίνοντας ότι αν δεν υφίσταται διεθνές εμπόριο, τότε δεν υπάρχουν διακρατικές επενδύσεις και αν δεν διακινούνται εμπορεύματα και υπηρεσίες τότε υπάρχει χαμηλότερη δραστηριότητα και απασχόληση. Ανάλογες απόψεις εξέφρασε ο R. Azevedo επικεφαλής του (ΠΟΕ), που χαρακτήρισε ιδιαίτερα δυσάρεστα τα μέτρα προστατευτισμού λέγοντας πως τα εσφαλμένα μέτρα κατά του ελεύθερου εμπορίου θα οδηγήσουν σε λανθασμένες οικονομικές πολιτικές. Ο A. Gurria επικεφαλής του ΟΟΣΑ τόνισε ότι από το ξέσπασμα της διεθνούς κρίσης τα κράτη έχουν περάσει 1.400 μέτρα προστατευτισμού.

Την Παρασκευή 02 Σεπτεμβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 720 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και
ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1054 μονάδες με $7,191 την
ημέρα, BPI στις 644 μονάδες στα $ 5,157 την ημέρα, BSI στις 721 μονάδες στα $ 7,537 την ημέρα και
BHSI στις 432 μονάδες, στα $ 6,201 την ημέρα.

Ο δείκτης το τελευταίο διάστημα έχει εισέλθει σε πορεία πλαγιολίσθησης, καθώς από τις αρχές Ιουλίου κυμαίνεται μεταξύ των 680 και των 740 μονάδων περίπου, επίπεδα τα οποία συντηρούνται κυρίως από τις εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore και Coal, τις εξαγωγές προϊόντων σιδήρου από την Κίνα, όπως επίσης και από τις εξαγωγές σε Grains από την Αργεντινή.

Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές της Κίνας σε Iron Ore για το 1ο εξάμηνο του 2016, σε ετήσια βάση, παρουσίασαν αύξηση 9,6%. Να επισημάνουμε ότι η αύξηση των εξαγωγών σε προϊόντα σιδήρου, έχει συντελέσει θετικά στην αύξηση των εισαγωγών σε Iron Ore. Σε ετήσια βάση, το 1ο εξάμηνο του έτους, οι εξαγωγές προϊόντων σιδήρου αυξήθηκαν κατά 9,4%, εξαγωγές οι οποίες κατευθύνθηκαν κυρίως σε χώρες της Ασίας, καθώς οι χώρες της Δύσης έχουν υιοθετήσει Trade Barriers «ενάντια» της Κίνας για προϊόντα σιδήρου, αποδίδοντας της τακτικές “Dumping”.

Αντίστοιχα, οι εισαγωγές Coal για την ίδια περίοδο, δηλαδή το 1ο εξάμηνο του 2016, αυξήθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση, αλλά συγκρίνοντας τα τελευταία 2 διαδοχικά εξάμηνα, δηλαδή το 1ο του 2016 με το 2ο εξάμηνο του 2015, η αύξηση στις εισαγωγές ήταν μηδενική. Την ίδια στιγμή, εκτιμάται ότι οι εισαγωγές Coal από εδώ και στο εξής θα παρουσιάσουν κάμψη, καθώς λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, «μερίδιο» της παραγωγής ενέργειας θα μετακυληθεί στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια με αποτέλεσμα την μείωση της ζήτησης για Coal.

Την ίδια στιγμή, το 1ο εξάμηνο του έτους οι εξαγωγές από την Αργεντινή σε Grains έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ, κλείνοντας με αύξηση 42,1% σε ετήσια βάση.

Ο μεγάλος γρίφος λοιπόν συνεχίζει και παραμένει και αφορά στην πορεία της αγοράς, όχι μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, αλλά ουσιαστικά και για όλο το 2017, καθώς ήδη αρκετές αναλύσεις έχουν έρθει στην επιφάνεια οι οποίες εκτιμούν ότι και το 2017 η αγορά θα είναι πιεσμένη και πως από το 2018 θα αρχίσει να υπάρχει μία μετριοπαθής βελτίωση καθώς η προσφορά πλοίων θα βρίσκεται σε καλύτερα επίπεδα από τα σημερινά.

Δεδομένων των εξελίξεων στην Παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση στο Παγκόσμιο Εμπόριο, όπως όλα δείχνουν δεν αναμένεται να υπάρξει ιδιαίτερη βελτίωση το επόμενο διάστημα, ενώ το outlook χαρακτηρίζεται αρνητικό. Άρα από πλευρά ζήτησης τα νέα είναι μάλλον αρνητικά.

Για άλλη μία φορά, καθοριστικός παράγοντας στην πορεία της αγοράς είναι η προσφορά αλλά και εδώ τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Στην παρούσα φάση το Orderbook βρίσκεται στους 110 εκ. DWT, στο χαμηλότερο σημείο από το 2006, ενώ από τις αρχές του έτους περίπου 31 εκ. DWT έχουν πέσει στο νερό. Την ίδια στιγμή, 23 εκ. DWT έχουν οδηγηθεί προς διάλυση, γεγονός που σημαίνει ότι μέχρι τις αρχές Αυγούστου ο στόλος αυξήθηκε κατά 1,1%. Το Slippage Rate το οποίο κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου ήταν στο 50% περίπου, έχει αρχίσει και μειώνεται, όσο πλησιάζουμε προς το τέλος του έτους, με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις για την ετήσια αύξηση του στόλου να είναι κοντά στο 2%, αύξηση η οποία δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Panamax, το ‘TORO ORIENT’ 76.636 DWT (2008 – Imabari) πουλήθηκε στα $ 8,5 εκ. περίπου

✏ Στα Supramax/Handymax, το ‘CONTI FLINT’ και το ‘CONTI FUCHSIT’ 57.081 DWT (2012 – Cosco Guangdong) αγοράστηκαν από την Celcius Shipping, περίπου στα $ 8 εκ. το κάθε ένα. Το ‘NEMTAS-1’ 50.077 DWT (2001 - Mitsui) με χαρτιά περασμένα πουλήθηκε στα $ 4,4 εκ. και το ‘MARGUERITE’ 47.304 DWT (2002 – Minami Nippon) πουλήθηκε στα $ 4,2 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα MRs, το ‘PACIFIC MARCHIONESS’ 46.697 DWT (2010 – Hyundai Mipo) και το ‘PACIFIC DUCHESS’ 46.697 DWT (2009 – Hyundai Mipo), IMO III, με 5 χρόνια B/B πουλήθηκαν en bloc στα $ 43 εκ.

✏ Στα Handy, το ‘NORTH THUMBELINA’ 38.942 DWT (2006 – Guangzhou), Epoxy Coated, πουλήθηκε στα $ 13,5 εκ.

ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

Αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος έχει αρχίσει και διαφαίνεται στον ορίζοντα, τόσο από τους Cash Buyers αλλά και από τους End Buyers καθώς βρισκόμαστε στο τέλος των μουσώνων και τα διαλυτήρια έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν πτώση-μείωση των αποθεμάτων τους. Ταυτόχρονα, η βελτίωση των θεμελιωδών, όπως οι νομισματικές ισοτιμίες και οι εγχώριες τιμές του σιδήρου, σε συνδυασμό με τις επερχόμενες αργίες του Diwali στην Ινδία και Eid στο Πακιστάν/Μπαγκλαντές, έχουν επιδράσει θετικά στην παρούσα φάση στην αύξηση του αγοραστικού ενδιαφέροντος.

Στην Ινδία, οι End Buyers, βλέποντας ότι οι τιμές που προσέφεραν το προηγούμενο διάστημα δεν ήταν ανταγωνιστικές και δεδομένου της βελτίωσης των τιμών του εγχώριου σιδήρου και της ισοτιμίας της ρουπίας, προχώρησαν σε αύξηση των προσφερόμενων τιμών σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο την επιστροφή τους στην αγορά.

Το Μπαγκλαντές την προηγούμενη εβδομάδα ήταν αυτό που τράβηξε την αγορά προς τα πάνω, προσφέροντας και κλείνοντας σε αρκετά ικανοποιητικές τιμές αρκετά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει με αυτή την διάθεση και το επόμενο διάστημα.

Το Πακιστάν, βλέποντας να έχει χάσει αρκετά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου μεγαλύτερου τονάζ, κυρίως από το Μπαγκλαντές, αναγκάστηκε να αυξήσει τις προσφερόμενες τιμές, αλλά το πρόβλημα είναι ότι ακόμη δεν έχει αποσαφηνιστεί το ποια θα είναι η επιβάρυνση από την κατάθεση του προϋπολογισμού και την επιβολή των νέων φόρων.

Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 770,486 DWT περίπου, εκ των οποίων το 68% (520,505 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 32% (249,981 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏ Ινδία: Από $ 265 - $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Πακιστάν: Από $ 270 - $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 - $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Κίνα: Από $ 200 - $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

BULK CARRIERS
 
Vessels Name Dwt                 YoB                   Yard Main Engine Gear S/S     D/D Buyer Seller- Remarks Price       US$ mil.
TORO ORIENT 76,636                   2008                   Imabari (Marugame) MAN-B&W - 01/2021                     01/2018 - Japanese                               Vessel has class recommendations region               8,5
CONTI FLINT 57,081                           2012                               Cosco Guangdong MAN-B&W 4x30 -                                 - Celsius                     Shipping KG Controlled                     Dolphin 57 region             8                 each
CONTI FUCHSIT MAN-B&W -                                 -
NEMTAS - 1 50,077                       2001                               Mitsui (Chiba) B&W 4x30 -                                 - - -                                      SS passed 4,4
MARGUERITE 47,304                     2002                       Minami Nippon B&W 4x30 -                                 - Greek Japanese                               SS passed

4,2

 

 

 

TANKERS
 
Vessels Name Dwt                     YoB                   Yard Main Engine Tanks S/S     D/D Buyer Seller-Remarks Price       US$ mil.
PACIFIC MARCHIONESS 46,697                           2010                       Hyundai Mipo MAN-B&W 12 -                                - PAG                                       Singapore based Fund. Vessels would enter a 5 year B/B to a third party -                                     Class III en bloc                       43
PACIFIC DUCHESS 46,697                         2009                       Hyundai Mipo -                               -
NORD THUMBELINA 38,492                       2006                                         Guangzhou MAN-B&W 10 -                               - - Norden                              Epoxy Coated excess                 13,5

 

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter